Leishmania, wie heeft hier nog meer mee te doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ambiiee

Leishmania, wie heeft hier nog meer mee te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 00:51

Mijn schoonouders hebben al enige tijd een Flatcoaten retriever, hoe je het precies schrijft, weet ik niet en daarvoor mijn excuses. Het gaat om Rex. Rex is nu 11 jaar, en 7 jaar geleden zijn ze erachter gekomen dat hij Leishmania heeft. Ik ben voor mijn schoonouders, op zoek naar mensen die ook een hond met Leishmania hebben. Rex komt oorspronkelijk uit zuid spanje, maar ze hebben hem hier in de buurt uit een asiel gehaald.

Groetjes!

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 00:57

mijn vorige hond dat leishmania ook een hond uit spanje
het stomme was hij werd negatief getest
heb hem maar 10 maanden bij mij mogen hebben
op een vrijdag kreeg hij verlammingsverschijnselen, wij gelijk naar de dierenarts daar kreeg hij medicijnen maar het heeft niet mogen baten s"nachts rond 24 uur is hij in mn armen overleden..
dus aan mijn berichtje zal je niet veel hebben

Sok

Re: Leishmania, wie heeft hier nog meer mee te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 01:01

Onze Flatcoated Retriever is pasgeleden ook overleden, zij had alleen geen Leishmania.. Ook aan mijn bericht zul je niet veel hebben, ik weet alleen dat het een erg nare ziekte is! :\

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 01:10

onze pipa(galgo-meisje) heeft ook leishmania maar in lichte vorm
2.5 jaar geleden kwamen de eerste verschijnselen die nog werden weggewuift door onze DA als kleine onsteking en huidschilvertjes
toen we onze Javier gingen bekijken bij een opvanggezin kregen we bevestigd dat het toch wel leek op leishmania en toen bloed laten prikken door de DA verbonden aan de stichting
ze kreeg toen een half jaar pilletjes en knapte weer helemaal op
na een jaar zag ik weer tekenen dat het minder ging
DA(van de stichting) vond dat er weinig te zien was maar opnieuw kwam uit de bloedtest dat er een lichte verhoging was
ik heb er voor gekozen haar weer op een hele lichte dosis te zetten en nu doet ze het al weer bijna een half jaar prima

pipa was geschat op 3 jaar toen we haar namen en is nu 5 jaar bij ons en inmiddels dus 8 jaar
de ziekte openbaarde zich dus pas toen ze al 3 jaar bij ons was

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 01:55

[LZP] > [BB]

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 22:56

een deel van mijn familie woont in zuid-spanje... 3 honden van ons (duitse herder, mechelse herder en een klein zwart vuilnisbakje) hadden het ook..

de mechelse herder had het heel erg.. super kale plekken, en stinkende huid... alle honden zijn ingeslapen omdat het toch wel een erge vorm was... en er was binnen de familie een baby op komst, en dat is overdraagbaar...

hebben ze al medicijnen??

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 14:41

De variant die honden krijgen is naar mijn weten anders dan de menselijke variant.

De hond van mijn opa en oma had het, opgelopen tijdens een vakantie in Zuid-Frankrijk. Het heeft even geduurd voordat ze wisten wat het was. Ze zijn eerste begonnen met een medicijn in tabletvorm, maar daar kreeg hij op een gegeven moment blaasgruis van en was een operatie nodig. Ze zijn toen overgestapt op een middel dat geïnjecteerd wordt, dat kenden ze van vrienden die een Spaanse hond met leishmania hadden. Toen hij nog het eerste medicijn kreeg had hij al een paar keer een kuur daarmee gehad als het minder ging. En vanaf toen dus alleen dat medicijn, iedere anderhalve week een injectie. Hij zag er erg goed uit, zijn huid had maar een paar plekjes die kaal zijn gebleven, geen extreme schilfers meer en ook de nierfunctie is tot bijna het einde goed gebleven. Uiteindelijk is hij afgelopen herfst ingeslapen, ruim 11,5 jaar oud en waarvan hij de laatste 5 of 6 jaar leishmania had.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 14:46

Mijn hondje, uit Griekenland, heeft het ook.
Zij woont nu bij mijn ouders. Het is nog in de beginfase en wordt onder controle gehouden met medicijnen (die pittig wat kosten). Als ze bultjes krijgt of het begint zich te uiten dan krijgt ze een kuur van prikken. Er zijn ook pillen voor maar daar is ze allergisch voor.
Leismania is een bloedparasiet. Huidverschijnselen zijn bijzaak. Het tast de inwendige organen aan. Daarom is behandeling in een vroegtijdig stadium zo belangrijk. Wij houden Siemie echt goed in de gaten. Sommige jaren kon ik 2x aan zo´n kuur. Nu is ze al een jaar schoon!! (even afkloppen)
Mocht het weer de kop opsteken dan gaan we alternatieve medicijnen proberen. Deze zijn nieuw ontwikkeld en weten de parasiet in sommige gevallen helemaal uit te roeien!!! (de parasiet trekt zich bij behandeling terug om later weer te gaan woekeren)

Als er zware uiterlijke kenmerken zijn is de kans groot dat ook inwendig de boel al onherstelbaar beschadigd is (nier en leverunctie).

Wat is de reden dat je informatie zoekt?