Aanschaf kitten --- tips

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Aanschaf kitten --- tips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 14:15

In januari is mijn grote liefde Moes zomaar van de aardbodem verdwenen.
Ik begin nu toch te merken dat ik een poes in huis ontzettend mis, en dat het woon te stil is in huis.
We hebben dan ook besloten om weer een nieuwe poes te nemen.
We hebben er al goed over nagedacht en hebben toch besloten om een kitten te nemen in plaats van een al wat oudere kat. We hebben ook besloten dat het goed is om de kitten uit het asiel te halen en niet bij mensen thuis weg.
Ondanks dat er nu nog niet erg veel kittens in de asiels zitten, wil ik me toch al vast een beetje oriënteren. Ik heb wel vaker kittens gehad, zelfs een nestje, maar toch heb ik de behoefte aan tips en trucks. Waar moet ik om denken, hoe hebben jullie het gedaan toen jullie kittens mee naar huis kwam.

ik ben van plan om een nieuw mandje te kopen voor de kitten en haar geen gebruik te laten maken van de oude mand van oude poes.

Kunnen jullie mij vertellen hoe ik het me het beste voorbereid, voordat de kitten bij mij thuiskomt?

meintje

Re: Aanschaf kitten --- tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 15:49

ik zou vragen of je een paar dagen voor je je kitten ophaalt een doekje in het nest mag leggen, zo heeft ze thuis iets vertrouwds. heb ik ook gedaan met mijn kitten en die vond t volens mij wel fijn.
verder meteen vanaf minuut 1 duidelijk zijn in wat wel en niet mag.

en een mandje kun je kopen maar de ervaring leert dat ze toch hun eigen plekje kiezen

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 15:56

Toen ik mijn kitten naar huis haalde heb ik 1 ruimte uitgezocht waar hij (tijdelijk) verbleef. In mijn geval de badkamer, hier kon hij niets stuk maken en bak ongelukjes waren daar niet erg. Hier verbleef hij als ik niet thuis was en als ik wel thuis was bracht ik hier veel tijd met hem door en haalde ik hem elke dag naar een nieuwe ruimte om te ontdekken. De badkamer was (en is) zijn veilige haven.
Mijn ervaring is dat ze op deze manier sneller wennen aan een huis.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 14:57

Ik zou ook een nestdoekje meenemen van de fokker.
Een plek creëeren waar ze zich terug kan trekken als ze dat wil en duidelijk zijn vanaf het begin wat wel en niet mag.
Je hebt ook kittenboekjes die veel info kunnen geven.
Misschien is een kitten van de dierenasiel ook wat voor je. Vanaf april komen daar erg veel kittens die ook gezond zijn en ze worden later kosteloos gesterilisseerd/gecastreerd.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 15:04

Bij aankomst eerst in de kattenbak zetten. En vanaf daar kan hij/ze alles zelf ontdekken. Als ze de kattenbak weten te vinden, zijn er veel minder ongelukjes. Dat hadden wij ook met onze kleine.
En meteen vaak bij de naam noemen. Dan leren ze die sneller.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 15:25

C_arola schreef:
Ik zou ook een nestdoekje meenemen van de fokker.
Een plek creëeren waar ze zich terug kan trekken als ze dat wil en duidelijk zijn vanaf het begin wat wel en niet mag.
Je hebt ook kittenboekjes die veel info kunnen geven.
Misschien is een kitten van de dierenasiel ook wat voor je. Vanaf april komen daar erg veel kittens die ook gezond zijn en ze worden later kosteloos gesterilisseerd/gecastreerd.

We hebben ook juist besloten om een kitten uit het asiel te halen, zie de openingspost ;)

Nestdoekje is idd een erg goed idee :j Bedankt.

De kitten krijgt inderdaad ook een eigen plekje, daar zal ze ook 's nachts moeten zijn of als wij weg zijn. Hier zal de kattenbak, haar eigen plekje (of dat nou een mandje is of iets anders) staan en eten en drinken. Hier valt ook niet zo veel te slopen :+

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 15:53

Oh, sorry overheen gelezen

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 16:02

Broertje of zusje ook adopteren :o

Zorgen dat er genoeg speeltjes zijn, een krabpaal waar ze flink in kunnen hangen en klimmen (komt je meubels en gordijnen ten goede ;) ) en een kattenbak uiteraard :)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 17:16

Quellian schreef:

Zorgen dat er genoeg speeltjes zijn, een krabpaal waar ze flink in kunnen hangen en klimmen (komt je meubels en gordijnen ten goede ;) ) en een kattenbak uiteraard :)

Helemaal mee eens.. Dat is al genoeg speeltje in een namelijk! (een broertje of zusje)
Zo hebben mijn ouders het ook gedaan, en die 2 speelden alleen maar met elkaar, en waren zo nooit afhankelijk van het spelen met ons of dat ze aan de banken of gordijnen begonnen ;)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 17:17

Quellian schreef:

Zou ik ook graag willen maar ik woon niet alleen in huis en vriendlief is nog niet overtuigd van het "nut" van twee kittens :n
Maar daar kom ik nog een keer op terug als we in het asiel zijn en alle die pluizige bolletjes zien, misschien dat hij dan overstag gaat :+

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 17:20

@SAKKIA: ahh dat kan nog gebeuren!
als je een goed speels beessie hebt en dat constant in je benen hangt wil je graag een andere kat erbij!
overigens is het ook wel beter vind ik om een kat niet te jong mee te nemen, vaak worden ze al vanaf 6 weken meegegeven, maar persoonlijk vind ik dat te jong!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 17:22

Ik zou dus dolgraag een tweede willen, begrijp me niet verkeerd. Mijn vriend wil dit niet, maar ben voortdurend bezig hem te bewerken :D :D

De kitten zal uit het asiel komen. Ik verwacht dus ook dat ze daar wel om de leeftijd denken en we een kitten krijgen die oud genoeg is om mee naar huis te gaan.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 17:31

In het asiel plaatsen ze vanaf -op z'n vroegst- 8 weken :j

En gewoon vriendlief meenemen tegen die tijd en even op z'n gevoel werken, komt best goed ;)
Wij hebben vorig jaar een kitten gevonden en achteraf was ik blij dat er er nog eentje gereserveerd hadden staan, die twee zijn echt gek met elkaar (en het scheelt mij m'n handen :D ).