Ik ken de stalkatjes al jaaaaren. Toen ik eind 2000 op stal kwam, was Mamsie nog maar een klein katje. Inmiddels dus alweer zo'n 9 jaar. Heel wat nestjes van haar meegemaakt, en een zoon gehouden uit haar laatste nestje in 2005. Een leuk koppeltje samen, Mamsie en Bambix, mijn twee oogappeltjes en gezeldschapskatjes op de boerderij

Ze hebben waarschijnlijk chronische niesziekte, zoals veel stalkatten, en ondanks dat ze wel zijn geholpen worden ze verder nooit ontwormt of wat dan ook. Maar goed, je gaat je toch hechten aan die katjes, ik voer ze bv al jaaaren en Mamsie is vanwege Blaasgruis op dieetvoer gegaan. Je gaat je steeds meer bekommeren en op een gegeven moment vond ik dat ze lang genoeg met hun oortjes hadden gelopen. De katjes hadden al jaren last van hun oortjes, krabbelen en klapperen. Ondanks dat het 'gewoon' voor ze was, ik ken ze niet anders, besloot ik toch eens langs de DA te gaan. Eerst Mamsie alleen, en die kreeg een reinigings kuurtje mee. De 2e keer (het was nog niet over) Bambix ook meegenomen; Mamsie kreeg antibiotica zalf, Bambix een reinigingskuurtje. Wederom niet veel succes. Ja, ietsjes schoner, maar nog echt té smerig voor woorden (mocht ook even kijken) en nog gewoon echt veel last. Ze zijn overigens wel in de tussentijd behandeld voor oormijt.
Maar goed, gisteren zouden wij dus weer voor controle gaan voor Mams, en mogelijk moest zij worden uitgespoten. Dus kat zondags mee naar huis, in een bench in mijn slaapkamer, want ze moest nuchter zijn en alleen in een hoekje op de boerderij zonder toezicht durfte ik niet (je weet nooit wat ze doen in paniek). Dus ik een slapeloze nacht maar ach

Gisteren met de 2 katten naar de DA en ze zijn toen beiden gelijk meegenomen om hun oren te laten schoonspuiten. Was wel interessant, want ik mocht er bij blijven, was wel leuk eigenlijk. Of nou ja, leuk, interessant

Maar goed, ik heb blijkbaar weer aparte gevallen hoor; beiden katjes blijken in beide oortjes allemaal poliepen te hebben zitten. DIe gingen ook bloeden bij aanraking. Logisch dat hun oortjes zo smerig zijn, al het vuil blijft achter al die hobbels en bobbels hangen natuurlijk... Ze vonden dit ook best vreemd, dat BEIDEN het hebben en ook in allebei de oortjes! Arme katjes zijn het ook...
Dus prikjes gekrgen om zwelling tegen te gaan en over 3 weken controle, en preventief bezig gaan met Otoclean.
Maar we zijn er blijkbaar nog niet. Gisteren waren ze netjes goed uit narcose gekomen, en savonds ook een hapje gegeten. Vanochted moest Mams naar de bak, en kreeg toen een rare 'aanval'... Ogen wagenwijd open, kop schuin en zo zich laten vallen om zo stil te blijven liggen met ogen open. Ook niet echt willen lopen, maar geijk weer gaan liggen. Ook wat trillen met haar kopje... Ik gelijk de DA gebeld en we zouden later langsgaan. En toen ging Bambie naar de bak, en kreeg dezelde "symptomen". Kopje helemaal scheef, ogen wijd en ging midden in de kamer liggen en zonder zich te bewegen, terwijl hij juist steeds wegkroop overal...
Dus hup, naar de DA en waarschijnlijk zijn ze gewoon heel goed misselijk. Mams had ook overgegeven (met moeite, en ademnood

Nu hebben ze een prikje gehad tegen misselijkheid en worden we eventueel nog gebeld hoe het zit met de trommelvliesjes...
Nu liggen ze heel zielig samen in de bench in mijn kamer... Arme katjes, al dat gedoe bij de DA, weg van huis, in een vreemde omgeving en dan ook nog eens waarschijnlijk kotsmisselijk en hoofdpijnerig of iets....
Ga mij bijna afvragen of ik wel een goede zet heb gedaan met ze te laten behandelen....
To be continued....