onze pup een schedelbasisfractuur!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

buukske

onze pup een schedelbasisfractuur!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 21:53

Pff wat er zich hier woensdagochtend afspeelde was vreselijk!

Wij hebben achter de pony's staan,gewoon in de wei met een heras hekwerk eromheen.
Ik was klaar met de pony's buitenzetten en loop naar binnen.

Buiten hebben wij zowiezo 2 waakhonden lopen,die niet binnen komen en binnen hebben we 3 jack russels,de jongste 10 weken.

Ik ga weer naar buiten toe en neem de hondjes lekker mee,ben wat blad aan het harken en de hondjes zijn lekker aan het spelen.

Na een minuut of 2 hoor ik onze grote hond en oudste jack flink blaffen ,ik kijk op,zie de jongste niet,laat alles uit me handen vallen en ren naar de wei ......daar lag bij de stallen ons pupje heel zacht te kreunen,ow vreselijk was het.

Ik pakte ze snel op en zag dat ze een raar gezichtje had,verder durfde ik niet te kijken,was totaal in paniek,snel naar binnen,mijn man gebeld die gelukkig direct kwam,was er binnen 5 minuten en vol gas naar de dierenarts.

Daar aangekomen werd ze onderzocht en foto's gemaakt,dr reflexen en ademhaling en hartslag waren goed,de foto liet een schedelbasisfractuur zien.....tja,of ze zou overleven kon de dierenarts niet zeggen,was afwachten en ze moest heel veel rusten...
Ze kreeg via injectie een middel dat de hersenzwelling moest tegengaan,en tegen de pijn....zo mochten we haar mee terug nemen.

Ik was natuurlijk nog steeds enorm overstuur,en de kinderen later ook toen ze uit school kwam.

De hele dag lag ons kleine schatje te slapen,bewoog niet,ademde alleen,en we maakten ons zoon zorgen....
Verschillende keren contact gehad met de dierenarts...en we moesten de volgende ochtendons melden.De nacht heb ik met een matras op de grond langs dr gelegen en ieder uur de wekker gezet.....

Ze had al die uren niet meer gedronken of gegeten...

De volgende ochtend gaan we terug en krijgt ze weer alle controles,alles was goed godzijdank en de dierenarts ging mij laten zien hoe dat ik ze speciaal voer moest gaan geven,vloeibaar voer om toch vocht en voedingsstoffen binnen te krijgen,infuus met vocht was geen optie ivm dat door vocht toe te dienen er hersenoedeem kan ontstaan en dat mocht zeker niet gebeuren!

De dierenarts stopt een spuitje in dr mondhoeken,en ons hondje probeert te staan om zelf te gaan eten!!!
Ze ruikt het blikje eten en wil erheen,de dierenarts houdt het voor dr bekje en ze likt er flink aan,ik stond te janken als een kind,zo blij dat ik was!
De dierenarts vond dit zoon vooruitgang dat ie gerust durfde te zeggen dat ze dit ging overleven.
Ik kreeg instructies mee voor het voer,elk uur 2 cc mocht ze hebben.
Ook kreeg ze nog een injectie tegen het zwellen en de pijn.

Verder de dag liep ze af en toe,dronk zelf en at goed,ze had berenhonger.Om 5 uur contact gehad met de dierenarts of ze meer mocht en dat mocht!

Deze ochtend weer terug geweest,alles was hartstikke goed,wel is ze linksachter wat zwak,maar dat kan nog bijtrekken,ze mocht ook weer brokjes eten!! Jippieee!
De dierenarts verwacht dat ze helemaal hersteld,als de zwelling op dr koppie helemaal weg is en dr schedeltje weer goed aan elkaar gegroeid is moeten we terug voor de laatste controle,mits het zo blijft als vandaag natuurlijk,.Bij zorgen of achteruitgang mogen we altijd bellen.

Wat is er nu gebeurd met onze pup?
Ze is door het heras hek gewurmd,en waarschijnlijk heeft ze aan een ponybeen gesnuffeld en die heeft geschraapt denk ik en dr koppie geraakt.De pony's stonden namelijk nog gewoon rustig te staan vlakbij het hondje.
Vandaag is heel het hekwerk aan de kant van de tuin met kippegaas dichtgemaakt......als ik had geweten dat ze erdoor kon.....maar ja dat is achteraf gepraat....

Ben zo ontzettend blij dat ze het gaat overleven,ze loopt weer,kwispelt,eet en drinkt!Mijn lieve lieve Woody!
Dat je je zooo snel kan hechten he aan zoon klein hondje,onvoorstelbaar!

Patriciavt

Re: onze pup een schedelbasisfractuur!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 22:10

Jeetje dat is wel even flink schrikken zeg!!! Goed dat jullie zo snel gereageerd hebben!
Ik hoop voor je dat alles goed komt met jullie hondje!!

buukske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 22:12

Bedankt,de dierenarts denkt dat het helemaal goed komt,dus daar gaan we vanuit.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 22:13

Tjemig, zoals ik het lees gaat het in ieder geval de goede kant op.

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 22:16

Jeetje wat een avontuur zeg!
Wat goed dat jullie direkt zo gehandeld hebben en dat het weer helemaal goed komt met je hondje!

buukske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 22:17

Ja,vanochtend stond de dierenarts en zijn assistente ervan te kijken hoe snel ze eigenlijk opknapt.Ze heeft zoon enorm geluk gehad,ow ja,wat ik er ook nog wel bij kan zeggen...

Als ik smorgens buiten bezig ben heb ik gewoon me buiten kloffie aan,stalschoenen,joggingbroek en een ouwe jas...

Toen ik dus onze Woody zal liggen heb ik haar meteen gepakt en me man gebeld...ik was zo in paniek dat ik hem tegemoet ben gaan lopen,ik durfde niet binnen te blijven wachten...huilend liep ik daar langs de weg met een pup in me armen...de mensen zullen wel gedacht hebben die me zagen.....maar dat kon me echt helemaal niks schelen!

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 22:18

Zo dat is zeker schrikken zeg. Als ze veel slapen is het natuurlijk ook een goed teken. Dan zijn ze aan het herstellen. Maar zo'n pup van 10 weken slaapt sowieso al veel. Gelukkig is ze nog hard in de groei en zal de factuur snel dicht zijn.
Heel veel sterkte met je hondje. :(:)

buukske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 22:19

Ja de dierenarts verwacht dat het over 2 weken helemaal dicht is.

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 22:19

jeetje dat is wel schrikken zeg!
ik hoop dat het helemaal goed komt.
heel veel sterkte ermee!

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 22:21

Achgos, dat kleine frummeltje.
Ik kan me heel goed voorstellen hoe je je voelde, ben ook zo'n mega emotiemuts als het om dieren gaat, en zeker je kleine puppie. Ben ook zo mega gek met onze honden, moet er niet aan denken als er wat met één van de hondjes iets gebeuren zou |( Maar fijn dat Woody weer opknapt, super sterk dat kleintje !! gelukkig maar :(:)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 22:33

jemig wat een verhaal zeg!
veel beterschap met je pup ..

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 22:39

claud31 schreef:
Toen ik dus onze Woody zal liggen heb ik haar meteen gepakt en me man gebeld...ik was zo in paniek dat ik hem tegemoet ben gaan lopen,ik durfde niet binnen te blijven wachten...huilend liep ik daar langs de weg met een pup in me armen...de mensen zullen wel gedacht hebben die me zagen.....maar dat kon me echt helemaal niks schelen!

Laat ze maar denken, ik kan je helemaal begrijpen, als je zoiets meemaakt, met je arme schat. Geef haar een knuffeltje, en zorg maar goed voor haar, arm dutsje, hopelijk komt alles goed en heeft ze nog een prachtleventje bij jullie tegoed.

buukske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 22:43

Het is zeker een enorme lieve schat,we zijn echt keiblij met dr.
Iedereen bedankt voor de mee levende reacties,de reden dat ik het gepost heb is dat ik steeds het beeld op me netvlies heb zoals ik ze aantrof,....
maar als ik dat beeld nu zie dan kijk ik dr snel aan......

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 22:55

Jeetje, dat is inderdaad enorm schrikken zeg! Ik ken het gevoel hoor, ik heb ooit ook bij de dierenarts gezeten in mijn vuile joggingbroek en het bovenste
van een pyjama. Op die moment denk je uiteraard enkel aan het welzijn van je dieren! Hopelijk komt de kleine schat er weer snel bovenop!

buukske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 22:58

Ja als ik iemand kan mailen die een foto voor mij kan plaatsen dan zal ik morgen een foto van dr maken hoe ze er nu uitziet.

buukske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 23:07

Heb inmiddels met iemand contact die morgen voor mij de foto plaatst van Woody

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 00:08

Hè bah, wat een nare gebeurtenis := ; kan me goed voorstellen dat je er flink beroerd van bent geweest!
Fijn dat de kleine Woody nu weer zo goed opknapt +:)+ ! Sterkte en beterschap voor het kleine ding!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 00:11

Jeetje dat is schrikken! Wellicht een voordeel dat ze nog zo jong is.. dan helen breuken etc altijd veel sneller :) Hopelijk is het gauw weer helemaal over!

buukske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 00:15

Ja,vannacht blijf ik weer bij dr,kan ik dr goed in de gaten houden.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 00:27

Aah, gos! Dat is schrikken, maar fijn dat alles weer iets beter gaat en dat je je oude hondje weer langzaam terugkrijgt. :)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 01:34

[LZP] > [BB]

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 01:40

Jeetje dat is schrikken..
Wat een vechtertje heb jij!
ik hoop dat hij er helemaal bovenop komt!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 10:44

Gelukkig is het een JR! Die schijnen 1 van de sterkte schedeltjes te hebben!
Laten we hopen dat het volledig met een sisser afloopt! Succes!

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 11:08

Verschrikkelijk zeg, wat een verhaal! Wat zul je geschrokken zijn! Ik weet wel bijna zeker dat je kordate snelle optreden haar leven heeft gered! Als de hersenen de tijd hadden gekregen om verder te zwellen was het waarschijnlijk een heel ander verhaal geworden.

Veel mensen hier op bokt gaan namelijk eerst zitten bokken met de vraag wat kan ik hieraan doen ;)

Beterschap, en ik duim mee voor een volledig herstel! Gelukkig kunnen ze JR's, hoe klein ze ook zijn, wel een behoorlijke stoot verdragen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 23:58

Wat geweldig dat ze zo hersteld. Mijn puppie heeft vorig jaar een soort gelijk ongeluk gehad en hadt ook een schedelbasisfractuur. Zij hadt minder geluk en hebben we gelijk in moeten slapen..