Blaffende honden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

herbey

Blaffende honden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 17:54

Wie kan mij vertellen of er regels zijn over blaffende honden?

Mijn schoonouders wonen in een buitengebied en hebben 3 honden. Deze honden blaffen als er mensen langs komen.
Nu hebben de buuren daar problemen mee. En bellen steeds de politie.
De politie is wel eens langs geweest en vroeg aan mijn schoonouders wat ze daar aan doen. Mijn schoonvader zij dat als ze blaffen dan naar buiten roept dat ze hun mond moeten houden.

Nu is mijn vraag als je in een buiten gebied woont is dat toch toegestaan?

Schuur_

Re: Blaffende honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 18:07

Buitengebied of niet, als de buren last hebben van de honden moet je er wat aan doen.
Het zijn hun honden die voor 'overlast' zorgen.
Ik snap wel dat er mensen zijn die voor het minste de politie bellen maar dan dan moet je zorgen dat ze geen reden hebben om de politie te bellen.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 19:36

Dan de vraag: hoe zorg je ervoor dat je hond niet meer blaft?
Daarvoor moet je altijd bij zo'n beest zijn, om het altijd te straffen als het blaft (anders werkt het niet he). En er zijn vrij weinig mensen die altijd thuis zijn.
Onze hond gaat ook altijd als een gek tekeer als er bezoek komt. We hebben al 10.000 dingen geprobeerd (straffen (zowel stem als fysiek), afleiding met speeltje/koekje/aandacht, bek dichtdrukken, direct de hond laten snuffelen/aanhalen door de bezoeker, andere bel, laten kloppen, deur openen voordat de bel gaat..) Het werkt allemaal niet en we worden er gek van! Het is niet dat hij het alleen bij vreemden doet, maar ook als een gezinslid aanbelt (ik, zusje..)

Ik blijf dit even volgen, misschien dat er nog handige tips langskomen..

Ontopic: wonen de buren er vlak naast of op enkele tientallen/honderden meters? Vlak ernaast kan ik nog begrijpen dat ze zeuren, maar als het een grote afstand is, moeten ze niet klagen hoor.
En hoevaak per dag komt er iemand voorbij? Elke minuut, eens per uur, paar keer per dag..? Dat maakt ook uit hoor.

saaraah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 20:05

Er bestaan ook van die halsbanden met een soort kastje eraan en als de hond dan blaft krijgt ie een lichte schok. Misschien is dat een idee?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 20:24

saaraah schreef:
Er bestaan ook van die halsbanden met een soort kastje eraan en als de hond dan blaft krijgt ie een lichte schok. Misschien is dat een idee?

Werkt ook niet bij elke hond. Die van mij intresseert het geen bal, ook niet op de hoogste stand. De drift om te waken/blaffen is dan hoger. O:)

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 22:30

Rebel_Jits schreef:
Ontopic: wonen de buren er vlak naast of op enkele tientallen/honderden meters? Vlak ernaast kan ik nog begrijpen dat ze zeuren, maar als het een grote afstand is, moeten ze niet klagen hoor.
En hoevaak per dag komt er iemand voorbij? Elke minuut, eens per uur, paar keer per dag..? Dat maakt ook uit hoor.

Ik zou ook gek worden als die honden de hele tijd zouden blaffen, al zou 't maar een klein beetje hoorbaar zijn, daar wordt je niet goed van.
Al zou ik daar niet de politie voor bellen.

Echte tips heb ik eigenlijk niet :o

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 22:37

Er zijn ook banden met een onaangename geur.

Buitengebied of niet, jou honden, katten, paarden, horen geen last te zijn voor een ander.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 22:42

ik zou idd ook gek worden als honden de heletijd blaffen, maar ik ben niet zo'n pieperd om gelijk de politie te bellen, zik zou zelf ff met de buren gaan praten en of ze er wat aan willen doen, gebeurt er niks enzo kan je altijd andere maatregelen nemen

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 22:46

Gelukkig blaft mijn hond binnen nooit..... vroeger wel eens geprobeerd, maar zei dan met een lage stem: nee.... en dat begreep ze schijnbaar! ( en een niet blaffende jack russel is zeldzaam!!!!)
Ik wil ook niet dat mijn dieren overlast veroorzaken, toen we nog op de flat woonde was er iemand waarvan de hond de hele dag door piepte en blafte.... oftewel die zat ook veel alleen. dan zou ik ook bellen!

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 22:47

Offtopic, ik ben niet preuts, maar moet zulke avatar nu echt?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 22:49

Heb zelf een hond, maar als die van de buren de halve dag aan het blaffen zou zijn zou ik er ook wat van gaan zeggen.
(zou niet direct naar de politie gaan, maar dat ligt uiteraard in de relatie van die buren)

Ligt er natuurlijk ook aan, of ze 1 x woef zeggen als iemand langskomt of een orkest beginnen van 1/2 uur.
En hoevaak op een dag. En als je als buren nachtdienst hebt gehad, wordt je er denk ik ook niet gelukkiger van.

Wat voor honden zijn het? Blaffen ze uit onzekerheid?/angst? of om een andere reden.
Dat moet je wel weten voor je er een blafband met teletact of citronella of zo aan hangt.
Aangezien je anders je hond wel heel erg in de pshychische kreukels kunt helpen.
Terwijl andere honden er echt geen boodschap aan hebben en lustig door blaffen ondanks stroom of gas.

(ken een JR die binnen 2 dagen 4 poten compleet kapot had gebeten van de stress van die band, hij snapte er niets van!
Baasje was echter bij omdoen ten einde raad, werden bijna flat uitgezet. (woonden veel ouderen)
Uiteindelijk was de oplossing nog wel leuk, 1 van de ouderen in de flat kon geen eigen hond meer, maar werd vaste oppas van deze, everybody wins!)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 23:00

onze honden hebben ook periodes dat ze blaffen naar elke mus die er voorbij vliegt en wij wonen in een woonwijk.
of nouja, de oudste blaft naar elke mus die voorbij vliegt..
en de jongste blaft verdwaast een keer mee omdat ze lag te slapen en dan net wakker gemaakt wordt door het geblaf van de ander ^^.

ik vind het ook vervelend dat de oudste in die periodes om van alles en niets blaft en als ik er toevallig bij ben als ze het doet roep ik der ook even bij me. (afleiden, straffen helpt toch niet).
maar ik wil echt niet mijn honden helemaal afleren om te blaffen.
van mij mogen (of 'moeten') ze aanslaan zodra er een vreemde in de tuin, op de oprit, aan de voordeur enz komt.

ik straf ook niet af, en roep ook niet boos dat ze op moet houden als ze om niets blaft.. dit omdat ik voor haar ( de hond) niet het onderscheid kan maken in wanneer ze wel en wanneer niet mag blaffen. zij blaft namelijk alleen als zij denkt dat er iets is.. dat dat soms nogal onnodig is, tja daar kan ik niet boos om worden. ik heb eigenlijk ook liever dat ze een keer teveel blaft, dan een keer te weinig.
(wij hebben namelijk een nogal vage TNT bezorger die, zodra de honden er niet zijn (en dus niet blaffen), maar gewoon de post binnen neerlegt ( lees: de zijdeur opentrekt, naar binnen stapt, en t pakketje op de vriezer neerlegt).. nou dat hoef ik dus niet. blaf dan maar een keer extra.

in een buitengebied hebben veel mensen een hond, lijkt me dat de meeste mensen dan ook wel wat soepeler tegenover geblaf staan dan in een doorsnee woonwijk.
kan er niet uitgelegd worden aan de buren dat de honden als een soort bewakings systeem dienen? en dat het dus logisch is als ze blaffen?

herbey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-09 07:07

De buuren wonen ongv 200m verder. En de buuren aan de andere kant en overkant hebben er geen last van! Wonen ongv op 100m afstand. Het zijn 3 herders en altijd pakwerkers geweest. Blafband helpt niet want daar blaffen ze gewoon door heen. Als wij daar zijn hoor ik ze wel eens blaffen maar als we daar slapen hoor ik ze snachts nooit!
Het zijn super lieve honden (alleen voor bekende) maar heel erg waaks! De oudste heeft ook terein bewaking gedaan toen mijn schoonvader nog een zaak had.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 13:58

LZP -> BB

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 14:11

wat kunnen sommige mensen zich ook druk maken zeg.. ben blij dat onze buren niet zo zijn.. woon in een dorp, rijtjehuis, maar wel allemaal land aan de voorkant.. Onze hond blaft uit waaksheid of uit enthousiasme.. Dan krijg je hem ook niet stil.. niks helpt.. soms is het vervelend, want hij slaat soms ook al aan als er een mus in de voortuin landt :S maar soms is het prettig.. is namelijk al een aantal keer geweest dat we allemaal lagen te slapen en hij midden in de nacht opeens begon.. k slaap aan de voorkant, dus zonder te t licht aan te doen even door mn gordijn gegluurd en zag t buitenlicht dus wel branden.. volgende dag hoorden we dat er was ingebroken bij de buren.. Hij blaft normaal trouwens alleen overdag.. 's nachts is hij verder altijd stil, ook als ik van stappen kom ofzo.. terwijl hij overdag helemaal uit zn dak gaat als er iemand van ons thuis komt.. zodra je binnen bent is het trouwens over.. en als er niemand anders thuis is als er iemand thuis komt blaft hij ook niet.. Wij zijn tot de conclusie gekomen dat hij gewoon even wil 'melden' dat er iemand thuis komt haha.. Okee 1x woef is dan ook wel genoeg, maar goed.. Zit in de aard van het beestje denk k.. Maar als er toch nog iemand tips heeft.. k lees ook mee ;)