Ongekende geboortegolf in het Dolfinarium!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

Ongekende geboortegolf in het Dolfinarium!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 11:25

http://www.freewebs.com/dolphingalaxy/news.htm
http://www.ad.nl/dierennieuws/3118587/D ... yboom.html

HARDERWIJK - Dikke Rosita uit Harderwijk is zwanger. En haar buurvrouw slanke Amber ook. Wie de vaders zijn van hun kinderen, is nog onbekend. Rosita is bevrucht door Igor of Nicolai en wat betreft Amber is ook slechts bekend dat het of door Daan of door Jordi is gedaan.

Seksuele losbandigheid op de Veluwe? t Is maar hoe je t bekijkt. Het gaat hier om de bewoners van het Dolfinarium in Harderwijk. Rosita is een lekker mollige walrus van een kilootje of duizend en Amber is een tengere bruinvis van drie.

Een babyboom is aanstaande in het Dolfinarium. Want naast Rosita en Amber zijn de zeeleeuwen Olympia en Sade en drie dolfijnen in blije verwachting. ,,Het is ongekend,’’ zegt Bert van Plateringen van het Dolfinarium. ,,Zeven zwangeren op vier diersoorten!’’

Voor of in de zomer zal het kroost worden geboren. Dna-tests moeten dan uitwijzen welke mannen Rosita en Amber hebben bevrucht. Bij de bevalling worden de dieren met rust gelaten. De verloskundige die het waagt Rosita te helpen bij het baren, kan een beuk verwachten.

Nu de lente is aangebroken, spelen in het Dolfinarium de hormonen op. Van Plateringen: ,,Als je dan die mannetjeswalrussen tekeer ziet gaan, komt er een flink geslachtsdeel tevoorschijn. Hoe groot? Bij walrussen heb je het nooit over centimeters. Maar over decimeters.

Eerst was het al bekend dat sommige dolfijnen zwanger waren, toen bij de stellers, en nu dus bij de walrussen en de bruinvissen!
Dat wordt een mooie zomer!

Afbeelding
De zwangere walrus Rosita. FOTO COR DE KOCK
Laatst bijgewerkt door CoonArt op 02-04-09 11:30, in het totaal 2 keer bewerkt

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 11:26

Ik las de titel niet goed en toen ik de eerste zinnen las dacht ik echt WTF :')

Maar leuk voor die beestjes :D En voor de bezoekers natuurlijk :D

CoonArt

Re: Ongekende geboortegolf in het Dolfinarium!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 11:29

Tja, ik moet toegeven, die journalist had het een beetje vréémd omschreven... :D

chillaxing

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 19:30

Haha leuk!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 23:07

Aww, wat lief! Ik wil de foto's wel zien dan hoor :D

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 23:42

Ohhh, die Daan en Jordi! Stelletje viespeuken! ;)

Jordi heb ik als zielig hoopje binnen zien komen en ook Daan ken ik al vanaf dat hij net binnen was. Wat fijn dat het zo goed met ze gaat dat ze voor nageslacht zorgen! Dat zal ook wel te maken hebben hun nieuwe verblijf. Ze hebben het blijkbaar erg naar hun zin daar.

Het is wel handig dat Daan en Jordi zo ontzettend verschillend van kleur zijn. Daan is heel licht en Jordi juist heel donker met een streep. Misschien kunnen ze wel aan de kleur van het jong zien wie de boosdoener is geweest :D.

Bruinvisbabies zijn zo ontzettend klein! Zo klein als een kat ongeveer. Ze hebben ook snorharen. Die vallen na een paar dagen uit.
Als de kleine er is ga ik zeker kijken, en ook naar de walrusbaby natuurlijk want die zijn ook altijd übercute.

Fotootje van mij en Daan van heeeel lang geleden.
Afbeelding

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-09 16:12

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 22:39

Hartstikke leuk dat er zoveel dieren zwanger zijn in Harderwijk,
tegen die tijd moet ik maar weer eens een bezoekje doen daar :j

Toen ik jonger was heb ik een paar keer met de grote dolfijnenshow mee mogen doen, dolfijnen voeren, aaien, zoenen, kunstjes laten doen, was echt gaaf :D

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 23:56

[NM] -> [BB]