Vraagje wilgplant voor in de kamer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ZusJacobs

Vraagje wilgplant voor in de kamer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 19:25

Hey,
Ik zit even met iets waar ik zelf niet helemaal uit kom :+ Ik heb namelijk drie vogels op mijn kamer (zitten los, wel bij de kooi) en ik wil graag een plant. Nu hoef ik eigenlijk niks met bloemen (mag wel, maar liever niet), maar ook iets waar eens in de zoveel tijd de vogels lekker op kunnen en de blaadjes aan kunnen knabbelen. Nu heb ik namelijk telkens verse maar afgezaagde takken voor de vogels maar een levende lijkt me toch een stuk leuker! Op internet zijn een heleboel leuke ideetjes om de plant te binden etc. Maar waar kun je die planten halen? Ik heb thuis zelf rond de 30 wilgen staan rond het land en kan ik dan ook een klein wilgje nemen en die in de pot stoppen?
Al vast bedankt voor je hulp

Groetjes Zus.

Nickeltje

Re: Vraagje wilgplant voor in de kamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 11:09

Dit topic staat misschien niet helemaal op zijn plaats op BB, omdat het specifiek over planten gaat, maar ik weet even niet waarheen het dan zou moeten.

Goed, ontopic:
Wilgen kun je heel makkelijk stekken. Snijd een tak van een boom af van minstens 2 cm dit, dikker mag ook. Ik ga er vanuit dat als je wilgen rondom je huis hebt, je vast ook wel sloten hebt. Steek de afgesneden tak een eindje in een sloot, goed met de stomp in de bagger. Na een week of 2 tot 3 zullen er worteltjes uit de stomp komen. Nu kun je hem in een pot zetten.

Een tak van die dikte, is misschien ook heel lang. Je kunt een wilg natuurlijk prima knotten, maar geef je nieuwe stek even de kans om aan te slaan, als hij het in een pot/emmer goed doet, kun je hem knotten en zullen er kleine zij-takjes ontstaan.

Dit kun je ook prima doen met zo'n kringelende wilg, die voor paas-takken gebruitk wordt, die groeit makkelijker zijwaards dan een gewone wilg.

ZusJacobs

Re: Vraagje wilgplant voor in de kamer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-09 17:29

Hey, ja ik twijfelde ook al waar ik het zou moeten plaatsen. Maar omdat het toch iets met vogels te maken heeft dacht ik, ik plaats het hier wel.

En ja de weide/het land word omringt door sloten dus hopelijk gaat het lukken :D Bedankt voor de tips!
Groetjes