nou.. dat is raar!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

nou.. dat is raar!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-09 22:39

had vandaag bij de jumper 2 zakken hartblokjes mee genomen
wat blokjes door de brokjes gemengt
ik dacht: eens kijken hoe ze dat vinden :D

nou.. heeeeel vreemd dus :wow:
normaal is hun bak voer met 3 schrokken op.. ze hebben er nu een kwartier over gedaan! :oo
eerst snuffelen.. beetje proeven.. lima leek eerst nog over der bak heen te willen pissen.. (iemand enig idee wat dat betekend?)
daarna voorzichtig om die rare blokjes heen gegeten.. blokjes uit de bak gooien
na een kwartier was het uiteindelijk wel allemaal op.. :D
geen idee of ze het nou echt lekker vonden haha :oo

Mariskatw

Re: nou.. dat is raar!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 22:40

dit gaat dus over een hond denk ik?

xAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 22:40

Hhaha, lijkt me heel erg grappig om tezien. =')
Hier ook, had ik de paarden eens bananen gegeven, man. Ze wisten niet wat het was ! Geweldig! =')

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 22:41

Nieuwe geur die eerst grondig onderzocht moest worden. En daarna voorzichtig proberen. Na een paar keer voeren zul je merken of ze het echt lekker vinden of niet.

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 22:42

Haha, dat met bananen heb ik ook ooit gedaan! Ze dacht duidelijk dat het een wortel was, je hoorde die kaak 10 meter verderop nog dichtklappen! :+

Maar dat met die hart.. tsja, wat de boer niet kent he.. maar dat ze het uiteindelijk helemaal op hadden zegt genoeg lijkt me!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-09 22:43

ja gaat over honden idd :D sorry vergeten bij te zetten ;)

xAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 22:45

Ronne schreef:
Haha, dat met bananen heb ik ook ooit gedaan! Ze dacht duidelijk dat het een wortel was, je hoorde die kaak 10 meter verderop nog dichtklappen! :+

Maar dat met die hart.. tsja, wat de boer niet kent he.. maar dat ze het uiteindelijk helemaal op hadden zegt genoeg lijkt me!

Hhahaha, geweldig! xD

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 22:46

Mijn ratten eten ook wel eens op die manier.
Dat doen ze als ze denken dat iets giftig is.
Gaan ze eerst 'voorproeven' en als ze dan niet ziek worden eten ze het verder op.

Maar dat heb ik honden nog nooit zien doen.
Het ruikt dan ook wel erg raar, hart.

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 22:47

Volgens mij dacht zij daar anders over! Ik hoef haar nu echt geen banaan meer voor te schotelen hoor! Er wordt hoogstens een hapje van genomen en daarna duidelijk walgend uitgespuugd! Maar gelukkig is mijn beest verder helemaal niet verwend hoor...

Mariskatw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 22:50

Haha .. ja een van mijn paarden spuugt het ook gewoon echt uit de eerste paar keer als hij wat nieuws krijgt.

Ons huidige hondje is echt een allesverslinder, maar de vorige die pakte iets wat haar niet aanstond of gewoon niet aan, of liet het doodleuk weer vallen. En als het ook nog een ander was die het haar wilde geven dan was 99% zeker dat madam het niet bliefte!!

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 22:58

Mijn honden eten rauw vlees en als ik iets nieuws voorzet, moeten ze toch ook eerst 'verkennen'.
De reu eet zowat alles, maar het teefje laat soms ook wat liggen. Van kippenlever en hele konijntjes is ze niet zo gek :)

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 23:03

Op zich is het wel heel fijn als je hond niet meteen alles naar binnen schrokt, op die manier loop je heel wat minder risico als er eens iets verkeerd op de grond ligt in het bos! Bij ons in de buurt zijn er al een aantal keer honden overleden, omdat mensen het normaal vonden vergiftigd vlees neer te leggen. Dan ben je toch wel blij als je hond eerst even verkent!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-09 23:04

Ronne schreef:
Op zich is het wel heel fijn als je hond niet meteen alles naar binnen schrokt, op die manier loop je heel wat minder risico als er eens iets verkeerd op de grond ligt in het bos! Bij ons in de buurt zijn er al een aantal keer honden overleden, omdat mensen het normaal vonden vergiftigd vlees neer te leggen. Dan ben je toch wel blij als je hond eerst even verkent!

nou.. helaas vreten ze wel alles wat er op de grond ligt op..
was laatst nog net op tijd om een kippenbotje uit lima haar bek te vissen

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 23:10

Oh... das dan wel weer ff minder! Ik heb ook zo'n vuilnisbak hoor! Vreet alles wat ie tegenkomt.. tsja en dan ben je wel eens een dagje aan de diaree! K*t voor hem en k*t voor mij ;)

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 23:13

De pup hier ook, kwam onlangs op wandeling naar me toe gelopen met een dode rat in z'n mond :') Toen was ik wel effe snel om hem weg te lokken :D
(de rat lag dood op een veldwegje, dus niet door de hond gedood)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-09 23:16

Jakary schreef:
De pup hier ook, kwam onlangs op wandeling naar me toe gelopen met een dode rat in z'n mond :') Toen was ik wel effe snel om hem weg te lokken :D
(de rat lag dood op een veldwegje, dus niet door de hond gedood)

dat had lima jaren geleden ook gedaan! schrok me rot! gelijk de DA gebeld maar alle paniek voor niks geweest gelukkig

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 23:20

Nee, mijn kat... die is niet zo handig (waarschijnlijk als kittentje een lichte hersenbeschadiging opgelopen, niet zielig, voor ons wel erg grappig), dus die krijgt het meestal niet voor elkaar om levende muisjes te vangen. Het is voor hem dus een buitenkansje als je eens een muisje vindt die al dood is... ruikt meestal ook zo lekker als je die vol trots binnensleept... :\

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 23:25

Hahan ja katten kunnen er ook wat van :D
Als ze die dieren dood gevonden hebben, mogen ze die toch niet hebben van mij. Zeker geen ratten, kans is groot dat die rattenvergif op hebben.
Hij had ze toen wel vast maar niet echt in gebeten, gelukkig was het baasje nog net wat interessanter dan die dikke rat.

Met 1 van de katten van m'n ouders hadden we dat trouwens ook eens. Hij had echt een kanjer van een rat gevangen en gedood en had ze op 't terras laten liggen. M'n pa was ze dan, toen de kat binnen was, in 't veld gaan smijten.
Volgende dag lag die rat terug op het terras :')

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 23:42

Haha, ja als mijn kat met zo'n beestje aan komt zetten, kan ik hoog en laag springen, maar die muis krijg ik niet afgepakt hoor! Heeft hij eerlijk 'gevangen'!

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 00:36

Kan ik goed geloven, die zal wel 'los' niet kennen :D

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 00:55

Nope... helaas! Alleen "vastbijten als een pitbull en heel hard wegrennen". Maar dat kan ie dan wel meteen heel goed!