Welk goedje/bandje/dingetje werkt goed tegen teken die er al zitten en beschermend voor toekomstige teken? Het gaat dan om honden en katten.
Ik heb nu een spuitbusje gebruikt van bob martin, maar heb niet het idee dat het ook werkt...?
Hobby
Geplaatst: 19-03-09 13:18
In onze praktijk verkopen we voor de honden Pulvex (pipetje), dat is een vlooien- en tekenmiddel in één. Voor de katten zou ik het even na moeten kijken, ik geloof dat bij de katten de Frontline Combo nog wel werkzaam is tegen teken (alleen teken, de meeste vlooien zijn hier imuun voor!), maar zoals ik al zei kijk ik dat even na...
Sjolvir
Geplaatst: 19-03-09 13:22
practic scalibor (overigens voor honden) en de al genoemde kunnen ook.
Let wel, geen enkel middel werkt 100 % altijd 's avonds je huisdier controleren en de aanwezige teken verwijderen. Door ze er uit te draaien en daarna het wondje te ontsmetten.
ik gebruik scalibor, niks anders werkt bij mijn hond. en aangezien we vaak in Hongarije zitten, en met band je er geen teek op vind, vind ik het een heel goed middel.
Sabin_e
Geplaatst: 19-03-09 20:51
Voor honden: Scalibor protectorband Voor katten: Regelmatig gebruik van frontline combo
Tenminste dat werkt voor mijn dieren het beste
Buddy, mijn Cavelier King Charles Spaniel is erg 'gewild' bij de teken! Zonder Scalibor protectorband, ondanks het gebruik van Frontline Combo, heeft hij eens 20 teken gehad binnen 3 maanden!! Met Scalibor protectorband: nul! En hij is echt een 'bosjesduiker'! dus voor mij werkt Scalibor prima. Mijn kat Mucho heeft, ondanks gebruik van Frontline Combo, binnen 3 maanden 2 teken gehad (niet zo'n 'bosjesduiker' by the way ). Buddy is ook ingeent tegen de ziektes die teken met zich mee kunnen dragen.
Laatst bijgewerkt door Sabin_e op 19-03-09 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Equidea
Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-09 20:51
Ik heb vandaag promeris gekocht bij de dierenarts en een tekentang. Nu had de kat teken die redelijk aan de maat waren, ergo te eng om met de hand weg te halen
Maar die tang werkte geniaal!, kat voelde ook geen pijn oid, zelfs niet bij het draaien. (zag er wel pijnlijk uit).
Voor de hond: scalibor Werkt een half jaar tegen teken, en is daarom relatief goedkoop dan bijvoorbeeld pippetten.
Wilawander
Geplaatst: 20-03-09 10:25
Vende schreef:
Niets Een speciale tekentang kopen en de teken op een goede manier verwijderen.
Dan loopt je hond al behoorlijk gevaar op Borreliose, Babesiose en Ehrlichiose. Iets wat met 2 uur vastzitten al overdragen kan worden en steeds meer teken zijn besmet.
Pipetten met de werkstof Permethrin werken het beste. Zoals Exspot, Tick Fence, Preventic enz.
Voor de liefhebbers, heb nog 6 pipeteten Tick Fence liggen die houdbaar zjn tot einde van de maand. Mogen goedkoop weg. Zijn goed werkzaam. Gebruik ze al twee jaar mijn honden zijn al die tijd al teekvrij en dat terwijl ze de hele dag buietn zijn.