Hoewel ik wel ervaring heb met parkieten loop ik nu toch een beetje vast.
Van Melanie5, hier van bokt, heb ik twee weken geleden een leuk grasparkietje gekregen. Het parkietje komt van een collega van haar. Ze mocht van van ons rond vliegen op dag 2. Omdat we geen hoge meubels hebben om het hok op te zetten, is het hok geen leuke plek meer voor de parkiet. We krijgen haar niet meer terug, en om haar nou op te jagen door achter haar aan te lopen vind ik ook geen goed idee.
Ze zit nu dus op takken die we aan de woonkamer muur hebben vast gemaakt. We hangen daar ook wel eens wat te eten. Ze vind het niet erg als we langs lopen maar als je te dichtbij komt, dan vliegt ze weg om vervolgens rond te vliegen tot ze haar takken weer veilig vind. Om te drinken en te eten gaat ze twee keer per dag haar hok in. Ze kijkt naar ons en eet heel snel tegelijk. Als we ook maar een beweging maken waarbij het lijkt dat we gaan opstaan gaat ze super snel het hok uit.
Ze zit verder heel lief op haar takken, maakt vrolijke geluidjes, maar is wel super paranoia. Ik zou graag haar nageltjes willen trimmen, die zijn veel te lang. Ook zal ze soms in haar hok moeten, als we koken (open keuken) zit ze in de kooklucht. Daarnaast komen er nog wel eens honden op bezoek.
Dat ze niet super tam is, vind ik geen probleem. Het enige is het terug in haar hok krijgen niet te doen :S
Iemand tips?