Ik ben benieuwd vanaf welke leeftijd een reutje niet meer vruchtbaar is.
Het zit zo: wij willen er graag een teefje bij, omdat we merken dat dit de bestaande 'roedel' (2 ventjes) goed doet. De een is erg dominant, en laat de ander nieteens eten. (en daar hebben we al vanalles op geprobeerd). Ze zijn nu 4 weken uit elkaar wegens onze vakantie, en horen de meest prachtige verhalen over de 'zwakste' dat hij nu super goed eet en helemaal opleeft! (nou doet hij dat elke lente, maar toch)
We merken dat met een logee hondje, of bezoekhondje ze minder op elkaar gefocust zijn, maar de aandacht meer verdelen, en er zo minder controle vanaf de dominante reu word uitgeoefend.
We merkten dat vooral met een teefje het erg leuk gaat!
En zelf vinden we het geeeeen probleem een teefje erbij, en we zijn al een half jaar aan het orienteren, en er is er momenteel een gereserveert.. (hier gaat het even niet om in dit topic.. vragen mag, via pb

Mijn vraag:
- Is mijn chihuahua van 8 jaar nog vruchtbaar? (hij gedraagt en ziet er uit als een 12 jarige..)
In principe denk ik wel, maar ik heb heel erg mijn twijfels, aangezien hij op veel punten al erg 'versleten' is voor zijn leeftijd. Ik zou hem de leeftijd 12-15 jaar geven (ook gezien zijn verleden)
Kun je iets als vruchtbaarheid laten testen?
Nu snap ik heel goed, dat er bij veel mensen opkomt: 'waarom laat je hem niet castreren dan'
Omdat hij dus al ouder is, en erg klein, en ik vervelende verhalen heb gehoord over kleine hondjes en narcose. Ik vermijd het dus liever! Als het niet nodig is, dan niet

Graag pas reageren al je ALLES hebt gelezen!
alvast bedankt