Hardnekkige schurft

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lena01

Hardnekkige schurft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-09 21:52

Wij hebben een caviaflat sinds kort, en daar hebben we nog 2 kleintjes voor bij ingekocht, hebben nu 5 cavia's. Hartstikke leuk, maar toen we ze kochten ; zei mijn zusje : He, ze hebben schurft! Maar wij dachten dat het een geintje was, en niet op ingegaan, tot we thuis zagen dat ze inderdaad schurft hadden. Balen! Konden de kleintjes nog niet bij de grote dames.
Hebben spray gehaald in een dierenspeciaalzaak, verzorgen het met vaseline, en zijn bij de dierenarts geweest voor een enting. 1e spuit reageerde ze niet op, bij de 2e spuit is een stukje huid weggehaald, en gekeken of het geen schimmel (ringworm) is, maar dit bleek het niet te zijn.
Vorige week hebben ze de 3e spuit gehad, en dierenarts was tevreden.
Nu heeft kleine Iris het weer opnieuw, op haar oortjes. En kleine Jenny heeft het op haar achterpootjes, en rond haar tepeltjes. Ze zitetn nu bij de grote in, volgens de dierenarts kon dit nu.
We zijn er ook niet uit of het echt geen schimmel (ringworm) is, mijn zus heeft een vlek op haar wang zitten, rond en rood, met een heel lichte witte stip in het midden, en ik loop ook al 2 weken met een rare vlek op m'n lip, met losse velleltjes, die ik de hele tijd weg werk.

Wat zouden jullie doen? Hebben ullieh et ook wel eens zo hardnekkig? Wat werkt volgens jullie het beste?

Ze hebben het zowel op de buik, pootjes, neusjes, rond het mondje, in het mondje, rond en in de oortjes, het is echt wel een beetje sneu..!

sayenti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 23:03

je hebt bij je dieren arts ook een pipetje om in de nek te druppen dit helpt uitstekend .
mijn konijn had er 3weken geleden ook last van :) zie je nietsmeer van haartjes zijn mooi bijgegroeid enzo

XoNo

Re: Hardnekkige schurft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 10:41

Ik zou ze sowieso weer apart zetten en naar een andere dierenarts gaan. Ik heb zelf (gelukkig) geen ervaring met cavia schurft, maar aangezien deze dierenarts (mijns inziens onterecht) zegt dat ze bij de anderen inkunnen, zou ik toch een andere arts raadplegen. Daarnaast is het denk ik niet onverstandig om even langs de huisarts te gaan met die vreemde plekjes bij jou en je zus, al is het maar om gekke littekens te voorkomen ;)

Laika

Re: Hardnekkige schurft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 21:31

Dat plekje bij je zus zoals je het omschrijft is echt wel ringworm, daar moet je dus zowiezo even mee naar de huisarts voor een smeerseltje!
Wat de cavia's betreft zou ik even naar een andere dierenarts gaan. Of het nog zin heeft ze weer uit elkaar te halen, zou ik niet weten, maar ik denk het niet.