mijn pup wordt kaal!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

mijn pup wordt kaal!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 13:24

hallo,

mijn pup van 5 maand, begint rond zijn ogen en bij zijn geslachtdeel rode plekjes en korstjes te krijgen.
ook op zijn heupjes, rug, buikje en oren krijgt hij bultjes en korsten.
hij wordt dus best wel kaal..

wij weten niet wat er mis is en dus hebben we een afspraak gemaakt bij de dierenarts, maar wat zou het kunnen zijn??
tis iig niet besmettelijk want onze andere hond heeft het niet.

Faruba

Re: mijn pup wordt kaal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 13:26

Jeugdschurft misschien, komt weleens voor bij jongere honden. Goed dat je langs d.a. gaat!!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:53

Jeugdschruft is een verkeerde benaming voor demodex, google daar eens op. In principe horen bultjes en korsten daar niet bij, alleen kale plekjes. Onze pup van bijna 6 maanden heeft het namelijk, demodex dus ;) Hij heeft allemaal kale plekjes, maar totaal niet rood, geïrriteerd of zelfs dik en korstjes.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 16:37

Klinkt toch wel als demodex, in een later stadium kunnen bultjes en korstjes ontstaan. :j

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 19:40

Ik weet dat de benaming voor jeugdschurft ,demodex is. Ik denk alleen dat de benaming voor de meeste mensen duidelijker in de oren klinkt als demodex. Het is ook geen verkeerde benaming, wel duidelijker. ;)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-09 12:43

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 23:23

In een latere stadium kan er idd bultjes en korsten ontstaan dit is bij mijn hond ook erg snel gegaan en zij had ook Demodex.
Wat blijkt je hond te hebben Daphne?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 10:54

ze hebben een stukje huid afgekrabt op zijn koppie en hebben dat onderzocht met de microscoop, daarop zagen ze niks.
we moeten hem in de gaten houden en als het over een week niet over is gaan ze op meerdere plekjes op zijn lichaam stukje weghalen.

maar hij heeft nu wel heel erg pijn, hij jankt alles bij elkaar als je hem oppakt :(
hij is gister ingeend, gechipt, neusdruppels voor kennelhoest, stukje van zijn koppie weggeschraapt, en hij was zo bang voor de dierenarts de stumpert :(:)

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 11:02

Demodex kan je niet altijd zien onder de microscoop. Want het klinkt wel als demodex. Dit zit alleen echt ín de huid, en dus moet je maar net het beestje meeschrapen...
Heb je misschien iets van zalf mee gekregen om de plekken rustig te houden? Vooral bij een pup kan het snel gaan, dus ik zou het wel écht goed in de gaten houden.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 15:26

we hebben niks meegekregen :n

we houden hem goed in de gaten en als het ook maar iets erger wordt, gaan we weer terug met hem.
heb foto's gezien van pups met demodex (die het al langer hadden) en daar wordt je totaal niet gelukkig van :n

we gaan hem goed in de gaten houden :)

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 13:51

Wat voor ras is het?
Bij sommige rassen komen veelvuldig huidproblemen voor, deze zijn vaak ook erfelijk.
Het klinkt in eerste instantie wel als demodex vind ik.
Wat ook zou kunnen is een allergie voor het 1 of ander. Dan ben je verder van huis, want zo lang je niet weet waarvoor je pup allergisch is kun je het ook niet gaan behandelen.
Ik hoop dat je hondje er toch snel vanaf zal komen, het arme ding.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 19:45

het is een chihuahua x jack russel :)

het begint al iets minder te worden, rond zijn oogjes krijgt hij weer iets haar en de plekjes die hij had zitten nu korstjes op :j

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 19:52

Als er nu alweer haar op komt, is het geen demodex. Heeft de dierenarts dat afkrabsel tot bloedens toe gemaakt? Dat is namelijk wel nodig bij demodex. Onze pup heeft het namelijk en we zijn al 2 maanden in de weer met insmeren met ectodex, advocate spot on krijgtie en iets om de weerstand te verhogen, maar kan niet zeggen dat het erg opknapt, maar dat schijnt wel vaker erg lang te kunnen duren.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 20:16

ja het bloede flink :j

echt een wond had hij daarna.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 20:58

Bij mijn hond kwam ook weer haar op de open plekjes rond de oog dit door de medicijnen maar dat sloeg nog niet helemaal goed aan.
Uit onderzoek was ook naar voren gekomen dat zij Demodex heeft, dus dat er weer haren groeien zegt niet dat het geen Demodex is.

DoubleD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 21:02

Mijn hond werd ook op het begin een beetje kaal toen hij puppy was. Wij zijn naar de dierenarts geweest en hij was allergisch (hoe schrijf je dat?:$) voor vlooien en nu wordt hij telkens optijd er voor behandelt en heeft hij gewoon een mooie vacht.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 21:52

m'n pup heeft geen vlooien, heb hem helemaal uitgepozen en heb geen 1 beestje gevonden, ook gekamt met vlooienkam.

maar hij kan natuurlijk wel ergens anders alergisch voor zijn, maar waarvoor..

carola; oke, ik blijf hem in de gaten houden, maar ik denk niet dat hij demodex heeft, omdat bijna alles alweer weg is :)
maar voor de zekerheid blijf ik hem controleren :j

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 23:41

Ik gaf mijn reactie op die van Xono.
Even afwachten of het terug komt, hopelijk niet.

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 23:48

Daphne__ schreef:
m'n pup heeft geen vlooien, heb hem helemaal uitgepozen en heb geen 1 beestje gevonden, ook gekamt met vlooienkam.

maar hij kan natuurlijk wel ergens anders alergisch voor zijn, maar waarvoor..

carola; oke, ik blijf hem in de gaten houden, maar ik denk niet dat hij demodex heeft, omdat bijna alles alweer weg is :)
maar voor de zekerheid blijf ik hem controleren :j

1 vlo is daarvoor genoeg hoor, die kan alweer verdwenen zijn ;) wij hebben ook een hond die daar last van heeft en we vinden zelden n vlo...