Mijn arme hondje :(

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Mijn arme hondje :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 13:57

Hallo iedereen,
Zoals je in mijn profiel ziet, heb ik een Berner Sennen.
Die heeft al aardige avonturen beleefd, maar gister was het weer raak.
Ik en mijn vader gingen Cai nog even snel uitlaten tegen half 10. We lopen dan ong
een kilometer. Net toen we terug wouden gaan, hoorden we gigantische gejank en gegil uit de bos komen.
Wat bleek!! Het was onze Caitje. We roepten hem en kwam vrolijk/kwispelend aan, maar de bloedspetters vlogen in het rond.
Mijn vader keek nog snel naar het plek wat er gebeurde en zag een klein diertje wegrennen, waarscheinlijk is het een steenmatter geweest.
Cai heeft namelijk ook al een keer een steenmatter op zijn rug gehad.
We zijn toen snel naar huis gelopen, of liever gezegd gerent. Toen we thuis waren, bleek dat hij op zijn eigen tong heeft gebeten en zijn hoektand is naar buiten gebogen. Het heeft tot vanochtend de hele tijd gebloed en is gelukkig daarnaar gestopt. Ook heefet mijn moeder de da gebelt en die zei: Als hij geen pijn heeft en gewoon eet, hoef je inprincipe niks aan te doen. Maar als het begint te irriteren moet we er even heen komen en haalt hij de tand eruit. Maar nu is Cai net zo´n vampiertje. En heeft er geen last van. Ook heb ik net zijn borst even gewassen, want het was helemaal rood in plaats van wit.

Ik zal zo eventjes foto´s van hem maken voor diegene die het willen zien.
Groetjes, Chelly12 en Caitje, de allerliefste lobbes van 55 kg
Afbeelding

Laika

Re: Mijn arme hondje :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 14:49

Ach wat sneu! Maar hoe heeft hij dat dan toch gedaan?
Wel vind ik het een beetje raar van de dierenarts hoor, kan de tand niet terug gezet worden? Lijkt mij dat het niet goed is als deze zo scheef weer dicht gaat groeien. Ook vervelend met eten trouwens.

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 14:52

arme hund, heeft hj het zlef gedaan of de steenmarter snap het ff niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 15:43

Laika schreef:
Ach wat sneu! Maar hoe heeft hij dat dan toch gedaan?
Wel vind ik het een beetje raar van de dierenarts hoor, kan de tand niet terug gezet worden? Lijkt mij dat het niet goed is als deze zo scheef weer dicht gaat groeien. Ook vervelend met eten trouwens.

Hij heeft er verder geen last, ook niet met eten. En we hebben al geprobeerd terug te zetten, maar dat lukte niet.
En als we het toch niet vertrouwen gaan we er vanavond of morgen heen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 15:45

owens-mama schreef:
arme hund, heeft hj het zlef gedaan of de steenmarter snap het ff niet?

Dat weten wij ook niet precies. Maar wij denken dat de steenmatter hem wou aanvallen en dat hij toen de steenmatter wou bijten.
Alleen zat helaas de tong ertussen. En waarscheinlijk was de klap van het dichtslaan van de bek zo hard dat die ene hoektand naar buiten is gebogen.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 15:47

Ah gossie. haha ergens vind ik het ook wel weer heel typisch voor het type hond. een btje sukkelig :=
Hoop dat hij er ook later niet nog last van gaat krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 15:54

mistery schreef:
Ah gossie. haha ergens vind ik het ook wel weer heel typisch voor het type hond. een btje sukkelig :=
Hoop dat hij er ook later niet nog last van gaat krijgen.

En erg lomp :P Maar als hij er last van krijgt staan we 15 min later bij da voor de stoep ;)
Maar tot nu toe heeft hij er nog geen last van. Wel een beetje gekneusd allemaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 17:26

We gaan maandag toch naar da. hij heeft er duidelijk last van en het tandvlees rondom zijn hoektand bloedt nog steeds.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 17:41

een afgebroken of verbogen hoektand moet er direct uitgehaald worden.
Want dat kan vreselijk kaan ontsteken.
En de hoektanden zijn de belangrijkste tanden om het gebit in vorm te houden.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 17:44

wat een enorme schat, ik heb zelf ook een bernen sennen:) Geweldige lieve lompe grappige honden:) Heerlijk.. Maar ff ontopic:P Vreemd hoor, dat zon beest zomaar je hond aanvalt..jakkes. Ik zou toch voor de zekerheid naar Da gaan, ben benieuwd naar fotos.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 18:38

Jah zal zo ff foto´s maken. Maar onze da heeft nu geen spreekuur en mijn moeder wil niet naar een andere. Maar we gaan morgen naar zijn fokker toe. Kijken naar zijn nichtje. En mischien weet hij er ook wel iets op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 20:57

O wat heftig zeg hoe kan een hoektand nu breken door zoiets????
Hoop dat niet afgebroken is want dan moet ie er natuurlijk uit.

chelly12 schreef:
Mijn vader keek nog snel naar het plek wat er gebeurde en zag een klein diertje wegrennen, waarscheinlijk is het een steenmatter geweest.

Wat is een steenmatter voor iets? Nog nooit van gehoord, wel van een steenmarter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 21:46

Chiqa schreef:
O wat heftig zeg hoe kan een hoektand nu breken door zoiets????
Hoop dat niet afgebroken is want dan moet ie er natuurlijk uit.

chelly12 schreef:

Wat is een steenmatter voor iets? Nog nooit van gehoord, wel van een steenmarter.

Bedoel ook een steenmarter ;) Foutje En het is niet gebroken maar het staat nu naar buiten ;) Maar we gaan maandag even langs de DA

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 22:26

Ah dus een steenmarter :) Wel vreemd dat dit een hoektand heeft gekost wss was de wortel al erg slecht en is dit de genadeklap geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 23:23

Chiqa schreef:
Ah dus een steenmarter :) Wel vreemd dat dit een hoektand heeft gekost wss was de wortel al erg slecht en is dit de genadeklap geweest.

Ik denk de klap, hij heeft een gezond gebit. Ik weet nu wel, dat ik nu niet graag door Berner wordt gebeten.
Ze zijn al in staat om een lantaarnenpaal omver te trekken.

Jenny__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 23:39

Aaah wat zielig, hoe gaat het nou?
Geweldige hond heb je
Beterschap ermee :(:)

Ik heb ook een berner sennen, Donja
Hier een foto:
Afbeelding

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 05:20

vreemd verhaal, ook al zou hij gebeten hebben, door de klap van zijn gebit, gaat echt zijn hoektand niet naar buiten staan hoor.
wellicht heeft hij vastgezeten ergens aan/in.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 11:15

baroen schreef:
vreemd verhaal, ook al zou hij gebeten hebben, door de klap van zijn gebit, gaat echt zijn hoektand niet naar buiten staan hoor.
wellicht heeft hij vastgezeten ergens aan/in.

Waarom niet? Als een hond echt wat wil grijpen en hij bijt mis. Ik kan me voorstellen dat die tand dan net verkeerd op de andere tanden kwamen en daardoor scheef is gaan staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 14:14

sunnylove dan was er al iet smis met de wortel hoor ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 14:57

Chiqa schreef:
sunnylove dan was er al iet smis met de wortel hoor ;)

Het gebit is harstikke gezond ;) En de fokker zei dat het ook waarscheinlijk door de klap kwam. En dat de ene tand op de andere kwam.
En hier even foto´s van de tong. Van zijn tand lukt niet, want hij gooit steeds zijn tong ervoor.
Afbeelding
Afbeelding

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 17:45

Dan heeft hij toch aardig zijn tanden erin gezet! Een aardige plek wat op zijn tong zit. Arme hond... Geef hem maar een dikke knuffel van mij! ;)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 17:50

Arme hond?? Jou hond heeft de marter duidelijk willen doden en die heeft zich verdedigd! Een hond van...pak hem beet...zo'n 30 kilo tegen een martertje van, laten we zeggen 1 kilo??
Sorrie meid, maar ik zeg....goed gedaan marter!!!!
Ik hoop dat hij het met deze heeft afgeleerd, al ben ik bang van niet.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 17:59

aerdenhout1 schreef:
Arme hond?? Jou hond heeft de marter duidelijk willen doden en die heeft zich verdedigd! Een hond van...pak hem beet...zo'n 30 kilo tegen een martertje van, laten we zeggen 1 kilo??
Sorrie meid, maar ik zeg....goed gedaan marter!!!!
Ik hoop dat hij het met deze heeft afgeleerd, al ben ik bang van niet.

Wat heeft die marter dan gedaan? Volgens mij heeft hij gewoon op zijn eigen tong gebeten. En waarom zou hij het af moeten leren? Die marters zijn meestal toch wel sneller dan een hond. Dus de hond zit hier helemaal niet fout.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 18:02

M.A.W het is dus prima dat de hond achter een marter is aangegaan?? Wat word het volgende wat hij probeert te pakken...een schaap?? Dit gedrag moet je eigenlijk nooit tolereren van je hond, mits je een boswachter bent en je hond daar voor word getraind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 18:05

aerdenhout1 schreef:
M.A.W het is dus prima dat de hond achter een marter is aangegaan?? Wat word het volgende wat hij probeert te pakken...een schaap?? Dit gedrag moet je eigenlijk nooit tolereren van je hond, mits je een boswachter bent en je hond daar voor word getraind.

Nee, onze hond is er niet achter aan gegaan. Maar de marter is op hem afgesprongen, wat al vaker is gebeurd en dus kunnen we hem ook niet straffen ervoor.
En wij willen zeker niet, dat onze hond zomaar dieren aanvalt en dat doet hij ook zeker niet.
Verder is hij sociaal met andere dieren.