Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
sifra01 schreef:Wij hebben 1 van onze honden op 9 jarige leeftijd gekregen. Hij was het helemaal niet gewend om in huis te wonen, maar het is erg goed gelukt om hem aan alles te laten wennen, inclusief slapen in de bench. Zijn bench is alles voor hem, echt zijn veilige plek en hij ligt er altijd in (gewoon met de deur open), er ligt hier ook een kussen, maar daar gaat hij nooit op, ligt altijd in de bench. Maar.....als er hier mensen (of kinderen)rondlopen en ik sluit hem dan op, ja dan gaat hij piepen en janken, ik vind dat ook wel logisch, je zondert hem dan echt af. als ik hem laat begroeten en daarna wegstuur is het wel goed.
Ik zou er met kinderen eerder voor kiezen om de hond dan helemaal uit het zicht en gehoor te halen, als in een kennel buiten. Een afgesloten bench terwijl die kids er omheen drentelen lijkt mij geen goede optie.
fojoe schreef:als je de bench zet op de plaats waar normaal zijn kussen ligt of mand staat, neem je niet echt extra plaats in.
ik heb de honden aan de bench laten wennen door ze alleen daar snoepjes etc. te geven, eerst met deurtje open, daarna met deurtje dicht.
ik heb met geen van de 3 problemen gehad met piepen of janken.
buiten had ik dit probleem wel met 1 van de honden, die raakt net gefrustreerd als ze buiten zicht en gehoor is.
net het omgekeerde van de ervaring van sifra01 dus
sifra01 schreef:Vind het trouwens top dat je zo naar een oplossing zoekt voor hem, de hond in laten slapen zou voor mij nu ook geen optie zijn!