Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

ja wij zeggen ook wel eens voor de grap om de zwarte kat uit de straat te lenen, als we die op straat tegen komen dan zet ze een hoge rug op begint te blazen, en dan kijkt Lana (onze hond) toch wel even uit en die kat laat ze dan ook met rust... Dus eigenlijk kunnen we beter ons katje een cursus geven : hoe komt een lief dom katje voor zichzelf op?
Maar even serieus, ik denk dat ik haar idd de lange lijn + corretie ketting omdoe, omdat als ze los loopt TOTAAL niet meer reageert op ons, gister moest ik me echt boven op haar laten vallen om haar bij haar halsband/nekvel te kunnen grijpen en haar zo naar haar plaats te sturen. Ze stopt ook niet ze blijft doorgaan ook al sta ik voor haar kussen om de ingang te blokkeren zeg maar, ze stopt pas als Noortje (de kat) boven op de kast wordt gezet door ons. 
Don_Zhivago schreef:hond aan de lange lijn doen met een correctie ketting, zodra ze achter de kat aangaat een goede corrigerende ruk, en daarbij een commando ( foei, of nee) roepen..
stem zwaar maken, en op zn plek sturen... elke keer als de hond eraf komt.. "nee, plaats!!"
succes
me_myself_i schreef:als ze los loopt TOTAAL niet meer reageert op ons, gister moest ik me echt boven op haar laten vallen om haar bij haar halsband/nekvel te kunnen grijpen en haar zo naar haar plaats te sturen. Ze stopt ook niet ze blijft doorgaan ook al sta ik voor haar kussen om de ingang te blokkeren zeg maar, ze stopt pas als Noortje (de kat) boven op de kast wordt gezet door ons.