Bij mij in de buurt loopt sinds een week/anderhalf continu een hond los, opzich niet zo'n probleem alleen hij brengt het verkeer in gevaar.
De eerste keer dat we hem zagen hadden we zoiets van "Nouja, het zal wel" aangezien hij rustig naar het bos liep.
De tweede keer heb ik hem gevangen, en hij heeft een kokertje, toevallig wist ik waar het adres was, dus heb ik hem terug gebracht.
Toen kreeg ik een heel verhaal te horen dat het een buitenhond is, dat hij altijd aan de ketting buiten ligt maar dat de kinderen hem nog wel eens loslaten omdat hij anders zo zielig is en hij toch meteen aan het bos loopt. Normaal gaat het altijd goed en blijft hij netjes in het bos en keert daarna terug naar huis. Dat is nu dus niet zo, omdat er hier veel loopse teefjes rondlopen. Ik heb gevraagd of ze erop wilde letten dat hij in het bos bleef, of in elk geval niet hier heen zou komen omdat hij hier echt het verkeer in gevaar brengt. Vorige week donderdag liep hij al een fietsend kindje omver en hij kijkt totaal niet, er hebben ook al verschillende auto's bot op de rem moeten gaan staan.
Voor hij vanaf het bos hier is moet hij ook een drukke weg oversteken en ik wil eigenlijk niet weten hoe hij dat doet.
Maar wat ik me nu afvraag, wat moet ik doen? Moet ik hem blijven vangen en elke keer terug brengen terwijl zij hem net zo snel weer loslaten omdat ze hem niet gewoon willen uitlaten?
Moet ik helemaal niks doen? Als ik nu naar buiten loop komt hij meteen naar me toe gerend en wordt ik achtervolgt, maar ik heb zelf ook een hondje en die vind hem hartstikke eng! (Hij is nogal groot en wild in de ogen van mijn kleine oude mormel

Het zou echt zonde zijn als dit beestje zou worden overreden of wat dan ook.. Maar om hem nou elke keer terug te brengen.... (vooral omdat het nog een heel eind lopen is, ik bedoel, ik heb het er best voor over maar ik wordt het wel een beetje zat. Dit is nou al de zesde keer in anderhalve week tijd.. )