Twijfels over hondenuitlaatservice?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nijn

Twijfels over hondenuitlaatservice?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-09 00:07

Het heeft allemaal een tijd geduurd maar ik was er nu toch echt er van overtuigd de juiste persoon gevonden te hebben om af en toe mijn hond uit te laten.
Soms komt het voor dat ik een hele dag moet werken en vind het fijn als mijn hond dan tussen door een keer er uit komt. Ze kan prima alleen en het is wel eens gebeurd dat ze er niet uit kwam en ook dat ging goed, maar is uiteraard niet de bedoeling.

Kennis gemaakt en samen gewandeld, ging allemaal prima.
Aangezien mijn dame nogal een gebruiksaanwijzing heeft alles uitgelegd en ze begreep het zei ze, liet dit ook zien met het wandelen.

Om een lang verhaal kort te maken, ik kom vanmiddag thuis en tref een chagrijnige hond aan, terwijl ze dat normaal nooit is, heb haar nog nooit zo zien reageren als ik binnen kwam.
Vervolgens meteen mee naar buiten genomen en wat me daar gebeurde? Opeens had ik een totaal andere hond naast me, chagrijnig, beter te omschrijven als opgefokt, absoluut niet luisteren en niet willen mee lopen terwijl ze normaal altijd wilt lopen.

Ik vond een briefje op mijn tafel dat de wandeling hartstikke goed was gegaan, en dat ze uitkeek naar de volgende keer.
Zelf zet ik echter hier mijn twijfels bij, ik heb haar nog nooit zo meegemaakt :n
Een vriend van mij laat haar wel eens uit omdat hij dat leuk vind, en daarna ging het allemaal prima.
Dacht er dus eerst aan dat het misschien kwam omdat ze door iemand anders uitgelaten werd, maar zou ze dan ook niet zo moeten reageren nadat die vriend heeft gewandeld?

Iemand enig idee wat ik hier van moet denken, aangezien ik het zelf niet zo goed meer weet?
Het heeft me behoorlijk wat moeite gekost voor ik iemand heb kunnen vinden die aan mijn eisen voldeed, en zie er tegen op om weer opnieuw op zoek te gaan.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Twijfels over hondenuitlaatservice?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 00:10

Je kan het een keer nog afwachten, kijken hoe het dan gaat. Is het voor je gevoel niet goed dan zou ik er niet mee verder gaan. Kan die vriend het niet evt overnemen als het niet goed gaat tussen die vrouw en je hond?

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 00:14

Doet me denken aan de keer dat ik de schuld kreeg van het slaan en schoppen van iemands dochtertje.. niet om blauwe plekken, maar omdat ze wat sjaggerijnig en stilletjes was, ging de moeder 'ondervragen'. Uiteindelijk kwam er '*mijn naam* slaan, *mijn naam* schoppen' uit..

Dus ik werd beschuldigd..

Wees dus voorzichtig! Als je hond zijn dagje een keer niet heeft, hoeft dat niet persee herleden te worden naar de wandel-dame.

Wacht het nog maar rustig af ;)

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-09 00:18

Ik beschuldig dame in kwestie toch helemaal nergens van? Laat staan mishandeling?
Zelf krijg ik alleen het idee dat het misschien minder goed is gegaan dan op het papiertje staat :)
En ja misschien heeft ze haar dag niet, maar dit heeft ze nog nooit eerder gehad, is het dan zo vreemd dat ik daar vraagtekens bij plaats?

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 00:22

Ik vind dat jij het beste je hond kent en dat je vandaar uit moet kijken wat jou het beste lijkt.
Je kan het een keer afwachten en als het weer zo is dan ermee stoppen en een ander zoeken of als je het toch niet vertrouwt om wat voor reden dan ook meteen ermee stoppen. Blijf bij je gevoel en nee je hebt niemand beschuldigd van mishandeling.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 00:24

Niet beschuldigen (en ik bedoel ook niet van mishandeling!) zo zeer tegen haar, maar je denkt wel dat het aan haar ligt.. ik zou het nog even afwachten :)

Hawai

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 00:27

Waarom laat je haar door iemand tussendoor uitlaten???
Jij gaat werken en de hond gaat slapen, dan komt er ineens iemand naar binnen om met de hond te gaan wandelen, na die gezellige wandeling wordt de hond weer thuis gebracht en verlaat de uitlaatster het huis en is de hond weer alleen.
Ik moet ook wel eens een hele dag werken en in het begin vond ik het ook zielig dus liet mijn buurvrouw de hond wel eens uit , maar al na 2x had ik door dat hij dit helemaal niet prettig vond en als ik dan thuis kwam dan liet hij mij dit ook merken door lekker baldadig en tegendraads te zijn.
Als ik nu een hele dag moet werken dan blijft hij gewoon lekker alleen thuis en als ik dan thuis kom dan gaan we gelijk een uurtje wandelen en krijgt hij daarna alle aandacht en het gaat helemaal super.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 00:28

Ik zou het ook apart vinden als mijn hond gedrag geeft wat hij in de afgelopen 2 jaar nooit heeft gedaan en dan specifiek als 1 persoon bij de hond is geweest. Ik denk dan ook niet aan mishandeling maar vind het wel tegenstrijdig met het briefje dat diegene heeft geschreven en zou dan ook nadenken of het wel klikt tussen hond en uitlaatster.
Ik zou het een keer afwachten en kijken hoe het daarna gaat met de hond. Is de hond dan weer zo dan zou ik er mee stoppen en iemand anders zoeken.

De hond vond het wel erg gezellig met een vriend van Nijn (ts) dus het is niet zo dat hij helemaal niet uitgelaten wil worden door een ander ;)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 00:32

wie denkt er aan mishandeling??
Ik noemde een voorbeeldd... als in.. meteen wijzende vinger..
Misschien had ik wat minder gedetailleerd moeten zijn met mijn voorbeeld?

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 00:37

Ik probeerde alleen duidelijk aan te geven dat ik daar niet meteen aan denk, maar aan het niet liggen van elkaar; uitlaatster en hond. Dit omdat veel mensen het meteen hebben over mishandeling van dieren enz (niet op deze topic maar vaak op bokt).
Ik vind de gedrag van de hond in tegenspraak met wat er op het papiertje stond. Het kan zijn dat de hond moest wennen aan de uitlaatster, het kan ook zo zijn dat het gewoon niet klikt tussen beiden. Hier kun je imo pas achterkomen als de hond de volgende keer dat hij uitgelaten word door die persoon hetzelfde gedrag weergeeft en dan praten met de persoon als dat het geval is om duidelijkheid te krijgen.

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 00:44

Je kan het even aankijken.
Het kan ook zijn dat je hond moet wennen aan de groep en het nieuwe ritme, of wordt ze alleen uitgelaten?
Het kan ook zijn dat ze gewoon nog moe was van de wandeling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 00:53

ik zou t ook sowieso nog 1 keer aankijken. gebeurt dit vaker, even gaan babbelen.
T kan idd zo zijn dat de hond misschien z'n dagje niet heeft?

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-09 00:55

Ik wil haar tussendoor uitlaten omdat het een hond met véél energie is. Ze laat ook duidelijk merken dat áls ik een dag weg ben geweest ze barst van de energie, en dan is het huis te klein als ik binnen kom, en weet ze niet hoe snel ze naar buiten wilt om te rennen.

Klijntjuh het is niet zo dat ik met een vinger wil wijzen naar degene die haar heeft uitgelaten, echter omdat ik twijfel open ik een topic. Deed ik dat niet had ik gezegd tegen persoon in kwestie dat ze niet meer hoefde te komen.

Ze wordt alleen uitgelaten, ze kan niet in een groep :)
Moe van de wandeling lijkt me sterk, ze is een half uur uitgelaten, neem haar zelf regelmatig een paar uur mee naar de hei en heeft dan nog energie over :=

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 18:34

Hawai schreef:
Waarom laat je haar door iemand tussendoor uitlaten???
Jij gaat werken en de hond gaat slapen, dan komt er ineens iemand naar binnen om met de hond te gaan wandelen, na die gezellige wandeling wordt de hond weer thuis gebracht en verlaat de uitlaatster het huis en is de hond weer alleen.
Ik moet ook wel eens een hele dag werken en in het begin vond ik het ook zielig dus liet mijn buurvrouw de hond wel eens uit , maar al na 2x had ik door dat hij dit helemaal niet prettig vond en als ik dan thuis kwam dan liet hij mij dit ook merken door lekker baldadig en tegendraads te zijn.
Als ik nu een hele dag moet werken dan blijft hij gewoon lekker alleen thuis en als ik dan thuis kom dan gaan we gelijk een uurtje wandelen en krijgt hij daarna alle aandacht en het gaat helemaal super.

Ik ben het hier mee eens..... mijn hond heeft dat ook , zelfs als ik zelf even gauw thuis kom om hem even gauw uit te laten om vervolgens weer te gaan. Dit vind ze niks en ik kan haar dus ook beter dan maar de hele dag alleen laten. Wel zorg ik dat ze dan voor die tijd minstens 3 kwartier heeft gewandeld en als ik terug kom gaan we ook weer flink uit.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 19:38

Kun je het niet uitzoeken door die vrouw de hond uit te laten en dan zelf op een afstand lopen en kijken hoe het gaat. Zo kun je het met je eigen ogen bekijken, alleen moet je wel zorgen dat de hond jou met geen enkele mogelijkheid kan zien of horen. Overleg ook met die vrouw wat zij ervan vind. Leg uit hoe de hond was dat je thuis kwam en vraag of er misschien iets vervelends is gebeurd wat voor die vrouw in eerste instantie niks lijkt. Zo kun je er samen achterkomen hoe het komt en betrek je haar er ook bij. Als je niet tegen haar durft te zeggen hoe jij je nu voelt, dan zal het ook nooit wat worden met uitlaten want dan blijf je twijfels houden.
Succes ermee in ieder geval!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 23:10

ik denk dat je het inderdaad nog maar even moet aanzien.
wij hebben ook een hondenuitlaat service..maar dan zo'n echt bedrijf en niet een los persoon die t voor de lol doet.

onze oudste labrador is heel erg eenkenning en echt.. NO WAY dat die de auto van die vrouw in ging..
normaal doet ze alles voor eten (labrador hea) maar nu, echt niet! ook niet als ik het zelf probeerde (ik was er natuurlijk bij de eerste keer). en ze ging er ook niet in toen onze andere hond er al in zat (die vond het prachtig ^^).
de eerste 5 keer ongeveer wilde ze echt niet. daarna werd het minder erg..en nu vind ze het geloof ik wel leuk..
al mag ze eigenlijk niet zo vaak los, want zodra ze los gelaten wordt gaat ze veel vieze dingen (poep) eten waardoor ze later weer misselijk wordt.

iig, my point is: die van ons vond het eerst ook vreselijk maar ze moest gewoon even 'wennen'.

Onze andere hond daarentegen die gaat de hele dag voor het raam zitten wachten totdat de HUS (Honden Uitlaat Service) komt, stuitert alle kanten op als ze dan eindelijk mee mag. bij alle busjes waar honden geblaf uit komt (er rijden hier meerdere hus'sen rond) is ze ineens erg alert, want wie weet misschien mag ze wel mee. en als ze gewandeld heeft heeft ze daarna altijd vreselijk drukke en vrolijke dromen vol gekef en gekwispel.
En als wij de HUS tegenkomen terwijl we zelf aan t wandelen zijn, dan gaat ze dus ook niet meer met ons mee.. die hele groep honden vriendjes is veeeeeel gezelliger. (en misschien ook een beetje omdat ze van de HUS vaker koekjes krijgt dan van ons :P).
die vindt het dus helemaal geweldig. inmiddels is die HUS eigenlijk niet zo vaak meer nodig, maar toch gaan ze nog 1 keer per week mee omdat ze (vooral de jongste dus) het zo leuk vinden :)