Vandaaltje spelen... Leuk hoor...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Veulen84

Vandaaltje spelen... Leuk hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-09 17:14

Gisterenavond (vrijdag 13 maart) werd ik gebeld. Er lopen 2 herten los? Eerst denk ik dat het berust op een loos alarm. In 10 jaar tijd is het slechts 1 keer eerder gebeurd.

Wanneer ik op de plaats van bestemming aankom zie ik nog net hoe een passerende auto 1 van beide herten net weet te ontwijken. Ik zie al snel dat de situatie hopeloos is. De herten zijn in dolle paniek en een gevaar voor zichzelf en omstanders. Ik bel mijn collega en vraag om een schutter met verdovingsgeweer. Ze zal hem bellen.
Wanneer ik de herten van de weg afdrijf, rennen ze in paniek naar de achterkant. Even lijkt het er op dat ze de hei op zullen verdwijnen. Dat is niet de bedoeling. 1 Van de hindes bedenkt zich. Ze vind haar weg terug het kamp in. Korte verwarring bij mij. Daar zit geen ingang...

De andere hinde is nog steeds in dolle paniek. Samen met mijn versterking doen we er alles aan om haar veilig te houden. Maar in haar angst en verwarring loopt ze tegen hekken en auto's op. Uiteindelijk lukt het ons om haar via een sluis het kamp weer in te sturen.
Een corridor gevormd door 6 of 7 behulpzame omstanders stuurde haar de goede kant op.

Gelukkig gevaar afgewend. Toen maar eens opzoek naar de plek waar ze nu naar buiten zijn gekomen. In de hoek vonden we het. Een prachtig stuk gaas, kapot geknipt en omgebogen. Aan de randen nog wat haartjes.
Wanneer de politie arriveert wijzen we ze er op. Vernieling! Want meer kunnen ze er niet van maken.

Nog na trillend ga ik naar huis. Het spannendste uur van me leven. Wanneer ik me ogen sluit zie ik nog steeds een hinde tegen het hek oprennen in doodsangst.

Vanmorgen ging ik kijken. Ze komen voor het eerst in jaren niet meer in me buurt. De hele kudde blijft wat schuchter op een afstandje staan. Wanneer ik ze lok komen ze allemaal toch aanlopen. Op 2 na. De uitgebroken hindes zijn niet meer in voor iets te eten. Wanneer ik ze probeer te benaderen vluchten ze. Ik zie dat 1 van hen mank loopt. Na enige tijd zie ik ook de wond vlak bij het oog van de andere. Arme meiden.

Behandelen kan alleen onder verdoving. Maar de dames zijn drachtig nog een kleine 3 maanden en dan komen de kalveren. Verdoven zou de kalveren schade toe brengen. Omdat ze door de stress waarschijnlijk toch al een opdoffer hebben gehad, kan ik niks meer doen dan afwachten...

Het mag dan voor de wereld en de wet niet meer zijn dan vernieling. Ik vind het bijzonder wreed dat mensen dit mijn dieren aan doen, dierenmishandeling.

StillAngel

Re: Vandaaltje spelen... Leuk hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 17:17

Er blijven altijd gestoorde mensen op aard.. Stomme idioten inderdaad!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 17:52

Ik ben het volledig met je eens. Ik vind het echt dierenmishandeling, mensen denken gewoon niet aan de consequenties die zoiets kan hebben. Zondezondezonde...

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 17:56

jezus, wat bezielt sommige mensen toch?
hopelijk is er geen schade aan de jongen!