Kippen en konijnen samen, hoe te voeren ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

curly2day

Kippen en konijnen samen, hoe te voeren ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 00:48

Binnenkort krijgen we er 3 orpington kippies bij, eerst even het hok vergroten en aanpassen.
Maar hoe ga ik het straks doen met voeren ?
Ik heb al 2 vlaamse reuzen, hoe zorg ik dat ieder zijn eigen voer binnen krijgt ?

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 01:28

joplin_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 01:45

Kippen en konijnen samen in een hok samen? Dat had ik jaren geleden ook maar daar ben ik snel van terug gekomen op het moment dat ik vrij regelmatig dode kippen in de ren aantrof met door gebeten nekjes. In de eerste instantie dacht ik dat er ratten rond liepen.Wat bleek nou, de konijnen besprongen de kippen en als konijnen het met elkaar doen bijten ze elkaar in de nek wat vrij normaal is maar zo'n kippenekje is daar niet helemaal tegen bestand. Ik heb ze daarom ook gescheiden en had er ook geen last meer van. Mijn konijn gingen ook echt als konijnen tekeer. Succes

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 09:07

joplin_1 schreef:
Kippen en konijnen samen in een hok samen? Dat had ik jaren geleden ook maar daar ben ik snel van terug gekomen op het moment dat ik vrij regelmatig dode kippen in de ren aantrof met door gebeten nekjes. In de eerste instantie dacht ik dat er ratten rond liepen.Wat bleek nou, de konijnen besprongen de kippen en als konijnen het met elkaar doen bijten ze elkaar in de nek wat vrij normaal is maar zo'n kippenekje is daar niet helemaal tegen bestand. Ik heb ze daarom ook gescheiden en had er ook geen last meer van. Mijn konijn gingen ook echt als konijnen tekeer. Succes

Maar had je 1 konijn of meerdere ?
Eerst schrijf je over konijnen en later over konijn.

Als het er maar 1 was,mist hij dan niet een "maatje"waar hij zijn acties op uit voerde ?
Of zou dat niet schelen, ik weet dat mijn ouders het vroeger ook hebben gehad en bracht nooit geen problemen, maar nu weten we niet meer hoe we het voeren altijd deden...hihi

joplin_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 09:15

Ik had 4 konijnen en die gingen echt als konijnen tekeer :D Idd typfout sorry :o

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 09:21

joplin_1 schreef:
Ik had 4 konijnen en die gingen echt als konijnen tekeer :D Idd typfout sorry :o

Oke, duidelijk :+

En hoe groot was de ruimte die ze hadden ?

joplin_1

Re: Kippen en konijnen samen, hoe te voeren ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 09:33

Ze hadden een ren van ongeveer 12 meter bij 2 meter en een nachthok van 2 bij 2 waarbij de konijnen niet bij de kippen konden komen.

joplin_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 09:34

Ik had gewone konijnen geen vlaamse reuzen

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 19:28

Bij ons gaan kippen en konijnen gewoon goed hoor, dus het kan wel ;) Je kan de kippen hoog voeren, en de konijnen op de grond. Dat werkt bij ons ook heel goed :)

joplin_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 21:44

Waarschijnlijk had ik dan hoogst agressieve konijnen :+

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 21:56

Oh ik heb ook nog nooit gehoord van zulke agressieve konijnen. Bij ons op de kinderboerderij hebben we een kneuzenkip, en die doet het heel goed bij de konijntjes. Ze pikt gewoon van zich af als een konijn dichtbij komt. Wij hebben voor de kippen van die kleine silo's die je bij kunt vullen, en voor de konijnen normale voerbakjes. Waar je voor op moet passen is dat er geen vogels bij het voer kunnen komen, die vreten alles op. Vooral die kauwtjes.... stomme vogels. ;)

joplin_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 21:59

of ik had sukkelige kippen ;) maar door die ervaring was ik genezen van kippen en konijnen. :o

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 22:04

kan me voorstellen... enigste voordeel is dat ze wel karaktervol zijn :P

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 00:24

Ik heb al jaren kippen en konijnen bij elkaar.
De voersilo's staan op de grond en de kippen eten uit de kippenvoer silo en de konijnen uit de konijnenvoersilo.
Schijnbaar vinden ze elkaars voer niet lekker.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 00:28

Mijn man had vroeger konijnen die jonge duiven helemaal kaal vraten, dus het kan inderdaad gevaarlijk zijn voor vogels, om samen te leven met konijnen, de konijnen wisten zich ahw klem te zetten in de hoeken van het gaas, om zo naar boven te klimmen, en de duiven te grazen te nemen (letterlijk), wij stoppen dus geen konijnen bij andere dieren meer...

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 17:18

Die van het voer hoog zetten gaat denk ik niet lukken, we hebben een binnenhok dat bereikbaar is via een brede trap, us de konijnen kunnen gewoon boven komen.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 18:16

curly2day schreef:
Die van het voer hoog zetten gaat denk ik niet lukken, we hebben een binnenhok dat bereikbaar is via een brede trap, us de konijnen kunnen gewoon boven komen.

Dan zet je het ene voer toch buiten en het andere binnen? Meestal vinden ze elkaars eten toch niet zo lekker ;).