Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Manou schreef:Als je houtkorrels neemt kan dat wel, kleikorrels enzo kan gevaarlijk zijn als ze er van eten.
Als je konijnen het netjes in een hoek doen dan kan je misschien een bak met strooisel neerzetten als toilet en dan verder geen strooisel. (In de zomer dan, buitenkonijnen hebben natuurlijk met winterse kou wel stro nodig.)
AngelofLove schreef:In onze konijnenkooi deden we vaak die houtkorrels voor in de kattenbak en dan laag zaagsel eroverheenGoed schoon te houden en die korrels nemen de stinkende luchtjes goed op (zowel bij de kat als bij het konijn)
Kimonoo schreef:AngelofLove schreef:In onze konijnenkooi deden we vaak die houtkorrels voor in de kattenbak en dan laag zaagsel eroverheenGoed schoon te houden en die korrels nemen de stinkende luchtjes goed op (zowel bij de kat als bij het konijn)
Maar dat zaagsel, waait dat niet weg buiten? Want het hok staat dus gewoon altijd open..
-marije- schreef:ik gebruikk katte bak korrels in het toiletje en daarover heen doe ik nog wat zaagsel.
maar als je konijnen niet op een toilet doen maar het gewoon versprijd door heel het hok doen.
dan kan je het beste zorgen dat heel het hok leeg is en een kale plank is. doe je hooi en stro dan ik een ruifje en hang die op, je konijnen gaan dan meestal vanzelf op het toilet omdat ze alleen hun behoefte doen op een plek die vocht opneemt en niet op een kale plank.