Ik heb 2 jack russels en sta momenteel voor een groot dilemma , wel of niet een derde hond..Vrienden van ons hebben een nest amstaffords en die ken ik vanaf dag 1 , een daarvan is mijn hart van gestolen ze zijn nu 3 weekjes iemand met drie honden ?
barbar
Geplaatst: 16-03-09 15:30
ik vind 3 honden eerlijk gezecht een beetje veel, ik heb er zelf 1 en daar heb ik mijn handen al vol aan.
Ik zou vooral kijken naar andere factoren. Drie honden kan best, mits: Jij de tijd hebt dit beestje fatsoenlijk op te voeden en fatsoenlijk aandacht te geven. Als hij geaccepteerd wordt door de andere 2. Als je uberhaupt de tijd hebt om drie honden aandacht te geven en mee te wandelen en te verzorgen. En als laatste: heb je de ruimte voor 3 honden?
Als je daar allemaal ja op kunt zeggen, dan zie ik het probleem niet. Anders zou ik het niet doen.
C_arola
Moderator Over Paarden & Markt
Geplaatst: 16-03-09 15:48
Ik ben het eens met spoekie, ik zou ook kijken naar die 3 factoren voordat je besluit om een 3e hond erbij te nemen. Als je op alle vragen ja kan antwoorden en een heeft je hart gestolen dan zou ik het doen. Is op een van de vragen het antwoord nee, dan zou ik het neit doen. Pups worden gelukkig over het algemeen snel geaccepteerd door andere honden, vooral als je ze er vroeg kennis mee laat maken.
Als jij de ruimte en de tijd hebt, waarom niet? Het enige wat misschien iets is om over na te denken is dat 3 honden minder handig uit laten is De mensen die ik ken met 3 honden doen het vaak niet in 1 x vanwege lijnen in de knoop
Wij hebben 4 honden, en dat gaat allemaal prima. Met 3 honden kon je in je 1tje nog prima lopen, maar met 4 is het met zn 2en toch makkelijker. We hebben ook regelmatig nog 2 andere honden te loge, en dat gaat ook prima. Wij hebben trouwens 2 kleine en 2 grote honden. Ik denk dat het er ook heel erg vanaf hangt of je drukke niet-luisterende honden hebt, of niet. Als de 3 kleine niet-luisterende in de weg lopende keffertjes van mn tante langs kwamen, waren we maar al te blij als ze weer weg waren. Dan zijn onze 4 honden (event. in combinatie met de 2 andere grote loge's) een stuk rustiger en beter te hanteren.
Lysette
Geplaatst: 17-03-09 14:56
Heb je zin en tijd in drie honden? Een nestje is natuurlijk heel verleidelijk maar je moet ook wel 15 jaar (hopelijk) voor de hond zorgen. Dus het ras moet ook wel bij je passen. Verder is het wel iets om rekening mee te houden dat een hoop staffords niet meer met sexegenoten of zelfs helemaal niet meer met andere honden kunnen als ze ouder worden.
Wij hebben drie honden, kruisinkje, poedeltje en een border collie. Vooral die laatste twee vragen behoorlijk wat tijd. Mijn vriend en ik vinden het allebei erg leuk en besteden er veel tijd aan. Maar die tijd heb je ook echt nodig, zeker met een pup. Het is erg gezellig, maar 3 honden is wel een stuk onhandiger dan 2.
Ik vind het persoonlijk teveel.. 3 honden.. maargoed ligt eraan hoeveel ruimte je hebt enz..
Caesar
Geplaatst: 17-03-09 15:02
Besef ook even dat je wel 3 opnaaiers hebt Maar wij hebben thuis nu 4 (herders en kruising labrador) en halfjaar 5 honden gehad. Ja, dat kostte veel tijd, maar we hebben het er wel voor over. Bij ons kunnen ze niet allemaal samen uitgelaten worden en 2 herders ook niet los, dus dat kost wel meer tijd dan gewoonlijk. Kanttekening: met de herders wordt gewerkt; dus die komen wel aan hun beweging.
Lijkt me leuk. Als je aan die factoren voldoet, waarom niet? Mij lijkt het gaaf hoor, met z'n 3en. Lekker ravotten en alles... alleen de combi jack russel met een am.stafford zie ik nog niet echt voor ogen. misschien omdat ik het zelf niet zo ideaal zou vinden.
Ik had eerst 1 hond, dat vond ik niets, er kwam een tweede, dat was echt geweldig leuk en ging ook altijd super. Toen ik een derde hond er bij kreeg, ging het ook nog wel goed maar alles ging net wat minder handig. Er werd wat vaker gevochten, uitlaten in je eentje ging niet echt handig, er lag er altijd eentje alleen. Ik vond het niet zo fijn. Toen ik terug ging naar 2 (helaas ging er eentje dood) was de balans weer beter, alleen toen er toen nog eentje dood ging, treurde de ander zo erg dat we bang waren haar ook nog te verliezen. We hebben heel snel een hond er bij gehaald om haar te troosten. 1 is te weinig, 2 is top, 3 is teveel! Maar dat is dus voor iedereen persoonlijk.