ik heb 2 konijntjes, een mannetje en een vrouwtje. het mannetje is ruim 2 maanden terug gecastreerd en van de DA mochten ze na een maand weer bij elkaar in. opzich ging dit best goed, al heeft het mannetje af en toe een gekke bui waarbij hij het vrouwtje helemaal over haar toeren jaagt en er dan een keer of 15 bovenop springt. ik dacht dat dit na de castratie niet meer zou gebeuren. vind het namelijk erg zielig voor het vrouwtje. ik straf het mannetje wel als hij zich zo gedraagt en heb ze ook al een aantal keren uit elkaar gehaald. maar hij blijft het dus met vlagen doen. zo merk ik er een week niets aan en zo is hij weer 2 dagen helemaal dol. wat kan ik hier aan doen?
sethlover
Geplaatst: 31-03-09 13:03
Heb ik ook gehad met mijn konijn. Die zat me steeds op de cavia. En na de castratie ook nog. Nou is het zo, dat er nog hormonen zijn na de castratie. Duurt volgens mij 6 weken voordat het helemaal weg is. Maar bij mijn mannetje is het ook weggegaan dus zal bij die van jou ook zijn
Even bij de dierenarts navragen hoe lang het duurt voordat hormonen zijn uitgewerkt? Want 10 weken is inderdaad best lang.
Chichiba
Geplaatst: 31-03-09 14:52
Gaan nooit echt over... Hier is mijn nijn 7 jaar geleden geholpen...maar doet het nog steeds...Ook doet het vrouwtje het bij het mannetje...Gewoon een vorm van dominantie...geen hitsigheid...
roxiie
Geplaatst: 31-03-09 14:54
Rijden zal nooit helemaal over gaan, het is namelijk een uiting van de dominatie. Ik heb 3 konijnen ( 1 gecastreerde ram en 2 voedsters.) en het is een grote orgi, ze rijden allemaal op elkaar