Loslopende hond brengt verkeer in gevaar....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

x_Rebecca

Loslopende hond brengt verkeer in gevaar....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 08:43

Hallo!

Bij mij in de buurt loopt sinds een week/anderhalf continu een hond los, opzich niet zo'n probleem alleen hij brengt het verkeer in gevaar.
De eerste keer dat we hem zagen hadden we zoiets van "Nouja, het zal wel" aangezien hij rustig naar het bos liep.
De tweede keer heb ik hem gevangen, en hij heeft een kokertje, toevallig wist ik waar het adres was, dus heb ik hem terug gebracht.
Toen kreeg ik een heel verhaal te horen dat het een buitenhond is, dat hij altijd aan de ketting buiten ligt maar dat de kinderen hem nog wel eens loslaten omdat hij anders zo zielig is en hij toch meteen aan het bos loopt. Normaal gaat het altijd goed en blijft hij netjes in het bos en keert daarna terug naar huis. Dat is nu dus niet zo, omdat er hier veel loopse teefjes rondlopen. Ik heb gevraagd of ze erop wilde letten dat hij in het bos bleef, of in elk geval niet hier heen zou komen omdat hij hier echt het verkeer in gevaar brengt. Vorige week donderdag liep hij al een fietsend kindje omver en hij kijkt totaal niet, er hebben ook al verschillende auto's bot op de rem moeten gaan staan.

Voor hij vanaf het bos hier is moet hij ook een drukke weg oversteken en ik wil eigenlijk niet weten hoe hij dat doet.
Maar wat ik me nu afvraag, wat moet ik doen? Moet ik hem blijven vangen en elke keer terug brengen terwijl zij hem net zo snel weer loslaten omdat ze hem niet gewoon willen uitlaten?
Moet ik helemaal niks doen? Als ik nu naar buiten loop komt hij meteen naar me toe gerend en wordt ik achtervolgt, maar ik heb zelf ook een hondje en die vind hem hartstikke eng! (Hij is nogal groot en wild in de ogen van mijn kleine oude mormel :') )

Het zou echt zonde zijn als dit beestje zou worden overreden of wat dan ook.. Maar om hem nou elke keer terug te brengen.... (vooral omdat het nog een heel eind lopen is, ik bedoel, ik heb het er best voor over maar ik wordt het wel een beetje zat. Dit is nou al de zesde keer in anderhalve week tijd.. )

Frances

Re: Loslopende hond brengt verkeer in gevaar....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 09:08

Ik zou hem naar het asiel brengen... Dan moeten die mensen hem daar zelf maar gaan halen en dat kost ze ook wat geld, misschien dat ze daarvan leren?

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 10:55

Maar het punt is dat ik geen auto heb (ben pas 16) en mijn moeder heeft ook geen auto. En het asiel zit geloof ik niet hier in de buurt...

Ik heb nu weer de baasjes gebelt en die hebben hem opgehaald...
Dus als het goed is zittie nu weer binnen..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 11:07

Volgende keer de dierenambulance bellen, zij komen hem dan halen en brengen hem naar het asiel. Als de eigenaar hem op gaat halen in het asiel moeten ze ervoor betalen, dus denk dat ze hem dan wel in de buurt houden. Buiten dat; als iemand een ongeluk krijgt (en er dus schade ontstaat door de hond), zijn ze hartstikke aansprakelijk.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 11:29

Idd, als je zelf geen auto hebt gewoon dierenambulance bellen.. ze hebben vast geen zin om steeds te gaan betalen om hun hond uit het asiel op te halen. Dat gaat op den duur aardig wat kosten :P En dan gok ik dat ze hem wel bijhouden :j

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 13:49

Ongelofelijk, wat een luie mensen zeg! Als je een hond neemt, hoor je er ook voor te zorgen :\

Ik hoop dat ze snel bij hun verstand komen.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 13:53

Ik hoop het ook :j
En opzich vind ik het ook weer zo zielig voor de mevrouw, want die wordt ook steeds boos op de kinderen/man die de hond steeds loslaten. Maargoed. Ik hoop dat er geen volgende keer komt en anders bel ik de dierenambulance :)

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 13:59

Ik sluit me aan bij bovenstaande reacties, dierenambu bellen. Alleen checkt de dierenambu wel of de hond een baas heeft(middels chip of adreskoker/penning), als ze achter de gegevens van baas kunnen komen dan brengen ze hem niet altijd naar asiel.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 14:00

x_Rebecca schreef:
Ik hoop het ook :j
En opzich vind ik het ook weer zo zielig voor de mevrouw, want die wordt ook steeds boos op de kinderen/man die de hond steeds loslaten. Maargoed. Ik hoop dat er geen volgende keer komt en anders bel ik de dierenambulance :)

Legt het vrouwtje dan wel goed uit dat het hond kan worden overreden e.d?

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 16:46

luffie schreef:
Ik sluit me aan bij bovenstaande reacties, dierenambu bellen. Alleen checkt de dierenambu wel of de hond een baas heeft(middels chip of adreskoker/penning), als ze achter de gegevens van baas kunnen komen dan brengen ze hem niet altijd naar asiel.

Nou, hij heeft dus zo'n adreskokertje... daarom weten wij ook waardie vandaan komt.

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 16:49

mijn moeder heeft voor 2 maanden terug nog der auto stuk gereden.
Loslopende hond die natuurlijk van niemand was.....
600 euro schade aan de auto, ben je dan mooi klaar mee.

dus ik zou inderdaad ook zeggen: aanpakken en naar een asiel ofzo brengen.
Dat de eigenaren hem daar maar halen

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 16:53

asiel bellen of de dierenambulance en vooral even voorleggen dat je de hond zelf al terug hebt gebracht, zij hem al een keer zijn komen halen en dat ze de hond nog steeds los laten lopen en deze voor gevaarlijke situaties zorgt.

je zou ook bij de politie kunnen melden dat deze mensen steeds hun hond los laten lopen met hetzelfde verhaal,