Hond vergiftigd....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Loukie

Hond vergiftigd....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 09:26

Onze hond is vergiftigd. Had met hem gelopen en kort daarna begon hij vreselijk te schuimbekken en schokken.
Ben er direct mee naar de DA gegaan en die zei dat hij vergiftigd was.
Zijn maag is gespoeld, en het gaat nu redleijk met hem.
Het is de vraag wat (en waar) hij iets gegeten heeft met ws gif erin.

wie heeft ook eens zoeits meegemaakt?
En weet je ook waarmee je hond/kat was vergiftigd?

Paintlinger

Re: Hond vergiftigd....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 09:35

Meest voorkomende vergiftigingen zijn imo:

Rattengif
Antivries
Overdosis aan medicatie (evt humane die ze 'gesnoept' hebben)

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 09:36

Wij hadden vroeger een herdershond die rattengif binnen had gekregen. Welk gif wisten we niet exact dus de dierenarts moest gokken wat betreft de medicatie. We kregen toen van hem zijn prive telefoonnummer en mochten op elk uur van de dag bellen. Dit omdat het toch wel heel kritiek kon zijn. Het is met die hond trouwens weer helemaal goed gekomen, wel een paar ongelooflijk gespannen dagen. Sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 10:23

Gelukkig dat je hond er nog is en dat hij het heeft overleefd. Je hoort toch vaak dat dit niet het geval is.

Het gif kan worden verstopt in etenswaren, dat wordt meestal wel opgegeten door dieren. Ik denk daarom ook aan rattengif.

Geef je hond een dikke knuf en veel beterschap.

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 14:29

Goed dat je er op tijd bij was! Van een vriendin van mij is de hond gestorven omdat hij ook gif had binnengekregen, hij had tijdens de wandeling wat gegeten waarschijnlijk, na een paar uur begon hij helemaal te schuimbekken en te schokken, zij hadden natuurlijk de dierenarts gebeld, maar het was al te laat....
Er zijn veel hondenhaters die wat gehakt met bijvoorbeeld rattengif erin op plaatsen waar veel honden komen neerleggen. Ik kwam laatst zelf in het veld een hoopje gehakt tegen, niet zomaar neergekwakt, nee het lag daar keurig naast de kant alsof het net uit de verpakking was gehaald... zoiets vertrouw ik zeker niet en had mijn hond daar dan ook van weggetrokken. Bij ons in de straat had een jack russel ook gif binnengekregen, gelukkig wel overleefd maar we kregen van de eigenaar van de jackrussel een waarschuwing om een paar weken niet bij het kanaal te gaan wandelen.. omdat hij daar altijd zijn hondje uitlaat en het hondje het daar dus naar binnen heeft gekregen... Jammer dat er toch mensen zijn die expres gif neerleggen omdat ze honden niet moeten...

Sterkte met je hondje! :D

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 16:35

Jee dat is ook wat. Hoop dat het goed gaat me je hond.
Ik heb gelukkig zelf nog nooit zoiets meegemaakt.
Sterkte.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 23:10

Kunnen ze niet nagaan wat voor gif hij binnen heeft gekregen? Heeft hij buiten misschien wat gegeten als er binnen bij jullie geen gif ligt dat bereikbaar is voor honden? Zelfs als je denkt dat het goed opgeborgen is.