Bultje op neus van Jack russell

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nickytje

Bultje op neus van Jack russell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 14:07

Hoi Bokkers

Eerst en vooral ga ik even melden dat ik al heb gebeld naar mijn dierenarts hoor. Morgen om 9.30u heb ik een afspraak.
Maar ik wou jullie even de foto's laten zien, misschien dat iemand het herkent?

Het betreft onze 11-jarige Jack Russell, Jefke. Zoals te zien is op de foto's heeft hij een bultje ongeveer ter hoogte van zijn kiezen,
op de zijkant van zijn neus. De dierenarts heeft hem natuurlijk nog niet gezien, maar aan de hand van mijn uitleg
dacht hij misschien aan een abces. Het bultje is vrij hard en het zit ook vrij 'vast' zeg maar. Ik kan er niet echt mee bewegen zoals soms wel
kan met een vetbolletje oid. Ik mag er verder gewoon aankomen, dat vindt hij niet vervelend. Verder merk ik niets abnormaal aan hem, hij is in zijn
gewone doen. Straks ga ik er wel eens op letten of hij goed kan eten.

Hier alvast de foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes en alvast bedankt om even een kijkje te nemen!

Laika

Re: Bultje op neus van Jack russell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 15:49

Vreemd bultje hoor! Goed om daar even door de da naar te laten kijken :j
Je Jack is duidelijk niet gecharmeerd van het fototoestel :D Ik zie hem denken: rot op met dat ding! _O-

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 15:52

Neen inderdaad :D Van zodra hij het fototoestel ziet gaat hij in de ik-ben-zielig-modus.
Ben benieuwd wat de dierenarts er morgen over weet te vertellen.

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 15:56

Kan er een teek zitten of gezeten hebben. Mijn jack had gister ook zo,n bultje. Na inspectie ontdekte ik een mini teekje. Teek eruit gehaald,maar bultje zit er nog steeds,word wel minder. Mijn jacks krijgen eigenlijk een bultje van een tekenbeet. Morgen weet je meer.Hopelijk is het iets onschuldigs, goed dat je er naar laat kijken.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 16:00

Zorbas2 schreef:
Kan er een teek zitten of gezeten hebben. Mijn jack had gister ook zo,n bultje. Na inspectie ontdekte ik een mini teekje. Teek eruit gehaald,maar bultje zit er nog steeds,word wel minder. Mijn jacks krijgen eigenlijk een bultje van een tekenbeet. Morgen weet je meer.Hopelijk is het iets onschuldigs, goed dat je er naar laat kijken.

Goeie tip, aangezien ik enkele dagen geleden ook al een teek van mijn Mechelaar had gehaald.
Ik heb even gekeken en er zit/zat geen teek op het bultje. Het vel is onder de haren ook gewoon normaal, geen rode verkleuring oid.

Mijn vader zei net dat Jefke de bult al zo'n 4 dagen heeft (fijn van hem om dat niet te melden aan me :( ).
Volgens hem was het iets minder geworden al, maar op zijn uitleg ga ik echt niet voort want hij vond ook al dat ik er niet voor hoefde
langs te gaan bij de dierenarts...

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 16:38

Een bultje van een teek kan natuurlijk, maar niet van die omvang :n Tekenbultjes zijn vaak niet groter dan 3 a 4 mm en dit ziet er uit (op de foto) als een bultje van ruim een centimeter lijkt mij.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 16:54

Laika schreef:
Een bultje van een teek kan natuurlijk, maar niet van die omvang :n Tekenbultjes zijn vaak niet groter dan 3 a 4 mm en dit ziet er uit (op de foto) als een bultje van ruim een centimeter lijkt mij.

Ik heb het niet bepaald gemeten, maar ik schat toch dat het bultje inderdaad zo'n 1cm 'uitsteekt'.

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 21:21

Laika schreef:

Ik denk dat dat van hond tot hond verschild. Het bultje was zo groot als een knikker, nu nog als een doperwt. Denk ook dat het afhankelijk is van de plaats waar ze zitten. Op de kop worden bij mijn honden de bultjes groter dan op bv. het lijf. Bij mijn herder niet, die heeft er nauwelijks last van. Vieze beesten trouwens,die teken.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 21:53

Dan schijnt dat nog heel erg te verschillen die bultjes. Mijn hondjes hebben helemaal geen bultje, mijn katten echt maar een paar mm. Nou laten we hopen dat het bultje van Jefke dan door een teek gekomen is. :j

buukske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 21:55

Jeetje,wat lijkt jou jack sprekend op de onze zeg,heb je ook een foto waar ie helemaal op staat?
Mss hebben we hem wel van dezelfde fokker??

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 22:17

Hier een foto van Jefke in volle glorie :)
We hebben hem destijds gekocht bij een particulier die voor de gelegenheid een nestje hadden in Turnhout (België)

Afbeelding

Ik zal gelijk ook even de rest van de familie Jack voorstellen. In onderstaand filmpje zie je alle 3 de Jacks wel voorbij flitsen.
Die met het halsbandje om is Jefke, degene die hem even komt 'bijten' is Mit, en die met de lange staart is hun zoon Flor :D

Edit: het zou natuurlijk wel slim zijn dat ik de link van het filmpje even plaats :D

http://www.youtube.com/watch?v=h0zkow-Dmg4

buukske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 22:56

Geweldige honden zijn het he,op je eerste foto's is het echt sprekend de onze,op je laatste foto niet,ik zal is kijken of ik een foto kan plaatsen...

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 23:05

Inderdaad. Ze hebben ook allemaal hun eigen karaktertje. Jefke is nu best gekalmeerd, maar vroeger dacht hij... Nee was hij ervan
overtuigd dat hij een leeuw was }> . Jefke is ook een hondje dat eer naar mannen gaat om even te aaien dan naar vrouwen. Echt heel vreemd.

Het teefje is niet zo speels en als ze eens in actie schiet is het om één van haar venten in bedwang
te houden. Dan komt ze even snauwen. Maar als er bv een onverwachts geluid klinkt rent ze als de bliksem weg omdat ze zo schrikt.

Flor is een echte schoothond. Hij is ook letterlijk op onze schoot grootgebracht. Hij was de enige die
overbleef van 4 pups (zijn drie zusjes werden dood geboren) en er was altijd wel iemand die hem vast had. Echt een lieverd en een allemansvriend.

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 09:38

Leuk he, die jacks. Wij hebben er 5. Allemaal familie van elkaar. We zijn begonnen met nu inmiddels oma, dar is een nestje meegefokt en een aangehouden. Dochter heeft ook nestje gehad ,ook weer een erbij. Dochter van dochter zelfde verhaal. Volgende generatie is nu bij de reu. Nr 6 en 7 komen eraan. En we hebben gelukkig de ruimte. Ben gek op die kleine levenslustige beesten.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 13:23

Ik ben al een tijdje terug van de dierenarts en gelukkig is het niets ernstigs!
Het is een abces en Jefke moet nu 10 dagen antibiotica nemen. De dierenarts heeft er met een spuitje
wat vocht uitgetrokken en dit onder de microscoop bekeken. Na de 10 dagen antibiotica zou het abces
helemaal of zo goed als helemaal weg moeten zijn. Als het niet beduidend verminderd is of het komt na een tijdje
terug, dan wordt Jefke even in slaap gedaan om zijn tanden te reinigen en de kies eventueel te trekken.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 13:25

Supernieuws! Heel veel beterschap voor Jefke!