Ik fotografeer graag en ben dan ook met enige regelmaat in de velden te vinden om roofvogels te spotten. Ik zie er genoeg, maar kan nooit precies vaststellen wat voor roofvogel het is.
Ik ben op zoek naar een boek, waar duidelijk de lichamelijke kenmerken van de desbetreffende roofvogels in staan, mede als foto's, tekeningen en verder relevante info over de vogels. Het liefst alleen een boek over de in Nederland voorkomende roofvogels.
Niet specifiek roofvogels maar ik vind de ANWB vogelgids een aanrader. Staat duidelijk de kenmerken bij vermeld + voorkomen + plaatje. Is ook handzaam om mee te nemen en ideaal voor het vaststellen wat voor vogels je ziet.
Dank jullie voor de tips. De vogelsite is aan mijn favorieten toegevoegd! En de vogelgids van de anwb zal ik aanschaffen.
Ik zie veel roofvogels, maar krijg ze vaak niet op de foto. Of ik zie ze te laat, terwijl ze mij al lang in de smiezen hadden. Ze zitten tussen mij en de zon; ze vliegen te hoog; camera niet bij me. Maar ze zitten hier wel veel.
Buizerds heel veel, verder valkjes, sperwers en smellekens. Maar het zomerseizoen komt er weer aan en dan zijn we veel in het lauwersmeergebied te vinden en daar zitten wel wat meer soorten. Het zou leuk zijn te herkennen, ook al krijg ik ze op dat moment niet op de foto.
Is een leuk boek maar niet echt voor waarnemingen. Hij is behoorlijk dik en ook vol tekst. Gaat meer over verschillende soorten en hun habitat enz. De ANWB is echt een waarnemers gids met waar je ze ziet, hoe groot, gedrag, kleed, roep enz.
Anoniem
Geplaatst: 24-03-09 10:13
De anwb vogelgids is bij bol.com niet leverbaar? Worden ze nog wel verkocht? Want bol heeft meestal alles wel. ANWB vogelgids van europa is het otch?
Beide zijn niet echt top gidsen. Leuk voor als je ergens op vakantie gaat zeg maar maar niet echt een goed naslagwerk. Hij is nog steeds te koop elke ANWB heeft hem de VVV soms en diverse boekenwinkels verkopen hem
Dat moet je zelf weten Mindim; ik kan je alleen zeggen dat mijn opleiding die gids eigenlijk op de boekenlijst wil hebben.
Thats_Me
Geplaatst: 25-03-09 22:46
Fairytail schreef:
Dat moet je zelf weten Mindim; ik kan je alleen zeggen dat mijn opleiding die gids eigenlijk op de boekenlijst wil hebben.
Heb ik ook "moeten" kopen voor Diermanagement. Maar ben er echt super blij mee ideaal dingetje makkelijk mee te nemen. Hij ligt nu standaard in m'n auto samen met m'n verrekijker
Fairytail
Geplaatst: 26-03-09 00:03
Haha mijn standaar uitrusting: Camera, verrekijker, vogelboek, sporenboek en zoogdieren van west europa. Wil het poepboek erbij
ik heb met de anwb gebeld, de vogelgids van svensson is niet meer in voorraad. Er komt een volgende druk, maar er is niet bekend wanneer dat zal zijn. Maar op het ogenblik wordt hij niet meer aan anwb winkels geleverd. Nou op naar MP dan maar.