kat zit op de auto van de buren wat te doen ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_danieke_

kat zit op de auto van de buren wat te doen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 18:53

hallo, sorry als het hier niet goed staat.
gisteravond werden wij aangesproken door de buurvrouw met de mededeling dat onze kat op hun auto zat. en idd allemaal katten pootjes op de motorkap. vooral nadat ze weg waren geweest want dan was de motorkap nog lekker warm. jaja onze kat zoekt het uit want die auto is hun "alles". de buren zijn ook geen verkeerde mensen en ik begrijp hun volkommen. nu de vraag wat kunnen we doen zodat de kat van hun auto afgaat of in ieder geval geen krassen maakt ?? de kat binnen houden is geen optie is haar hele leven al buiten geweest en zou dan dood ongelukkig worden !! mijn moeder en ik hadden een idee: zo'n deken ( die je ook op de ruit legt om te voorkomen dat die bevriest ) op de motorkap leggen ! weten jullie nog handige oplossingen ? please tips !
alvast bedankt ;)

unicumW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 18:56

zo,n deken zou kunnen, maar dat moet je als eigenaar wel willen.. bij mij zit er op mijn dak ook allemaal krassen van een kat, nu weet ik niet welk beest dat doet, maar als da da wel weet mag de eigenaar betalen. ja niet erg aardig maar die auto was bijna nieuw. en baal er echt van

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 18:56

Je gaat die mensen toch niet met extra werk opschepen zoals elke keer deken opleggen?
Er is denk ik maar 1 werkende optie en die wil je niet.

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 18:58

Emmer water?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 18:58

Als je de kat maar niet eraf jaagt, want dan weet je zeker dat je krassen krijgt.
Hier in de buurt zitten veel katten op auto's (ook op de mijne en die van mijn man) en we hebben er nog nooit krassen van gehad.
Als er een kat op de mijne zit en ik wil weg, roep ik gewoon wat en gaan ze er zelf (rustig) vanaf.

Echt tips tegen katten op de auto (buiten deken om) heb ik ook niet.

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 18:59

unicumW schreef:
zo,n deken zou kunnen, maar dat moet je als eigenaar wel willen.. bij mij zit er op mijn dak ook allemaal krassen van een kat, nu weet ik niet welk beest dat doet, maar als da da wel weet mag de eigenaar betalen. ja niet erg aardig maar die auto was bijna nieuw. en baal er echt van

ja dat snap ik ook wel ;)

Sab123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 19:00

Nou dat is volgens mij echt niet te voorkomen, als die auto hun zo dierbaar is dan moeten ze hem maar in een garage zetten o.i.r.
Je kan gewoonweg niet voorkomen dat er een kat op gaat liggen, is het jou kat niet die het doet dan doet een ander het wel.
Al helemaal niet hierdoor overwegen je kat binnen te houden!!

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 19:00

kazary schreef:
Je gaat die mensen toch niet met extra werk opschepen zoals elke keer deken opleggen?
Er is denk ik maar 1 werkende optie en die wil je niet.

nee, dat moeten we nog even vragen ;) dat is trouwens geen werkende optie want of die kat ontsnapt of hij word dood ongelukkig en dat wil ik niet voor een beest !

_danieke_

Re: kat zit op de auto van de buren wat te doen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 19:02

er zitten nu ook nog geen krassen op maar ik wil erger voorkomen ;)

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 19:03

sabrina85 schreef:
Nou dat is volgens mij echt niet te voorkomen, als die auto hun zo dierbaar is dan moeten ze hem maar in een garage zetten o.i.r.
Je kan gewoonweg niet voorkomen dat er een kat op gaat liggen, is het jou kat niet die het doet dan doet een ander het wel.
Al helemaal niet hierdoor overwegen je kat binnen te houden!!

ja is ook zo ze hebben ook een garage, maar die gebruiken ze niet ;) kat binnen houden ga ik ook zeker niet doen ! lukt ook niet ;)

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 19:03

Zo'n zeil houd zo'n kat echt niet tegen om op een auto te gaan zitten. Daarbi als hij er op zit en wel eens z'n nagels er in zet komt het er als nog doorheen. Dus naar mijn idee de volgende opties om te zorgen dat je kat geen overlast veroorzaakt.

Optie 1: kat binnen houden. Zodat hij geen overlast veroorzaakt. Dat het niet gaat lukken is gewoon bull want je kunt gewoon een sluis maken zodat je kat echt niet naar buiten kan.

Optie 2: je eigen tuin/balkon katproof maken zodat hij alleen op jou terrein los kan lopen en niet voor vreemden overlast kan verorzaken

Optie 3: nieuw huis voor kat zoeken waar hij naar buiten kan (boerderij ofzo) zonder overlast te veroorzaken en zelf een huiskat nemen.
Laatst bijgewerkt door Thats_Me op 20-03-09 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 19:04

Lastig..
Wel super dat je in ieder geval een oplossing wil zoeken!
Sabrina85, toevallig katteneigenaar?
Door dit soort houdingen krijgen mensen nou een hekel aan katten(eigenaren), neem een voorbeeld aan ts zeg..
Hun auto kan niet in de woonkamer, de kat wel.
Een ander hoeft geen overlast te hebben van jou kat hoor.
Moeten ze hem maar in een garage zetten.. Als dat er is, enig idee wat dat kost?
Hier een duizendje of 25, ga je een beetje 25 000 euro uitgeven omdat een ander zijn kat op jou auto zit?

pff, een deken zou een oplossing zijn, echt iets anders weet ik ook niet.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 20-03-09 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 19:06

alsjeblieft hoor... wat zijn we weer verdraagzaam... boehoe kattenpootjes op mijn sjieke auto :roll: ik heef je gelijk dat je je kat hier niet voor gaat binnenhouden. Auto's mogen vuil worden hoor... in de winter wordt hij 10 000 keer vuiler van al dat strooizout...

Sab123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 19:11

moonfish13 schreef:
Lastig..
Wel super dat je in ieder geval een oplossing wil zoeken!
Sabrina85, toevallig katteneigenaar?
Dit soort houdingen irriteren mensen nou, neem een voorbeeld aan ts zeg..
Hun auto kan niet in de woonkamer, de kat wel.
Een ander hoeft geen overlast te hebben van jou kat hoor!

pff, een deken zou een oplossing zijn, echt iets anders weet ik ook niet.

Toevallig wel, maar al zou ik dat niet zijn zou ik er nog hetzelfde over denken.
Ze geeft toch al aan dat die buren een garage hebben, na mij weten zijn die in de eerste instantie bedoeld voor auto's, zo daar heb je je oplossing!!!
zometeen gaat ze zich in allerlei bochten wringen om te voorkomen dat haar kat op die auto ligt, vervolgens kat dood ongelukkig aangezien die gewent is buiten te komen en dan zal er wel een andere kat op gaan liggen.
Zou dus betekenen dat geen een kat naar buiten mag in die buurt, aangezien alle katten dit weleens doen.
Als buren hierom lopen te zeuren terwijl ze een garage hebben, ben je bij mij verkeerd!
Maar goed om de lieve vrede te bewaren kan je een deken indd aankaarten.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 19:14

waar maken mensen zich druk om zeg.....krasjes op een auto...pootjes op een auto.....relativeren is ook een vak....er is toch erger leed in de wereld lijkt mij...

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 19:15

kynshiri schreef:
alsjeblieft hoor... wat zijn we weer verdraagzaam... boehoe kattenpootjes op mijn sjieke auto :roll: ik heef je gelijk dat je je kat hier niet voor gaat binnenhouden. Auto's mogen vuil worden hoor... in de winter wordt hij 10 000 keer vuiler van al dat strooizout...

Sluit me hierbij aan, je kunt een kat het toch niet afleren, en binnenhouden voor enkel die reden vind ik onzin.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 19:18

Als katteneigenaar vind ik het ook een beetje overdreven. Mijn katten liggen altijd op mijn scooter en in de zomer liggen ze wel eens op de auto, nooit een enkel krasje gezien. Als er hier andere katten op de auto liggen maakt het ook niet uit. Beetje rigoureus om gelijk als optie te geven dat je kat weg moet. Persoonlijk zie ik het probleem ook echt niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 19:18

kynshiri schreef:

Er zijn mensen die een knappe auto willen rijden, is dat toegestaan dat zij liever niet wensen dat deze door kattepoten worden beschadigd? Ik dacht het wel. Als ik hier een auto van een halve ton voor de deur heb staan wens ik daar geen katten op.
Hoe ik dit aanpak? Loop er met een emmer water heen, pak de kat voorzichtig van mn auto af en douw hem dan even in de emmer water. Die katten doen het een keer, daarna zie ik ze niet meer in de buurt van de auto.

Ik wens ook geen krassen en ellende op mn auto, sorrie dat ik er wel zuinig op ben en niet in een oude kar rond wil rijden :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 19:20

ik ben blij dat jij mijn buurvrouw niet bent...

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 19:21

Ik hoef maar een keer te zien dat iemand aan MIJN kat zit...

Sab123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 19:23

nogmaals die mensen hebben al een garage, kost ze dus niks extra's!!
probleem opgelost!
Als mijn kat op een auto ligt en er wordt een emmer water overheen gegooid oke, maar als ik zou zien dat mijn kat gepakt wordt en in een emmer geduwd wordt dan ben je bij mij helemaal op een verkeerd adres!!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 19:24

kynshiri schreef:

De meeste mensen hebben er geen problemen mee. Maar goed ik kan wel goed begrijpen dat mensen er wel overlast van kunnen hebben. Ik vind het alleen maar fijn als een kat kan genieten van mijn warme auto. Maar voor mij maakt een krasje meer of minder ook niet uit.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 19:24

Sappos schreef:
Ik hoef maar een keer te zien dat iemand aan MIJN kat zit...

inderdaad....die vertelt het niet na...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 19:25

a
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-07-23 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 19:28

We hebben thuis zelf katten en die houden idd van warme auto's. Gelukkig hebben we nog nooit iemand over gehoord, maar ik kan er prima inkomen dat mensen het niet leuk vinden. Over het algemeen blijft het bij pootjes, maar als iets of iemand de kat laat schrikken zou het me niets verbazen als daar krassen van de nagels bijkomen..

Wij houden de katten niet gedwongen binnen (ze zijn komen aanlopen, dus idd gewend buiten te komen. We geven ze eten en een veilig/warm huis, maar die gaan we niet laten afbreken doordat die dingen gek worden omdat ze niet naar buiten mogen!). Ik moet zeggen dat ik die oplossing van Chiaqa prima vindt: ze schrikken zich even een ongeluk en blijven dan waarschijnlijk voor de rest van hun leven uit de buurt van die auto. Al zou ik niet proberen onze katten in de emmer te duwen, maar eerder de emmer over de kat, dat is veiliger :D

Overigens: wij hebben ook een garage, maar die staat volledig vol met troep, dus daar kan de auto never nooit in!