Soms komt het voor dat ik een hele dag moet werken en vind het fijn als mijn hond dan tussen door een keer er uit komt. Ze kan prima alleen en het is wel eens gebeurd dat ze er niet uit kwam en ook dat ging goed, maar is uiteraard niet de bedoeling.
Kennis gemaakt en samen gewandeld, ging allemaal prima.
Aangezien mijn dame nogal een gebruiksaanwijzing heeft alles uitgelegd en ze begreep het zei ze, liet dit ook zien met het wandelen.
Om een lang verhaal kort te maken, ik kom vanmiddag thuis en tref een chagrijnige hond aan, terwijl ze dat normaal nooit is, heb haar nog nooit zo zien reageren als ik binnen kwam.
Vervolgens meteen mee naar buiten genomen en wat me daar gebeurde? Opeens had ik een totaal andere hond naast me, chagrijnig, beter te omschrijven als opgefokt, absoluut niet luisteren en niet willen mee lopen terwijl ze normaal altijd wilt lopen.
Ik vond een briefje op mijn tafel dat de wandeling hartstikke goed was gegaan, en dat ze uitkeek naar de volgende keer.
Zelf zet ik echter hier mijn twijfels bij, ik heb haar nog nooit zo meegemaakt

Een vriend van mij laat haar wel eens uit omdat hij dat leuk vind, en daarna ging het allemaal prima.
Dacht er dus eerst aan dat het misschien kwam omdat ze door iemand anders uitgelaten werd, maar zou ze dan ook niet zo moeten reageren nadat die vriend heeft gewandeld?
Iemand enig idee wat ik hier van moet denken, aangezien ik het zelf niet zo goed meer weet?
Het heeft me behoorlijk wat moeite gekost voor ik iemand heb kunnen vinden die aan mijn eisen voldeed, en zie er tegen op om weer opnieuw op zoek te gaan.