wat moet ik doen.. ook vermoedelijke illegale dierenhandel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

wat moet ik doen.. ook vermoedelijke illegale dierenhandel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 21:08

word een lang verhaal.. sorry alvast :o

een tijd geleden heb ik mijn oude baardagamen (reptielen) weer terug kunnen kopen.. dus wij op zoek naar een terrariumwinkel in de buurt voor de inrichting van mijn terra

kwamen we in een winkel terrecht die dus van iemand bleek te zijn die mijn vriend kent.. heel handig dus.. want we kregen korting :D
er zaten daar veel zoogdieren en reptielen die uit het wild kwamen.. volgens hem legale wildvang

na een paar keer daat te zijn geweest voor krekels en sprinkhanen en andere benodigdheden begon het gedonder..
op 21 januari .. ik had iets gekocht wat 33 euro nog iets was.. bonnetje gekregen maar geen pin bon
vond het al zo raar, want ik deed mijn pasje door het apparaat, toetste mijn pincode in, en daarna nam hij dat apparaat over en tikte het een bedrag in en HIJ drukte op de OK knop.. :+ >;)
de dag erna keek ik toevallig op mijn internet bankieren en zag dat er 133 afgeschreven was >;)
die 'vriend' gelijk opgebeld en die zou er achter aan gaan.. anderhalve week later zei hij dat het terug gestort zou worden.. weer anderhalve week later nog niks op mijn rekening.. na veel gebel, zou het dan geregeld worden.. maar constant NIKS op mijn rekening terug gestort :(

paar weken geleden zei hij dat we het dan maar contant op moesten halen.. we moesten toch nieuw terrarium zand hebben dus we zijn er gelijk naar toe gegaan..
toen we daar kwamen zei hij dat hij naar de bank had gebeld en dat het er na 5 uur diezelfde dag nog op moest staan..
en wat denk je...?? niks natuurlijk!
al met al hele vreemde gang van zaken en ik vertrouwde het al helemaal niet meer..
vorige week afspraak gemaakt dat hij het geld langs zou brengen.. hele avond thuis geweest en niemand die kwam..
afgelopen week ook.. dinsdag zou die het komen brengen.. niemand gezien.. elke keer als we hem belden nam hij niet op..
woensdag weer afspraak.. weer niemand en weer niemand die opnam
gister zou hij ook komen.. erewoord: zei die tegen mijn vriend..
rond een uurtje of half 10 gebeld waar die bleef.. 'ja over een half uur ben ik bij je, ik moest ff 2 syberische tijger welpen afhalen van schiphol'
hele avond niet gezien..

nu heeft mijn vriend, die gek, mij die 100 euro gegeven van zijn eigen geld zodat die 'vriend' het geld dan aan hem kon geven.. maar volgens mijn vriend kan die lekker stikken in die 100 euro :( }:)

voor mijn vriend is het zaakje nu afgedaan.. hij heeft geen zin om zich er druk over te maken.. 'dat ie maar gelukkig is van die 100 euro' zei die }:)

maar in de periode dat we er nog kwamen, vertelde die gozer dat hij aan allerlei dieren kon komen.. als ik bij wijze van spreken een olifant wou hebben, zorgde hij daarvoor EN voor een vergunning
nu had hij vaak vreemde diersoorten in zijn winkel zitten.. zoals vliegende honden (vleermuizen.. die dracula dingen) genet katten, een amadillo (gordeldier)
hij zegt dat hij een lynx thuis heeft lopen..
en ik vond het al een beetje vreemd.. legale wildvang..

maar ik ben bang, juist ook door het verhaal hierboven over dat geld, dat het helemaal niet zo legaal is als hij zegt..

wat kan ik het beste doen.. politie.. greenpeace..??

_Liez

Re: wat moet ik doen.. ook vermoedelijke illegale dierenhandel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 21:11

Ik zal greenpeache of dierenambulance ofzo bellen.
Politie denk ik dat die er iets minder mee doen.

Wel een gekke zaak hoor.
Volgensmij is het er niet echt pluis.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 21:12

ik zou iig de politie bellen, lijkt mij dat ze daar wel iets mee doen hoor!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 21:13

De AID?

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 21:13

zou ook de politie bellen oid dit klopt echt niet....

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 21:14

Greenpeace kan niks met illegale dierenhandel, politie juist wel. Als je 't idee hebt dat 't niet pluis is; ga langs een politiebureau en vraag of 't wel legaal kan wat hij allemaal heeft.

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 21:17

Ja want die moet wel opgelost worden

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 21:17

probleem is.. hij liegt alles bij elkaar..
maar hij heeft in zijn winkel wel allemaal 'vreemde' dieren zitten.. en achteraf bij zijn winkel (waar niemand dus komt) zitten ook allemaal wilde dieren.. en die hebben ik en mijn vriend ook gezien
en van wat ik van hem had begrepen is dat hij al zijn dieren ophaalt van vliegvelden in verschillende landen, zoals duitsland, spanje..
naja.. die tijgers van gister dan ineens in nederland.. als ik at moet geloven

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 21:19

Wel gek dat die allemaal dieren haalt, van vliegvelden
Ik zal naar de politie gaan

Globetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 21:38

Ik ken ook een aantal terrariumwinkels in Rotterdam kan je mij een PB sturen welke het is, ik heb namelijk een vermoeden. En misschien kan ik je wat aanvullende info geven.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 21:56

ik zou ook politie inlichten als ik jou was, klinkt niet erg legaal!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 22:10

als ik zijn naam google, komen er wel meer vreemde dingen naar voren..

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 22:28

Klinkt niet als zuivere koffie, ik zou dit zeker bij de politie neerleggen, zij kunnen hier waarschijnlijk wel mee verder. Ook balen van die 100 euro zeg, wat bestaan er toch schofterige mensen op de wereld :\

Globetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 22:35

Deze man heeft waarschijnlijk de benodigde vergunningen en is dus helaas weinig aan te doen. Maar er kan wel een melding worden gemaakt van dat de dieren er niet goed bij zitten. (Als dat dus het geval is)
Laatst bijgewerkt door Globetje op 13-03-09 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 22:56

Ik zou sowieso de politie eens een bezoekje brengen. Zelf het bedrag intoetsen en snel op OK drukken nadat jij je pas door hebt gehaald is in mijn ogen gewoon diefstal.
Illegale dierenhandel wel of niet, als de politie alleen al eens een kijkje gaat nemen vanwege diefstal komen ze daar misschien van zelf al wel achter. :)

Rottig zaakje zeg. Klinkt niet lekker... succes er mee!:(:)

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 23:09

Mireille schreef:
Ik zou sowieso de politie eens een bezoekje brengen. Zelf het bedrag intoetsen en snel op OK drukken nadat jij je pas door hebt gehaald is in mijn ogen gewoon diefstal.
Illegale dierenhandel wel of niet, als de politie alleen al eens een kijkje gaat nemen vanwege diefstal komen ze daar misschien van zelf al wel achter. :)

Rottig zaakje zeg. Klinkt niet lekker... succes er mee!:(:)

ja daar ga ik in mee

het zakkej stinkt echt volgens mij

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 00:19

Ik zou toch de politie bellen, ik denk dat Greenpeace hier juist niks of weinig mee zal doen.

Wel vervelend van je 100 euro, lief van je vriend dat hij het zo aan jou terug geeft maar die kan inderdaad wel fluiten naar zijn centjes!

Houd ons allemaal op de hoogte, ben benieuwd wat hier uit zal komen...

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 00:29

als je denkt dat iemand handeld in illegalen dieren dan kan je hiervoor de AID of de LID bellen of met de dierenbescherming. deze gaan onverwacht langs bij de winkel en was ze aantreffen is bewijs als ze er niet zijn tja... dan kan niemand wat maken tenzij er fotos van de dieren zijn die duidelijk in de winkel zijn gemaakt want laten we er maar niet van uit gaan dat hij vergunningen heeft voor het houden van die dieren...

doe alsjeblieft wel iets! anders blijven die handelaren aan de gang vreselijk!

NicoleKelos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 00:34

Als je even googled kom je zo op de site, staan inderdaad veel dieren op die naar mijn idee niet in een winkel of bij mensen thuis horen :(

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 00:38

Foute boel dus...tijd om de politie in te lichten vanwege de foute pinactie, en de dierenbescherming vanwege de illegale gehouden diersoorten.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 00:42

Je kan natuurlijk sowieso de politie inschakelen omdat hij wel even 100 euro heeft 'gestolen'...
Kan je de rest ook gelijk doorgeven.

Kiavida

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 00:45

Politie bellen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 02:43

Worden winkels echt zo slecht gecontroleerd dat dit zomaar kan dan? Je zou denken dat dierenwinkels wel in de gaten gehouden worden, juist als er zogenaamd legaal dit slag dieren verhandeld worden..
Raar verhaal, zou inderdaad even bij de politie na gaan welke stappen je het best kunt ondernemen, voor er nog meer mensen genaait woorden door deze jongen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 03:02

Ehmz, de dieren die jij noemt (Lynx, gordeldier, vleermuizen, genetkat, tijgers) zijn allemaal illegaal. Ook voor reptielen gelden heel strakke regels, je mag niet zomaar onbeperkt invoeren.

Ik zou even bellen naar het politiebureau, je verhaal doen en vragen waar je het beste naartoe kunt met je verhaal.

Wbt dat geld; wss heeft hij erop gegokt dat jullie het zouden laten zitten omdat het geen heel groot bedrag is, ik zou hem gewoon blijven 'stalken' en dit ook doorgeven aan politie.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 05:07

Ik zou als ik jou was de politie bellen (geld) en de AID (gewoon even controle over of de dieren mogen en of ze goed verzorgd worden). Die moeten er wat mee kunnen doen, maar wat Greenpeace hiermee te maken heeft snap ik niet helemaal :D