Weer een kat kwijt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

TinkerTreas

Weer een kat kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 10:47

Pas geleden is mijn kater Kieran een paar dagen weg geweest, mijn vriend heeft hem uiteindelijk gevonden. Hij zat helemaal angstig weggekropen tussen de bosjes een aardig eindje van huis vandaan. Waarschijnlijk is hij door een hond opgejaagd of ergens anders heel erg van geschrokken. Mijn vriend is hem toen 's avonds gaan zoeken en hoorde hem toen miauwen, hij roepen, en toen is Kieran achter hem aan naar huis gelopen.

Sinds zondag middag is m'n andere kat Rohan weg. Rohan is niet zo heel dapper buiten, hij blijft altijd rond de flat lopen. Als het mooi weer is wil hij na 2 a 3 uur weer naar binnen en anders na een half uur al weer. Hij plast en poept ook niet buiten, dit doet hij altijd op de bak. Dus als hij moet plassen staat hij voor de deur te mauwen, dan gaat hij snel op de bak en dan wil hij daarna weer naar buiten.
Dit is ook de reden dat ik hem alleen buiten laat als ik thuis ben.
Zondag middag ging hij rond 4 uur naar buiten (hij was 's ochtends ook al even geweest), rond half 7 heb ik hem nog zien lopen buiten. Maar toen ik hem binnen ging laten was hij er niet. Met de honden door de buurt gelopen en geroepen, maar ik kon hem niet vinden. Terwijl hij altijd komt als ik hem roep en hij wil altijd mee wandelen als ik de honden uitlaat.
's Avonds nog een keer een rondje gelopen met de honden en weer geroepen, maar helemaal niets.

Gisteren ook weer een paar keer gezocht in de buurt en gekeken of er raampjes van schuren open stonden en daar geroepen (zijn bijna allemaal tuimelramen, dus daar kunnen ze niet meer uit), maar niks te horen. M'n vriend is gisteren weer wezen zoeken toen het donker was en dat gaat hij vanavond weer doen.
Hij loopt altijd samen met een jonge kater hier in de buurt, ze zijn echt vriendjes. Die andere kater (Duke) is zijn neefje en bij mij geboren. Maar Duke loopt nu steeds alleen en hij heeft al een paar keer bij mij voor de deur gestaan om Rohan op te halen (haha, het zijn net kinderen).

Ik maak me echt veel zorgen, Rohan is erg nieuwschierig en echt een allemansvriend. Ik ben bang dat hij per ongeluk in een auto is gekropen, of door iemand is meegenomen. Ik mis hem echt, hij is helemaal mijn vriendje. En ik heb pas ook al afscheid moeten nemen van zijn zusje en haar dochter |( . Zo heb je 4 katten en zo heb je er nog maar 1.
hij is in Katwijk a/d Rijn zoek geraakt.
Er staan foto's van hem in mn profiel.

Rennie89

Re: Weer een kat kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 11:25

Achjee wat naar! Denk niet dat hij helemaal naar Oegstgeest is komen lopen, maar mocht k iets zien, zal ik het melden! Veel sterkte!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 11:27

Bah, wat naar voor je! Hoop dat je hem nog vind. Bel anders ook even de dierenambulance en asiels. Misschien heeft iemand hem ergens wel afgegeven.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 11:31

Heel vervelend voor je, maar waarom hou je ze niet binnen? Dan heb je deze ellende ook niet....

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 11:32

Diablo schreef:
Heel vervelend voor je, maar waarom hou je ze niet binnen? Dan heb je deze ellende ook niet....

Daarmee los je het niet op ;) katten ontsnappen etc. En ik vind het niet kunnen een buitenkat opeens binnen te houden

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 11:48

Ik heb verschillende instanties ingelicht, dus ik hoop dat hij gevonden wordt. Ik ga nog een briefje met foto bij de buurtsuper, de dierenwinkel en de dierenarts ophangen. Hij is gechipt, dus als hij gevonden wordt zou ik te achterhalen moeten zijn.

@Diablo: Ik heb er voor gekozen om mijn katten naar buiten te laten, dus dit is een opmerking waar ik helemaal niets mee kan. Mijn oudste kater komt uit het asiel en is een echte buitenkat, hij zou binnen weg kwijnen. En het is vrij lastig om de andere kat dan wel binnen te houden, zeker als het mooi weer is en de deur staat open. Daarbij heb ik Rohan tot hij een jaar was binnen gehouden, maar hij werd er niet gelukkiger van. Dus het is een weloverwogen beslissing geweest om hem buiten te laten. De kat is er enorm van opgeknapt, maar ik weet ook dat er risico's aan vast zitten.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 12:51

Tinkertreas, ik weet waar ik het over heb. Ik ben nl. zelf vorig jaar twee katten kwijt geraakt doordat ze aangereden waren. Dat was voor mij het moment om te zeggen dat ik ze binnen zou houden. Ik hou nu dus een buitenkat (die werkelijk zijn hele leven buiten heeft gelopen) en twee nieuwe katten binnen. Of ze het nu leuk vinden of niet, ik wil niet het risico lopen dat hij aangereden wordt, met gebroken botten aan de weg op zijn dood ligt te wachten. Of dat hij per ongeluk opgesloten wordt en daar sterft omdat hij niet kan drinken.....

Lifaya: Natuurlijk kan een binnenkat ontsnappen, maar de kans een binnenkat kwijt te raken is vele malen kleiner dan een kat die veel buiten is.

Maar goed, ik bedoelde het niet aanvallend hoor, ik vroeg alleen maar waarom je je katten niet binnen hield....

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 13:09

allebij mijn katten waren veel buiten, maar de 1 was geopereerd en mocht niet naar buiten, en dat is een ernstig drama! Ze kwijnt helemaal weg! En als het lekker weer is is de deur toch open? dan kan je moeilijk een hek ervoor spannen dat je katten niet naar buiten kunnen als je kinderen hebt ofzo

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 13:32

Ga het ook even bij al je buren vragen, misschien zit hij ergens in een schuur opgesloten en kan hij er niet uit.
Hang ook briefjes op in de straat, niet iedereen leest de briefjes in de buurtsuper.
Succes met vinden!

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 13:49

@ Diablo: Mijn reactie was ook niet aanvallend bedoeld ;) Ik schreef alleen mijn redenen op. Als ik mijn honden buiten los laat lopen kan er ook wat gebeuren en als ik mijn paard in de wei laat kan ze een trap krijgen. Dit zijn voor mij geen redenen om dit niet te doen. En ik weet wel dat een los lopende kat meer kans heeft om ergens opgesloten te worden of te worden aangereden, maar als hij binnen dik en humeurig wordt neem ik toch dat risico.
Ik woon trouwens wel in rustige wijk met heel veel katten.
Als ik een huis met een tuin zou hebben zou ik lekker de tuin afzetten, kunnen ze wel naar buiten maar een stuk veiliger.

Ik ga zo bij mn vader even briefjes uitprinten en die ga ik ook aan lantaarnpalen hier in de buurt hangen.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 13:05

Ik heb Rohan vandaag terug gevonden, dankzij een oplettende mevrouw die mijn oproep gezien had.
Zij heeft hem zien liggen in een tuin tussen de bosjes, terwijl ze haar hond aan het uitlaten was. Hij is waarschijnlijk aangereden en is tussen de bosjes gekropen om daar te sterven.
Ik ben iig blij dat ik weet wat er gebeurt is en dat ik hem daar zelf heb weg gehaald.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 13:07

Ach wat sneu. Veel sterkte!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 13:07

Arm beestje. Sterkte.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 15:51

Arm ding...

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 16:48

Ojee meis, wat rot zeg... maar je bent nu wel uit de twijfels, anders was je steeds maar blijven zoeken.
Veel sterkte!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 16:52

Wat sneu! :(:)
Gelukkig weet je nu wel waar je aan toe bent..

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 16:56

He, dorie......heel veel sterkte!

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 17:01

Heel veel sterkte...

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 22:05

Sterkte!
Je kunt het gelukkig wel afsluiten.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 23:15

achjee wat erg :( :(:)
Sterkte !!!!

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-09 09:43

Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb hem gisteren meegenomen naar de dierenarts, hij was namelijk helemaal heel. Geen schaafplekje, geen gescheurde nageltjes niets. De dierenarts denkt dat hij niet is aangereden, maar dat zijn hart het begeven heeft. Zijn tandvlees was een beetje blauwig, wat wijst op zuurstof gebrek.

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 14:26

Hoi Martine,

Via Hyves ben ik door je op de hoogte gesteld van Rohan, ik schrok ervan en wil je dan ook via deze weg erg veel sterkte wensen met zijn verlies. Ook vind ik het fijn dat je met hem naar de dierenarts bent geweest voor autopsie, zou ik met de desbetreffende dierenarts in contact kunnen komen? Dit omdat ik natuurlijk nog een broertje van hem hier open heb rondlopen die eind van dit jaar evt mag dekken als hij door de testen komt.

Is Rohan tijdens de autopsie onderzocht op vergiftigingen? Daarmee kunnen de verschijnselen ook natuurlijk benauwdheid zijn met alle gevolgen van dien. Hoe was zijn conditie de laatste tijd? En hoe was zijn eetlust?

Ik zou het enorm jammer vinden als het toch om vergiftiging gaat, we hadden destijds namelijk afgesproken (en ondertekend in contract) dat hij niet vrij buiten kan/kon lopen tenzij dit in een veilige omheinde tuin of ren betreft. Maar goed daar valt nu weinig aan te veranderen en dat is verder niet iets om hier verder te bespreken. Mocht het toch om een gezondheidsreden zijn geweest ben ik daar graag van op de hoogte zodat ik andere mensen kan waarschuwen en Matcho (zijn broertje) kan castreren.