allergie voor vlooienspul --> hele nekje kaal?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Noraly

allergie voor vlooienspul --> hele nekje kaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 14:42

Ik denk dat mijn kat allergisch is voor vlooienspul, het begint me alleen nu pas te dagen. We ontvlooien haar altijd met zo'n tubetje, meestal frontline (van de dierenarts) en als dat er niet is ook wel eens huismerk vd kruidvat, omdat die goed aangeschreven stond.
Maar nu is ze dinsdag naar de dierenarts geweest, complete controle, niets aan de hand. Alleen we waren iets te laat met vlooienspul, dus woensdags direct maar even gedaan. Op de verpakking van kv huismerk stond niet inmasseren, dus gewoon tubetje op verschillende plekken in haar nekje leeggedruppeld.
Volgende dag toen ik weer thuis kwam ging ik even met haar knuffelen, maar toen ik haar in haar nek aaide nam ik hele plukken haar mee, en die plek was helemaal rood en kaal.
Nu weet ik dat ze altijd wel eens kale plekjes had, en inderdaad toen ik nadacht altijd nadat we vlooienspul gedaan hadden. Soms zelfs over het hele lichaam als we frontline gebruikten.
Wat kan ik hier tegen doen? Een vlooienbandje durf ik niet goed aan, aangezien tommy overdags veel buiten loopt, en zo kan blijven hangen in de bomen. Plus dat we een niet zo katvriendelijke buurt hebben die gekke dingen doen met zo'n bandje (om haar middel doen enzo)

iemand ervaringen met dit soort allergie?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 17:28

die van mij krijgt er ook een kale nek er van,vlooienband vind ik te gevaarlijk
.
ik geef nu vectocyt door het voer heen en dat gaat hartstikke goed.
vectocyt kun je kopen bij dierenwinkel, en dat zijn druppels die je over het voer moet doen.( of eventueel erchtstreeks in de mond)

mijn poes eet het zo op,maar die krijgt het dus door wat blikvoer.
valt heel goed te proberen en werkt uitstekend tegen de vlooien

_Noraly

Re: allergie voor vlooienspul --> hele nekje kaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 21:10

oké, dat is misschien wel een idee ja, alleen ik zou het haar dan rechtstreeks moeten voeren aangezien ze niets eet wat ook maar iets vies ruikt (zelfs bij blikvoer :+ )

bedankt!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 21:19

Waarschijnlijk komt dat door de middelen die je gebruikt. Bij Advantage, ook bij de goede dierenartsen te koop, zijn dit soort bijwerkingen minimaal. Zijn ook gewoon pipetjes, maar een andere werkende stof. Sowieso werken frontline en de huismerken erg slecht, dan kan je meestal net zo goed niks geven. Ik wil niet zeggen dat het helemaal niet meer werkt, maar het scheelt niet veel...

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 21:23

Sting schreef:
Waarschijnlijk komt dat door de middelen die je gebruikt. Bij Advantage, ook bij de goede dierenartsen te koop, zijn dit soort bijwerkingen minimaal. Zijn ook gewoon pipetjes, maar een andere werkende stof. Sowieso werken frontline en de huismerken erg slecht, dan kan je meestal net zo goed niks geven. Ik wil niet zeggen dat het helemaal niet meer werkt, maar het scheelt niet veel...

Een kat van mij krijgt het helaas ook van Advantage..
Bestaat er eigenlijk ook zoiets als een vlooienpil??
Dat zou veel makkelijker zijn, voor allemaal..

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 21:42

Een pil helaas niet, dus wel het middel wat over het voer gaat.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 22:28

ik gebruik Stronghold en ze hebben nergens last van, bij frontline hadden er 2 een zere nek maar gelukkig geen haaruitval. Het ene spul werkt sterker dan het andere en sommige katten zijn er allergisch voor. Kwestie van uitproberen.

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 22:29

ik denk toch maar dat ik over ga op het middel, ze heeft het van 4 verschillende merken gehad, en ook van het merk van de dierenarts (die wist dat ze kale plekjes had)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 23:29

Stronghold heeft hier nooit problemen gegeven maar dat is bij elke kat weer anders maar huismerken en spul uit de dierenwinkel zijn eigenlijk nooit aan te raden.
Vlooienbandjes zijn zinloos, die werken alleen als de vlo precies onder het bandje zit, daarbij is het ook een risico met blijven hangen buiten enz.

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 23:47

Mijn kat had ook hele kale plekken (soms waren ze gewoon knalrood!) van druppels en bandjes van verschillende merken.
Ik geef nu dat spul wat je door het voer moet geven en ze lijkt het erg smakelijk te vinden, de kaalheid is daarbij nooit meer terug gekomen!

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 10:14

stoppen met dit middel te gevenen overgaan op een andere