Dekken van poes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Aniekepiek

Dekken van poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 14:18

Hoi hoi. Ik heb een waanzinnig mooi blauw meisje, er stroomt wat russisch blauw door.
Maar. Nu heb ik een gratis dekking aangeboden gekregen, vriend van ons die alleen zijn
eigen poezen dekt, een hele mooie blue point Ragdoll kater. Normaal kost zo'n dekking 500,-
en ik wilde haar zoiewiezo al een keer laten dekken, dus deze kans laat ik natuurlijk niet
schieten! Uiteraard wordt ze op AIDS getest, en op allerlei andere dingetjes die ze kan
verervern, dus zomaar wordt ze niet gedekt :) !

Nou is mijn vraag eigelijk, zijn ragdolls, zijn zeer gevoelige katten, mijn poes komt hier in de tuin,
en is niet zo gevoelig voor dingetjes enzo, dus ik weet dat ik er gewoon wat sterkere kittens voor
terug krijg, die gekruist zijn. Mijn vraag is of er vraag naar zou zijn, naar de kittens.
We gaan ervan uit dat ze langharig worden, aangezien pa een enorme vacht heeft en Dotje (mijn poes)
ook wat dikker in de vacht zit, wat zou ik voor de kittens kunnen vragen, een vol ras ragdoll kitten kost
600,- altans daar verkoopt hij ze voor, vader heeft stamboom en zitten papieren en alles bij..

Overgens wordt Dotje pas op haar 2de krollsheid gedekt :)

XoNo

Re: Dekken van poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 16:19

Zal vast wel vraag naar zijn, maar er is ook al genoeg aanbod. Ik zou het gewoon niet doen :)

Suusw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:51

Weet niet of er veel vraag naar is maar zou er wel rekening mee houden dat er ook best wel kans is dat ze niet langharig worden!
Ragdolls vallen overigens onder de halflangharige.
Laatst bijgewerkt door Suusw op 23-03-09 17:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:53

Aniekepiek schreef:
vriend van ons die alleen zijn
eigen poezen dekt,

_O- hahahahaha!

Ik zou niet al te bang worden dat je poesjes angstig worden voor bijv. buiten lopen. Als ze door hun moeder worden opgevoed gaan ze namelijk mee naar buiten en doen ze dus ook ervaring op.

Verder een leuk experiment, maar bedenk wel waar je je katjes heen kunt doen. Want dat is vaak lastig :)

Debbiedee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:55

korthaar is bij katten dominant aan langhaar, dus zou niet te veel op langhaar rekenen

Aniekepiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 15:37

Dat je zegt Niet doen, heeft geen zin. Snap uberhaupt niet waarom je dat zegt. We hebben zo al 3 mensen waar ze heen kunnen. En dat ze naar buiten gaan ben ik ook niet bang voor :) of ze nu lang of kortharig worden. dat maakt dan ook niet zo veel uit. Moeder is een prachtpoes en vader een prachtkater, dus wat er dan ook uitkomt het zal altijd wat moois zijn :)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 16:42

Aniekepiek schreef:
Dat je zegt Niet doen, heeft geen zin. Snap uberhaupt niet waarom je dat zegt.

Dat het geen zin heeft, dat ligt volledig aan jou. Waarom ik dat zeg, omdat er al genoeg katten rondlopen, ook kleintjes. Heel marktplaats staat er vol mee. Dat jij 3 gegadigden hebt voor een kitten, wil niet zeggen dat je de ander ook kwijt raakt. Bovendien heb je het in je openingspost meteen over de prijs van een kitten. Een nest zonder stamboom fokken en dan ook nog voor het geld, vind ik gewoon onzin.

Dus ik blijf bij mijn standpunt, gewoon niet doen. Of jij vindt dat het zin heeft of niet.

Aniekepiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 10:52

Prima. als het zo moet :) Dan open ik geen topics meer met vragen. Altijd dat commentaar..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 11:00

Nee ik denk niet 'altijd dat commentaar', ik begrijp Xono wel :j

Natuurlijk is het een leuke ervaring om een nest kittens te fokken, maar waarom zou je het doen? De eerste smaak die ik proefde uit je beginpost was voor de centen en dat vind ik een hele verkeerde insteek. Die 3 geïnteresseerden kunnen ook genoeg kittens vinden op MP, dus daar hoef je het niet voor te doen. Mocht je dan kruisingen (staat gelijk aan rasloos) willen gokken, doe ze dan weg voor een normale prijs ipv dat je probeert je zomervakantie voor 2 personen naar Griekenland eruit te slepen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 11:30

ben het met Xono en Quellian eens.

en vergeet voor het gemak ook even niet alle risico´s die kleven aan het fokken van een nestje.... je rekent je rijk maar er zijn ook de nodige kosten aan een nestje als je ze netjes af wilt leveren. Bedenk ook van te voren dat ze minimaal 13 weken bij je moeten blijven (en twee keer ge-ent moeten zijn) en je ze niet met 6 weken al verkoopt. Goed voeren hoort daar ook bij en dan bedoel ik niet genoeg Aldi brokjes.
Als je het doet doe het dan wel zoals het hoort! En inderdaad van te voren je poes laten testen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 11:39

Ben het het Cissy, Quellian en Xono eens.

XoNo schreef:
Bovendien heb je het in je openingspost meteen over de prijs van een kitten. Een nest zonder stamboom fokken en dan ook nog voor het geld, vind ik gewoon onzin.

Bovendien vind ik de bedragen die genoemd worden absurt hoog, dat voor een gewone HTK kat waar imo niets bijzonders aan is om hier nu serieus mee te gaan 'fokken'
Begrijp mij niet verkeerd, je eigen poes is altijd mooi schattig en uniek maar dat zegt nog niet dat hier wereldprijzen voor gevraagd mogen worden.

Ik zou dr van af zien en het serieuze fokken overlaten aan mensen die dr verstand van hebben, tegenwoordig moet je verdomd goed weten waar je mee bezig bent.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 11:45

en als je graag een nestje op wilt zien groeien kun je je altijd nog als tijdelijke pleegmoeder voor een asielnestje opgeven.

Citaat:
Overgens wordt Dotje pas op haar 2de krollsheid gedekt
hieruit concludeer ik dat je poes nog niet eens een jaar oud is? ze is dan zelf nog niet uitgegroeid en nog een onvolwassen poes, beter is dan nog even een poosje te wachten.
Mijn kleinste is net 9 maanden en al 2 keer krols geweest, die moet echt nog even ruim een jaar wachten voordat ze eventueel aan de beurt is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 11:48

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 11:53

veel te jong voorlopig!

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 11:58

Echt wel te jong!!!! Onze poes was ook bijna 2 toen ze haar eerste nestje kreeg.
En kosten ja die zijn er altijd. Hebben dat meegemaakt met ons eerste nestje. Alle kittens super verkouden dus aan de AB nou en dat is niet goedkoop hoor. Rijk wordt je niet van het fokken.

Ik zou het niet doen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:04

ik had mn eerste nest aan de diarree, ook erg leuk, mamma en 6 kittens aan de dunne! je blijft soppen.... en ze smeren alles onder!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:12

Ik sluit me aan bij de mensen die zeggen niet doen.
er zijn al zoveel katten. En dat is geen commentaar maar een mening. en meningen moeten gegeven kunnen worden.
Voor drie kittens zou je evt. mensen hebben, maar voor de rest?

Voor een kruising zou ik de droombedragen die jij noemt maar uit je hoofd zetten. Dat papa een stamboom en alles heeft doet er niet toe. Je kittens zijn en blijven kruisingen.

Ik zou het gewoon niet doen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:13

hartstikke leuk dat je een nestje wilt fokken!! laat je aub door bokt niet tegenhouden... daar weten ze het toch altijd beter.
Het lijkt me een heel leuke combinatie! Als je zelf de verantwoordelijkheid kan nemen dat de kittens goed terechtkomen zie ik niet in waarom niet. desnoods hou je ze zelf toch??
veel succes!

over prijzen weet ik niets.. ik zou nooit zoveel geld voor een kat geven, maar ik heb dus ook gratis katten uit de opvang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:14

juval schreef:
Het lijkt me een heel leuke combinatie!

Vertel eens waar heb jij een foto van de vader gezien of mis ik nu iets? :)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:17

juval schreef:
hartstikke leuk dat je een nestje wilt fokken!! laat je aub door bokt niet tegenhouden... daar weten ze het toch altijd beter.
Het lijkt me een heel leuke combinatie! Als je zelf de verantwoordelijkheid kan nemen dat de kittens goed terechtkomen zie ik niet in waarom niet. desnoods hou je ze zelf toch??
veel succes!

over prijzen weet ik niets.. ik zou nooit zoveel geld voor een kat geven, maar ik heb dus ook gratis katten uit de opvang.

Dus jij zou een nest kittens uit een kitten trekken? Poes in kwestie is nog geen half jaar oud.
Dát noemen ze dan diervriendelijk he :D

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:18

Chiqa schreef:
juval schreef:
Het lijkt me een heel leuke combinatie!

Vertel eens waar heb jij een foto van de vader gezien of mis ik nu iets? :)

heb ik niet, maar ik ken het type russisch blauw, en het type ragdoll.. dus als daar iets blauwigs met veel haar uit zal komen lijkt me dat erg leuke katjes.

TS denkt er goed over na, gaat niet voor de eerste de beste ongecastreerde straatkater, en laat de katten onderzoeken op ziektes etc. Ik neem aan dat ze gewoon wacht tot de moeder oud genoeg is.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:19

Ook een lekkere ragdoll fokker ... Ik zou mijn kater nooit uitlenen aan een heel ander ras zonder papieren ...

De prijs? 100 euro, voor de entingen en een chip :)

En russisch blauw erdoorheen ? Je bedoeld je hebt gewoon een htk ? Maar met een blauw kleurtje?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:21

Zat net ook het topic van de bewuste poes te kijken, maar ik zie er geen blauwe poes, maar een wat donker gekleurde cyper. Het is geen egaal blauwe, dus dat Russische bloed... twijfels!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:29

wie zegt dat er iets blauwigs met veel haar uitkomt?
beide ouders dragen blauw dus de kans is groot maar langhaar is recessief dus de kans daarop is zeer klein, of mamma moet ook het gen voor langer haar dragen, maar dat kan je aan de buiten kant niet zien. Paps is een ragdoll dus hoe die kleurvererving dan in kruising met niet-ragdoll verloopt, geen idee!?

Is de kater ook getest? kan wel zijn dat hij alleen eigen poezen dekt maar ik zou van hem ook een test willen zien. TS dr poes loopt buiten, die moet zéker getest en als ik de kater eigenaar was zou ik never nooit een buitenlopende poes laten dekken ondanks dat ze getest is, er is altijd nog zoiets als een incubatietijd. Dan 3 mnd binnen houden en wéér testen, als dan blijkt dat ze weer negatief is misschien dekken. Ik zou het risico niet willen lopen op FELV of FIV.
Maar goed, ik ben dan ook een mieperd sinds ik beter weet....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 19:40

Nee je bent geen miepert Cissy, ik denk dat jij je bewust bent wat voor ellende je mensen mee op kan zadelen, eventuele nieuwe eigenaren die zich toch gaan hechten.
Kattenplaza staat vol met dit soort ellende, denk niet dat je je ogen dr nog voor kan sluiten we leven niet meer in de jaren 80.