Katten-plas-probleem.. help?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SophievdV

Katten-plas-probleem.. help?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 14:18

Wij hebben hier thuis een katten-plas-probleem. Heel erg vervelend!!

We hebben hier drie katten. Ze komen allemaal buiten, eten allemaal van hetzelfde voer en maken allemaal gebruik van dezelfde kattenbak die iedere dag "uitgemest" wordt en twee keer in de week helemaal schoon wordt gemaakt.

Nu zit er 1 poes tussen en die plast tegenwoordig steeds op andere plekken dan op de kattenbak! -O- Het zijn steeds kleine plasjes. Vanmorgen had mijn vriend zijn koffer van het werk heel even open staan en toen had zij er al snel in zitten plassen.

De andere twee doen het keurig op de bak, maar we snappen niet waarom de poes dat niet doet.. :? Iemand een idee?

Vanavond wordt er een tweede kattenbak bij geplaatst.

LovingTweety

Re: Katten-plas-probleem.. help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 14:19

Vang een plasje op en ga naar de DA. Het kan iets lichamelijks zijn (nieren oid)

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 14:22

inderdaad even laten checken
misschien heeft ze wel blaasontsteking
en dat maken ze duidelijk door ergens anders te gaan zitten

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 14:23

Helaas verkeer ik in een soortgelijke situatie. Ook 3 katten, regelmatig buiten en maar liefst 4 kattenbakken. Toch blijft in elk geval een het consistent naast de bak doen. Wij hebben alles al geprobeerd. Het duurt nu al jaren. Wij "managen"het op dit moment met zo'n hondentrainingsmat; daarop plast hij maar elke nacht gaat zijn hoopje pontificaal voor de deur. Als iemand de oplossing weet houd ik me aanbevolen. NB Ben al diverse malen naar de dierenarts geweest. Zijn rivaal zit apart ergens in huis. Maar ik denk dat het daar toch iets mee te maken heeft. Het begon 11 jaar geleden toen onze dochter geboren werd. NB Mijn katten zijn nu wel allemaal 17/18 jaar oud.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 14:27

kleine plasjes buiten de kattenbak kan duiden op blaas problemen, nier problemen of stofwisselings problemen. Ik zou dus de kat goed laten controleren bij de DA

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 14:28

Maar hoe vang ik zo'n plas op? Ik bedoel: ze houdt me in de gaten en plast alleen als er niemand in de keuken te vinden is...

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 14:29

Van de grond opzuigen met een injectiespuitje. Dat kreeg ik er speciaal voor van de DA

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 14:30

Als je op de favoriete plekjes aluminiumfolie ofzo neerlegt willen ze er vaak niet meer zitten, omdat het kraakt enzo. Maar als het nooit hetzelfde plekje is schiet dat niet zo op natuurlijk. Maar het lijkt mij in ieder geval het proberen waard.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 15:46

Als een kat die altijd zindelijk is, overal gaat plassen, kan het zeker een blaasontsteking zijn. Temeer omdat je aangeeft dat het kleine plasjes zijn. Even een beetje plas proberen ergens in te doen, en met poes én plas naar de dierenarts!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 16:18

Ze plast wel steeds op dezelfde plekken.

Verder doet ze ook gewoon normaal. Haar vacht glanst en ze is vrolijk als wat. Ik ga denk ik toch maar even naar de DA. Het is toch wat... arm dier.