Wat wist je niet bij je eerste hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sting

Wat wist je niet bij je eerste hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 13:07

Hoi!

Voor stage moet ik een map samenstellen met dingen die niet in 1 boek te vinden zijn ;). Het gaat dan over honden, en wat je niet wist bij je eerste hond. Natuurlijk lees je je wel in voor je een hond neemt, maar er zijn altijd dingen waar je tegenaanloopt en je niet zo 123 weet. Deze dingen zou ik graag willen weten :).
Bijvoorbeeld:
Wat doe ik als een hond in mijn kleren gaat bijten?
Hoe leer ik een hond dat een bench leuk is?
Hoe leer je een hond alleen thuis te zijn? En wat doe je als hij toch begint te janken?

Dit soort dingen zou ik graag willen weten, zodat we al deze vragen vóór kunnen zijn en dat al compleet hebben. Deze stage is voor een hulphondenstichting, een deel is voor de honden dus al bekend, maar een deel ook niet. En het deel dat de honden al kennen moet natuurlijk ook geleerd worden, dus is weer handig voor de trainers.
Roep dus maar alles wat je kan bedenken!!
Mochten mensen nog een handig boek denken te hebben waar vrijwel alles over honden instaat dan is dat ook van harte welkom!

*mods: liefst hier laten staan, maar anders mag het ook naar het school-deel :D*
Alvast bedankt!

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 13:14

Goh ik denk heel hard maar ik zou het eigenlijk niet weten..ik ben dan ook opgegroeid met honden! Ah ik weet er 1! Als onze hond weer eens eindeloos loopt te blaffen tegen de postbode die langs fiets zeg ik haar; NEE of LAAT DAT! Het schijnt dus dat je dan in honden taal zegt; goedzo, pak em! Nooit geweten :n Dus dat is geen goede oplossing, hoe die dan wel moet, geen idee :=

Sting

Re: Wat wist je niet bij je eerste hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 13:19

Jeanine: Dat is idd wel een goeie, die vaak niet in boekjes staat :).
Hoe het wel moet: Naar mijn idee moet je zorgen dat de hond geen aanleiding heeft tot blaffen... Maar dat wordt natuurlijk een beetje lastig. Vooral als jou-NEE geen/niet genoeg uitwerking heeft dan stimuleer je het alleen maar (want baasjes schreeuwen meestal niet NEE naar vrienden ;) ).

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 13:59

Toen ik mijn hondje net had ging ik lekker met hem op strand wandelen. Het was lekker weer en ik liet hem los. Nooit over na gedacht dat ik hem eerst moest leren luisteren en dat hij aan mij als baas moest wennen. Dus toen heb ik er zo'n 3 kwartier achteraan gelopen, want steeds kwam hij weer een andere leuke hond tegen :D

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 14:00

Dat honden geen chocolade mogen :o De onze heeft er echt véél gegeten...

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 14:03

Ik dacht vroeger altijd dat één hondenjaar gelijk stond aan zeven mensenjaren.
Dus als de hond 1j is zou hij 7j in mensenjaren zijn. Bij 2j, 7j in mensenjaren.

Ondertussen ben ik er wel achter dat dit niet klopt :)

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 14:06

maar over hondentrainen bestaat toch niet 1 methode?
volgens mij is er voor elk probleem wel 100 verschillende oplossingen.
en je moet ook eerst kijken waarom een hond iets doet.....

iets met voedingsadviesen zou ik wel handig vinden, en is over het meestal ook redelijk algemeen.
wat mogen ze wel(wat zijn de verschillen in de soorten voer), en wat mogen ze niet(giftig, en veel voorkomende allergieen), welke stoffen hebben ze nodig, hoe kun je je hond eens lekker verwennen, hoe zie je dat je hond goed op gewicht is, hoe moet een goede drol eruitzien.....uhhhhhh, wat moet je doen als je hond wel iets verkeerds heeft gegeten...

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 19:37

Huiswerktopics zijn niet toegestaan op Bokt en de TS zal eerst zelf degelijk onderzoek moet hebben gedaan voor ze iets op Bokt komt vragen.
Zoals de vragen hier gesteld worden komt het niet over al dat er uitgebreid vooronderzoek verricht is. Anders zou er op een groot deel van de vragen al een antwoord gevonden zijn. Ook op een hondenforum wordt er vast al veel antwoord gegeven op die vragen.
Dit topic wordt dus gesloten.