Kom ik vanochtend een kijkje nemen bij mijn visjes, zie ik door het hele auqarium heen allemaal kleine witte bolletjes. Ze zitten op de plantjes en tegen de wand aan. Zijn dit eitjes? En zo ja wat moet ik nu doen?
Als je eitjes over wilt houden, kun je er wat eitjes heel voorzichtig uit halen en apart zetten in een kweekbak. Wil je dit liever niet, niks mee doen!
oke bedankt voor je antwoord! Hoe moet ik ze dan bewaren? Met pompje/filter? En schoon nieuw kraanwater of 50/50 met aquariumwater? En hoe kan ik trouwens zien dat ze bevrucht zijn? Of zijn ze dat sowieso?
De eitjes moeten wel enige stroming in het water hebben, ik weet niet of je ze in een bakje kunt doen met een luchtpompje? Met 100% aquariumwater is het beste, jonge visjes zijn namelijk erg gevoelig voor verandering van waterwaardes Als ze niet wit verkleuren, zijn ze bevrucht. Dan bedoel ik dus ook echt wit! Als het goed is zijn ze wat doorschijnend. Worden ze wel wit kunnen ze gaan schimmelen, deze eitjes moet je dus ook weghalen. Of ze daadwerkelijk bevrucht zijn, zul je waarschijnlijk pas morgen zien.
Ja, je kunt ze er heel voorzichtig af schrapen, bakje er onder, met een pasje ofzo ze er voorzichtig af duwen en als het goed is vallen ze dan in het bakje.
Je kunt je trouwens ook aanmelden in het aquariumtopic he Zie link in onderschrift