Denk dat het een kwestie van proberen is Kan je niet een hond van iemand lenen?
me_myself_i
Geplaatst: 27-03-09 16:46
Ligt aan de hond die je erbij neemt, onze eerste hond uit het asiel was al ouder (een bastaard terrier) en wij hadden nog 3 katten (uit het asiel ook al ouder (zoiets als die van jou nou zijn) en dat ging goed, er was eerst wel even ruzie tussen ze maar naar een paar dagen hadden ze elkaar geaccepteerd, hond in zijn mand en de katten op de bank We hebben nu een nieuwe hond en een jonge kat en dit gaat niet goed samen, de jonge hond jaagt steeds de kat op en de kat komt niet voor zichzelf op. Dus het ligt eraan of de hond met katten kan en of hij ze gewend is.
We hebben een oogje op een hond uit Spanje. Een organisatie die voor zwerf/ mishandelende honden een goed huisje zoekt. De hond is 3 jaar en kan met katten. Een rustige stabiele hond met een goed karakter. Wacht nu nog even op een mailtje met meer info.
me_myself_i
Geplaatst: 27-03-09 17:07
Nou als hij met katten kan zal het Waarschijnlijk niet zo'n heel probleem zijn. (toch nog even navragen hoe ze dat getest hebben, want in asiels testen ze ook wel eens gewoon met een hond langs een hok met een kat lopen en kijken wat ie doet, een hond zal anders op een kat reageren als hij deze op straat tegenkomt of echt ermee samen in een huis mee moet leven). Kan wel zijn dat jou katten wat jaloers worden op de nieuwe hond als deze maar aandacht krijgt dan zij in het begin. En als de hond rustig is en idd wat ouder (bij 3 jaar is het pubere en het overhypere meestal toch wel over) dan zal het waarschijnlijk niet zo'n heel probleem zijn. Is er niemand in de buurt die je kent die een hond heeft en dat je hem/haar een vraagt om met hond op bezoek te komen? (moet wel een hond zijn die met katten kan) Dan kun je zelf eens kijken hoe jou katten op een hond reageren
Jessicauvita
Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-09 17:11
Ik heb fotos op de website van die orginisatie gezien waar de honden bij de katten lagen, in een kamer dus denk dat dat wel goed zit
Ik ken wel iemand met een hond maar die kunnen niet met katten
050206051012
Geplaatst: 27-03-09 17:13
Wij zoeken volgend weekend nog iemand die op onze honden wil passen
Mijn katten waren 2 en 3 toen er een hond bij kwam en zij hadden nooit eerder een hond gezien. Volkomen paniek in huis, katten hebben enkele maanden op de kast geleefd, maar nu bijna 2 jaar later liggen ze samen op de bank.
Het duurde dus even, ik was bang dat ze het me nooit gingen vergeven, maar het is helemaal goed gekomen
Het kan heel lang duren voordat katten het accepteren. Mijn jeweetwelkaters waren er heel snel overheen (die kwamen ook later dan de honden). Maar mijn poes die vind de andere kat nog steeds niet zo lief, en dat is nu ong. 1,5 jaar geleden. Dus het is heel verschillend. Ik zou het gewoon proberen, let er wel op dat je katten een plekje hebben waar ze rustig kunnen zitten, eten en drinken zonder dat de hond er bij kan. Dat scheelt een hoop stress.
Hier waren de katten ruim 1 toen de eerste hond kwam. Hond maalde niet om de katten, dat scheelt Er was heuse paniek, want de katten waren net een beetje gewend aan de jack en york van mijn ouders en toen kwam er ineens permanent een duitse dog in huis Niet zomaar een hond De ene kat is helaas overleden en heeft er in 5 maanden wel aan kunnen wennen, maar zijn nooit dikke vrienden geweest. De kat die nog lekker bij ons is is stapelverliefd op de hond en inmiddels ook op de pup duitse dog
Ik had twee oudere katten 13 en 15 jaar, en heb sinds de winter er een pup bij, in het begin was het geen gezellige boel, maar nu gaat het prima. Ik zag hier ook enorm tegen op, alleen moet je wel in de gaten houden dat ze elkaar niets doen. De hond zijn ogen bijvorrbeeld, en andersom dat hij NO WAY achter de katten aan gaat jagen. Mijn pup heeft dat drie keer gedaan, en dat heeft ie geweten, keihard aangepakt nu lopen ze onder elkaar door.
Anoniem
Geplaatst: 27-03-09 19:27
Onze katten waren 9 en 7 toen de hond kwam als pup. We hebben ons nooit al te veel mee bemoeid. De katten vonden hem niet zo bedreigend, hij was kleiner dan zij. Ze keken wel wat vreemd. Wel oppassen dat de katten niet uithalen naar de ogen. In de nacht liggen ze apart, onze katten mogen in de tuin, anderen jaagt hij weg en ze moeten ook niet in zijn buurt komen als hij aan het eten is. Verder gaat alles helemaal prima, zoals je hieronder kunt zien, went het vanzelf
Mijn je-weet-wel katten waren 4 jaar en hebben mijn hond vanaf het begin wel geaccepteerd. Mijn ene kat ging haar meteen schoonlikken en dit doen ze sindsdien elke avond. Mijn andere kat moest erg wennen aan een pup en trok zich wat meer terug (dit doet hij altijd bij nieuwe dingen). Nu maakt hij ook nog af en toe mijn hond schoon, echt lief om te zien. Idd oppassen dat ze niet uithalen naar de ogen en ze hun gang laten gaan maar ondertussen alles in de gaten houden.