Wanneer kat als vermist opgeven?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

TinkerTreas

Wanneer kat als vermist opgeven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 14:35

Mijn kater Kieran is sinds gisteren eind van de ochtend weg. Normaal blijft hij maar een paar uur buiten, en mocht hij een keer 's nachts buiten blijven dan zit hij 's ochtends altijd voor de deur.
Vandaag dus niet, ik heb al een paar keer gezocht in de buurt en geroepen. We wonen in een vrij rustige buurt, en het is een eenkennige kat waarvan ik niet verwacht dat hij bij iemand anders naar binnen gaat.
Ik ben een beetje bang dat hij ons gisteren gevolgd is toen we met de honden naar duin gingen, en dat hij toen een drukke weg is over gestoken. Ik heb daar ook al gezocht, ook zoveel mogelijk in de bosjes gekeken en mn hond laten zoeken. Maar helaas niets....

Wanneer kun je hem als vermist opgeven bij amivedi enz? Ik kan me voorstellen dat veel katten wel eens langer als een dag weg blijven, maar ik ben hartstikke bezorgd om hem.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Wanneer kat als vermist opgeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 14:38

Ik zou gewoon even opbellen naar de amivedi en naar de dierenasiels in de buurt.
Als je kat wel weer zelf thuiskomt kun je dit ook zo weer telefonisch doorgeven.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 14:40

op hun site staat zo snel mogelijk, en als jij bezorgt bent zo ik dat ook doen!
onze katten heb ik nog nooit als vermist opgegeven, we hebben een hoop eigenwijze boerderijkatten, die rustig 3 weken wegblijven..en topgezond weer terugkomen
en als ze niet terugkomen uit hunzelf, vinden we ze vrij snel aan de kant van de weg...(tja het is hard!)

ik zou zeggen, gewoon contact opnemen!
en veel succes met zoeken, ik hoop dat hij terugkomt

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 00:52

Heb je hem al gevonden??

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 00:53

renate85 schreef:
Heb je hem al gevonden??

ben ik ook benieuwd naar!

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 20:29

Gewoon gelijk opgeven.
Wij hebben pas een aangereden kat gevonden, binnen 1 dag stond hij wel al op de site van het dierenasiel, maar de baasjes hadden pas binnen 4/5 dagen hun kat op internet bij gezocht gezet.
Deze had dus al binnen een dag teruggekoppeld kunnen zijn..

Niet dat die paar dagen heel veel uitmaakt maar het zou toch een gerust gevoel geven als je kat snel terug is.

Ik hoop dat je je kat snel terug hebt :(:)