Muis gevonden help?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

arian_wolf

Muis gevonden help?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 10:48

Ik zie al een paar dagen een muis lopen in me tuin... hij is heel rustig en doet niks als de katten in de buurt zijn. Ik weet dat het écht niet goed is om een wilde muis te houden in een kooitje.. Maar ik weet niet waaraan je kunt niet dat het een wilde muis is. Nu heeft m'n kat er net mee zitten spelen en gelukkig kon ik hem net op tijd pakken, hij heeft niks ernstigs.. Maar.. wat moet ik er nou mee? Als ik hem terug zet weet ik zeker dat hij toch word gepakt Is het niet van mij kan dan wel van een ander.

Het staat ook zo banketstaaf om naar een instantie te bellen voor een muis :o

hebben jullie een oplopssing? ik heb hem even in een doos gedaan met wat hooi.

kohtje

Re: Muis gevonden help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 10:49

In het park zetten?

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 10:53

Als het een wilde muis is moet je 'm toch echt vrijlaten, die zijn niet gewend aan weinig ruimte... het is nou eenmaal de natuur :)
Anders: zorg er ook voor dat je wat water erbij hebt :)
En pas op dattie niet onderkoeld raakt (gebeurt nogal snel met te weinig eten en drinken) :) en geen goed spul voor waar die in woont (kom niet op het woord) :') . Mijn muis zit bijvoorbeeld in zaagsel :') Bodembedekspul! Dat bedoel ik :')

Edit:
ook beter geen kaas geven en anders een heeeeeel klein stukje, kaas is namelijk te vet :) krijgen ze diarree van en dan droogt het muisje sneller uit....
Laatst bijgewerkt door x_Rebecca op 06-04-09 10:58, in het totaal 1 keer bewerkt

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 10:55

mmm denk als je hem in een kooitje gaat houden dat hij dan ook niet lang leeft. Het is immers een wilde muis en in het wild geboren. denk niet dat daar happy is. Ik zou hem dan los gaan laten ergens in een wei of in een bos ofzoiets.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 10:57

Citaat:
hebben jullie een oplopssing?

Kijken of ie op je pc past??? :+

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 11:02

weer in de tuin zetten, dat beest..
als hij echt heel langzaam was geweest was hij al opgevreten door katten ..

tjalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 11:02

maar is die wel gewoon tam? Anders miss bij een fokker langs gaan ofdat die kan zien ofdat dat dat een wilde is. ;)

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 11:05

Nouja, als je hem op kan pakken zonder meteen je handen onder te poepen en plassen issie volgens mij wel redelijk tam :')
Als je niet weet waar een fokker in de buurt zit, kun je ook langs de dierenarts of dierenwinkel (sommige dierenwinkelmensen hebben er verstand van :') )

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 11:06

Als je het echt niet vertrouwd kun je hem naar de dierenarts brengen. ;)
En anders een dagje bij laten komen met wat water en gedroogd brood/granen/knaagdiervoer en wat water en hem vanavond of morgenochtend weer uitzetten.

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 11:32

Hij is best tam ja.. bijt niet, loopt gewoon over me schoot. Ik kan hem vasthouden.. Hij wast zich gewoon als hij op m'n hand zit.

Het is eigenlijk best een leuk beestje :o Lijkt helemaal niet wild.

Ik ga zo langs de dierenwinkel om advies te vragen..

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 11:34

HummerTime schreef:
Citaat:
hebben jullie een oplopssing?

Kijken of ie op je pc past??? :+

:')

Volgens mij gaat hij gegarandeerd dood als je hem opsluit. Ik denk dat je hem het beste los kan laten.
Maar als ik je laatste post lees begin ik er bijna aan te twijfelen of hij wel wild is. :+

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 11:36

Onze buren hadden een keer een muis,en op een dag hoorde ik de buur jongen vragen aan mijn moeder of ze zijn muis had gezien? Onze kat liep er mee het huis in, en ik kon hem redden gelukkig.Dus misschien is bij jou muis ook wel zoiets gebeurd?

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 11:36

arian_wolf schreef:
Hij is best tam ja.. bijt niet, loopt gewoon over me schoot. Ik kan hem vasthouden.. Hij wast zich gewoon als hij op m'n hand zit.

Het is eigenlijk best een leuk beestje :o Lijkt helemaal niet wild.

Ik ga zo langs de dierenwinkel om advies te vragen..

Ik denk niet dat ie echt wild is dan ....

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 11:40

Lijkt erop dat het een gewone tamme muis is die ontsnapt is. Wellicht even bij de buren vragen of ze een muis missen of dat ze iemand in de buurt kennen die muizen houdt.

In die doos ga je hem niet lang inhouden, muizen zijn geweldig in het doorknagen van dozen.

Ik zou een oproepje voor je kunnen plaatsen op het muizenforum. Daar zitten genoeg liefhebbers die misschien wel een plekje hebben voor deze.

Hoe ziet de muis eruit? Kleur ed? Kun je een foto maken van de muis? Meestal kun je al vrij snel zien of een muis tam is of niet aan zijn uiterlijk. Wilde muizen zien er toch net wat robuuster en grauwiger uit dan een tamme huismuis.

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 11:48

Volgens mij is het een molmuis... en dan nog... als het écht geen wilde muis is en als ik weet dat hij het overleeft en op goed advies van dierenwinkel hou ik hem MISSCHIEN zelf. :D

Maar ik weet het niet... Straks is het wel een wilde muis en overleeft hij het hier niet, ookal weet ik dat hij het buiten niet gaat overleven.

Pff lastig :P me vriendin verklaart me voor gek..

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 13:45

Nou ik vind je in ieder geval erg dapper ik zelf zou er hard voor hebben weg gerend :o Manlief die kan het altijd dan voor me opknappen :+ !!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 13:53

Misschien is het een muis die al lekker aan wat rattengif heeft gezeten en nu langzaam aan het uitdrogen is? Daar worden ze ook behoorlijk 'tam' van.

Heb je een foto van het dier?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 14:08

Foto lijkt mij iid een hele goeie :D er zijn zoveel verschillende muizen....witte,wilde en vooral de scheldende spitsmuis maar die had je ongetwijfeld wel gehoord :D

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 14:13

Ja, ik ga proberen om er een foto op te zetten...

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 14:16

hahaha ik wil n foto zien!
een normale wilde muis krijg je echt niet te pakken!
misschien istie ontsnapt?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 14:17

Dat een wilde muis meteen dood gaat in een kooitje is absoluut niet waar. Ik heb 4 wilde muizen gehad. Mijn kat had ze uit hun nest gehengeld en ze lagen voor dood, voor de ingang van hun hol. Ik heb ze toen in een terrarium gedaan en heb ze zo'n anderhalf jaar gehad. 1 keer zijn ze ontsnapt en konden ze niet meer bij hun kooi komen. Ik zette de kooi op de grond en 3 van de 4 sprongen er meteen weer in. Muis lijkt het prima naar zin te hebben bij jou als ik het zo hoor.

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 18:51

Als ik hem hou, koop ik écht een reuze kooi met alles erop en eraan... heb er een gezien voor 150 :o Heb het er wel voor over... Eerst even kijken hoe het verder gaat. Vanaaf zet ik er een foto op

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 18:56

Ben je ook al langs een dierenwinkel of iets geweest?

hihi vind het wel knap van je:P als ik een muis zie ren ik hard gillend weg hihi

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 19:03

Als hij echt zo tam is als je beschrijft, lijkt het me logisch eens beetje rond te vragen of iemand zijn tamme muis mist. En anders hou je hem, leuke beestjes! :D

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 19:42

arian_wolf schreef:
Als ik hem hou, koop ik écht een reuze kooi met alles erop en eraan... heb er een gezien voor 150 :o Heb het er wel voor over... Eerst even kijken hoe het verder gaat. Vanaaf zet ik er een foto op

Heeeeeeeeel errug veel ruimte hebben ze niet nodig hoor.. vaak is het wel leuker als ze ook veel kunnen klimmen anders krijg je van die luie beestjes :')