een nieuwe kat? Hoe/wie/wat etc

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

een nieuwe kat? Hoe/wie/wat etc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-09 17:20

aangezien onze Lucky nog steeds niet terug is (zie [BB] kat kwijt..... ) speelt steeds meer het idee van een nieuwe kat.
Deze gaat in principe uit het asiel komen, maar wat is nu verstandig?
1 of 2?
Kitten of volwassen?
Kater(s) of poes(zen)?

Moet geen binnenkat zijn. Althans, hij/zij is binnen welkom, maar kan zelf in en uit via kattenluik.

Heb verder al 2 honden, dus dat moet wel gaan

Tallout

Re: een nieuwe kat? Hoe/wie/wat etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 17:26

Zou je niet nog even wachtten op Lucky?
Maar om je vragen te beantwoorden zou ikzelf dit doen:

1 of twee, maakt niet uit. Omdat je honden hebt kan je er best eentje nemen, als je er twee wilt en daar de ruimte (o.a. ook financieel) voor heb dan zou ik er 2 nemen.

Volwassen, de kittens komen wel ergens terecht. Je kan natuurlijk ook een katje van 10 maanden of 1 jaar kopen. Het zijn niet allemaal oude poezels.

Kwa Kater of Poes weet ik het niet. Ik denk dat je gewoon moet zoeken naar een kat die bij je past. Is het een mannetje, dan dus een Kater en word je verliefd op een Poes, dan dus de poes ;)

Ik zou eens kijken op www.dierenasiels.com
Daar kan je ook je wensen invullen: vb, kan bij honden en kleine kinderen en dan krijg je een hele lijst uit alle diereasiels in NL en BE.

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 17:30

hi stef, wat naar dat je je kat kwijt bent.
amevedi al gebeld? ( sorry geen zin om je andere topic te lezen lui he!)
ik zou voor een wat oudere kat gaan in het asiel, of marktplaats die wel al honden gewent is.
gr.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-09 17:40

nee, er komt ook nog geen andere kat, maar ik zit een beetje te orienteren van hoe of wat.

Concreet moet het eigenlijk een wandelende muizenval zijn ;)

Lucky heb ik met 4 weken oud gevonden, dus tja, dat verhaal kan ik niet echt vergelijken

Amivedi en alles is gebeld/gemaild. etc

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 22:29

Gewoon naar een asiel in de buurt gaan, de medewerkers kunnen je meestal wel vertellen of de kat binnen/ buiten gewend is, met honden kan enz. Zoals Chantal__ al zei: de site www.dierenasiels.com is heel handig :D, ik weet niet hoelang je katje al weg is, ik denk dat als ze toch al un maand of langer weg is, je eigenlijk de hoop wel kan opgeven dat ze weer terug komt.. (heb je andere topic nog niet gelezen)
En zoals al eerder gezegd was, je moet op een kat vallen :D we hebben 2 theemutsen zelf uit het asiel gegaan, een was een kater zo'n stoere tijger kat xd, hebben hem willem genoemd :D (mijn vader viel voor zijn stoere uiterlijk :D ) en de andere Truus, vervulde bij ons de rol : luierend op de bank zitten en niks doen. Haar hebben we eigenlijk per ongeluk gekregen, mijn vader was naar het asiel gegaan om te kijken naar een kat. Hij zag een leuke zwarte kater met een beetje wit, hij zou hem de volgende dag komen halen, dus hij onthield het nummer van de kooi van deze kater. De volgende dag ging hij naar de balie en zei: nummer huppeldepup, idd zwarte kat met wat wit gaven ze hem, op de terugreis keek hij nog eens goed en dacht: verrek! tis un andere kat... onder het staartje gekeken en idd het was een poes xd :P hij is nog terug gereden naar het asiel, maar de andere kat was al opgehaald door andere mensen, dus dacht hij achja en nam Truus dan toch maar mee naar ons huis. :D Dus als je in een asiel gaat kijken moet je toch wel eventjes goed opletten welke je mee neemt :D En och, al neem je de verkeerde mee aan Truus hebben we echt wel een leuke kat gehad hoor :D (onze katten zijn trouwens aan ouderdom overleden, hebben nou 2 nieuwe katten van een jaar oud (van een vrouw die wel een stuk of 20 katten in haar huis had rondlopen... ze ving katten op die niemand meer wilde hebben (straatkatten o.a) en ze kon geen nee zeggen, dus hebben we 2 kittens van haar overgenomen, sommige poezen die ze in huis nam bleken namelijk al drachtig te zijn... De kater Jesse is op een dag niet meer thuisgekomen en hebben alleen nog zijn zusje Noortje in huis op dit moment. We hebben eigenlijk altijd wel 2 of 3 katten tegelijk gehad ging altijd goed, ook al kwamen ze uit verschillende asielen enz...) Lang verhaal sorry :D

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 22:38

Ga gewoon bij ze langs. Soms hebben ze een broer en zus of moeder en dochter die ze bij hetzelfde adres het liefst willen plaatsen. Elke kat heeft z'n eigen verhaal.

Probeer een kat te krijgen die als een van de langste in het asiel zit.

Wij hebben er één meegenomen die er al 1,5 jaar zat, maar die wel bij ons en onze situatie past. :j Ze haat kinderen en wil wel naar buiten kunnen en ze is geen knuffel kat, maar dat vonden wij niet erg.