Bobine, wat was jij bijzonder..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laar

Bobine, wat was jij bijzonder..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 18:33

Bobine.

Wat was jij een bijzondere hond. Ik was nog maar bijna 4 jaar toen jij bij ons kwam.
We noemden je ‘Bobine’, want zo heette het vriendinnetje van Samson uit Samson en Gert.
Je speelde alleen met ballen en stokken, want met knuffels mocht je niet spelen. Jori en ik waren namelijk nog zo klein. Je was altijd zo voorzichtig met ons.
Ik kan me nog herinneren dat toen ik al veel groter en ouder was, je aanvoelde dat je nu wel met me kon stoeien. Eerder deed je dat nooit.

Je was ook echt best wel Mama’s hond. Wat moet het vreemd voor je geweest zijn, toen Mama plotseling overleed. Toen ze bij ons thuis opgebaard lag, had jij heel goed door dat dit niet goed was. Op de begrafenis was je ook, samen met ons. Je bent voor ons alle drie zo’n grote steun geweest in de jaren na Mama’s dood. Ik kan niet in woorden uitdrukken hoe bijzonder je bent.

7 jaar geleden kwam er gezelschap voor je. Dat was Truffle. Wat bloeide je op!
Je was weer helemaal jong en was al snel als een moeder voor Truffle. Eigenlijk was jij ook degene die Truffle opvoedde. Je was haar grote voorbeeld, en bij jou voelde ze zich altijd veilig.

De laatste jaren werd je echt heel oud. Je kreeg veel last van Artrose, je kreeg staar en zag nog maar een beetje en alsof dat nog niet genoeg was, werd je bijna helemaal doof.
Je hield jezelf écht groot. En pas als je echt niet meer tegen de pijn kon, dan zou je stiekem eens piepen. En ondanks alles, bleef jij genieten. Je bleef die vrolijke, lieve, bijzondere Bobine. De dierenarts bleef zich maar verbazen over hoe lang jij al bij ons was.

Maar afgelopen maandagavond was het mis, en achteraf al een paar nachten eerder. Ik kwam beneden en op dat moment kreeg jij een aanval, een soort hartaanval. Ik schrok van je, weet je dat.. het deed me echt pijn om je zo te zien. Papa besloot dat we onmiddellijk naar de dierenarts moesten.
Toen de dierenarts naar je hart luisterde, bleek dat je hart niet goed was. Het klopte heel onregelmatig en had niet genoeg vermogen meer. Door een zuurstof tekort in de hersenen kwam die aanval tot stand.
We kregen harttabletten en plastabletten mee. Maar die avond kreeg je nog 2 of 3 aanvallen.
Je was zo moe na elke aanval, en het was duidelijk dat elke aanval je meer en meer energie kostte.

Gisterenavond was vreselijk. Je kreeg opnieuw een aanval, en de aanvallen volgden elkaar steeds sneller op. Die medicijnen leken helemaal nog niets voor je te doen, en er was niet genoeg tijd meer. Na de aanval die je om half 10 ’s avonds kreeg, bleef je in een hele grote paniekaanval hangen. We zijn van 10 tot 12 bij de spoed(nacht)dienst geweest.
Omdat zij onze eigen dierenarts niet was en jouw verhaal niet goed kende, voelde ze niet veel voor euthanasie. Je kreeg 2 shots valium toegediend. Maar je was zó hard aan het vechten tegen de pijn dat je maar rond bleef lopen, en het uit bleef schreeuwen van de onrust en de pijn. Nóg eens 2 shots valium later was je nog niet rustig. Uiteindelijk heeft de Diazepam je laten rusten.
Thuis aangekomen hebben we besloten om de volgende dag de dierenarts te bellen, zodat hij een eind aan je lijden kon maken. Ik moest er niet aan denken om je nog een dag zo’n pijn te moeten zien lijden..

Vandaag heb ik nog naast je gelegen en je zachtjes geaaid. Ik ben zelfs even naast je in slaap gevallen, maar ik was bij je.
Toen de dierenarts kwam, was het snel afgelopen.
Ik legde mijn hand op je borstkas, waar ik je hart voelde kloppen.
Langzaam voelde ik niets meer, en toen de dierenarts luisterde was het einde van jouw leven bevestigd. We hebben je zojuist in de tuin begraven. Truffle begreep er niets van, en dat doet ze nog steeds niet..

Ik kan niet stoppen met huilen als ik zo over je vertel. Je was zó bijzonder, je was zó ontzettend lief. Jij hebt heel wat kinderen en volwassenen met een angst voor honden, van hun angst af geholpen. Ik moet nu denken aan alle jaren in de Ardennen, waar jij al die kinderhartjes voor je won. Wat was iedereen toch gek op je.

Wat ben ik toch gek op je, en wat ga ik jou missen..

Afbeelding

Bobine is 14,7 Jaar geworden
Laatst bijgewerkt door Laar op 25-03-09 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

ccathalijne

Re: Bobine, wat was jij bijzonder..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 18:35

Krijg er tranen van..............

mvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 18:35

wat een prachtige leeftijd :) maar nog steeds is ze niet lang genoeg bij jullie gebleven... heel veel sterkte

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 18:37

krijg kippenvel als ik dit lees. ;(
ontzettend veel sterkte de komende tijd, en je moet maar denken dat ze nu van de pijn verlost is.
Als ik je verhaal zo lees, moet het een superhond geweest zijn.
nogmaals heel veel sterkte :(:)
Ze heeft wel een hele mooie leeftijd bereikt

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 18:38

o meisje toch :(:)
Wat heb je dit prachtig beschreven.
Zit hier nu echt zo hard te huilen.
Niet weer jij.
:+:

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 18:39

Ik moet er gewoon van huilen!

Meisjelief ik wil je heel veel sterkte wensen, ik sta altijd voor je klaar. :+:

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 18:39

tranen in m'n ogen.
wat heb je er een mooi verhaal van gemaakt!heel bijzonder,en dat blijkt wel uit je hele verhaal.
de liefde voor jullie hond,de steun die ze jullie al die jaren heeft gegeven...

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 18:56

Och lieverdje het zit je ook niet mee he. Ik begrijp zo goed hoe het voelt om je geliefde hond te missen, probeer jezelf te troosten met de gedachte dat ze nu geen pijn meer heeft, ze heeft een pracht leven gehad en ik geloof ook zeker dat ze na de dood van je moeder haar best gedaan heeft om er voor jullie te zijn, als steun.

lieffie ik bid voor je

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 19:17

Lieve allerlioefste Lara,

Ik vind dit verlies voor jou echt heel erg. Hoe je over haar vertelt. Ik moet erg gewoon van huilen, ik voel die liefde voor haar nu helemaal bij me. Zoals Rachel al zegt ze heeft een prachtleven gehad en jullie hebben gedaan wat jullie konden voor haar. Ik wens jou echt heel erg veel sterkte! Je kan altijd je verhaal bij ons kwijt meid.

Ik ben er voor je&Denk aan je&Bid voor je!

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 19:33

Heel veel sterkte! Wat een zielig verhaal, ik kreeg echt tranen in mijn ogen... daar blijkt jouw liefde voor haar uit. Ook al is ze er nu niet meer, ze blijft altijd in jouw hart.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:30

Hee lief. :+:
Ik wil niet in herhaling vallen, maar ik kan je niet vaak genoeg zeggen hoe erg ik het voor jullie allemaal vind.
Ik ben blij voor Bobine dat ze nu rust heeft en bij je mama is, maar diep van binnen huil ik met je mee..
Je bent geweldig & fantastisch en ik denk aan jullie en sta voor je klaar bij het verwerken van dit verlies..
Vrijdag knuffel ik je plat!

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 23:22

Bedankt voor alle lieve reacties :+: Het doet me goed dat met mijn verhaal Bobine's liefde is overgekomen :+:

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 10:11

Oh Lara :(:) Ik kreeg ook tranen in mn ogen toen ik het las.
Sterkte meisje :(:)

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 16:23

Lara, dikke knuffel voor jou! Bobine heeft een super leven gehad bij jullie! Wat natuurlijk niks van het verdriet wegneemt, maar straks kun je terugkijken op een mooie tijd met Bobine!