Kan ik vlas(een klein laagje met daarover heen stro)in het konijnhok doen zodat de pies wat beter wordt opgenomen?
Zorgzaam
Geplaatst: 16-03-09 22:27
Geen probleem. Kennisje heeft hele fokkerij en gebruikt ook vlas.
Tilmar
Geplaatst: 16-03-09 22:28
Ik heb 2 konijnen en ik doe altijd eerst wat van die geperste houtkorrels, dan een laag vlas en daarover wat stro. Dat werkt prima!! Je kunt dan 1x per week de plasplekken eruit scheppen, nieuwe korrels er in, oude vlas uitspreiden en dan daarover een nieuw laagje vlas en stro. In het vlas zitten ook nog wel wat lekkere dingetjes, die zoeken de konijnen eruit.
Lydia_
Geplaatst: 16-03-09 22:29
Inderdaad, geen probleem! Wij gebruiken dit ook, het hout van het konijnenhok blijft hierdoor ook schoner.
ik vind het vlas echt drama. er moet best wel een flinke druk op uitgeoefend worden om er een mooie laag van te maken die goed absorbeert. losse vlasjes absorberen niet zo goed namelijk.
vlas heb ik geen goede ervaring mee in het begin is het zo "los". mijn 2 cavia's en konijntje zaten dus gewoon op de bodem. ik gebruik nu stro met zaagsel gemengd dat werkt eigenlijk prima
benangelique
Geplaatst: 16-03-09 23:06
alleen geperste korrels en daarboven gehakseld stro (is minder fijn dan vlas)
IK heb mijn konijnen sinds kort op strokorrel. Het bevalt me prima, ik had eerst vlas en dat werd echt snel nat maar de strokorrels niet en het stinkt ook veel minder dan vlas!
Ik heb ook vlas gebruikt bij de konijnen, gek wordt je er van, ik vind het geen fijn spul. Ik heb nu gehakseld stro, het gaat veel minder in hun vacht zitten en het lijkt me altijd wat prettiger aan de pootjes dan vlas.
Kallandso
Geplaatst: 17-03-09 23:04
Vlas vonden wij ook niet zo prettig. Of njaa, vooral onze konijnen niet ze zaten opeens nooit meer in hun hok en alleen nog maar in de ren. Hebben nu dus weer gewoon stro, het bovenhok wordt bij ons alleen eigenlijk nooit echt vies. Hebben in de ren zo'n toillet geval staan en dat moeten we elke dag verschonen. Daar zit overigs zaagsel in.