Konijn heeft dikke bobbel op haar kaak?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Konijn heeft dikke bobbel op haar kaak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 21:47

Hoi,

ik ging vandaag het konijn van m'n moeder haar nagels maar eens bijknippen. Het konijn is eigelijk van m'n zus maar ze spendeert er al jaren geen aandacht aan. Als ik het beestje niet met m'n moeder verzorg komt er niets van...

Nu ontdekte ik een tranend oogje bij het konijn en toen ik haar hoofdje vastnam om het oogje uit te kuisen voelde ik een bobbel op haar kaak ter grootte van een kwarteleitje! Ik wou in haar mondje kijken maar dat wou ze niet echt aanvaarden.

M'n ouders hebben vrijdag een afspraak met de DA, voorlopig wordt ze op zacht eten gezet.

Moet ik denken richting abces? Haar mondje ruikt niet slecht, ik zie ook nergens een wondje. Ze houdt zich heel rustig als ik eraan kom ook.

Konijn zal nu denk ik een jaar of 6-7 zijn.

Pluttersput

Re: Konijn heeft dikke bobbel op haar kaak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 23:07

Ik zou idd aan je verhaal ook denken een abces. Goed dat ze naar de dierenarts gaan. Even in de gaten houden of het niet heel erg op gaat zwellen, misschien dat het dan op een gegeven moment rijp is. Gewoon in de gaten houden, en dan iig naar de dierenarts gaan.

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 23:09

Dit kan inderdaad een abces zijn, dat was het bij mijn konijn jaren geleden ook. Dierenarts opzoeken is geen slecht plan.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 00:02

klinkt idd als een abces. als het oogje traant zit het waarschijnlijk in de kaak.
hou wel vol, want abcessen bij konijnen zijn moeilijk te behandelen en vragen vaak een lange adem van de baas.

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 00:04

het kan een abces zijn maar een tranend oog en een bult (vooral als ie heel hard is) wijst absoluut op problemen met de kiezen en dan vooral de wortels ervan ik zou even een bezoekje aan de DA afleggen.... want het gebitje is waarschijnlijk aan een flinke renovering toe

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 00:11

abcessen komen idd vaak van problemen met de kiezen en er hoeft dus geen wondje te zijn (aan de buitenkant).
is de dierenarts waar je ouders naar toe gaan konijnkundig? veel artsen kijken namelijk niet ver genoeg achter in het bekkie...

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 09:18

Nee, maar ik ga ze naar mijn dierenarts sturen, die heeft al meermaals konijnentanden geopereerd.