kraaienoverlast

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

kraaienoverlast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 10:40

De lente zit weer in de lucht en de kraaien en kauwen zijn ook weer terug. Helaas vernielen ze de nok van ons rieten dak. Ze nestelen erin en gooien van alles naar beneden. Weet iemand een diervriendelijke manier om ze te verjagen?

_janet_

Re: kraaienoverlast

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 11:10

Diervriendelijke manier niet.
Maar de jager komt bij ons, en schiet ze dood. (officieel mag je geen kraaien afschieten)

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 12:16

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 21:06

Bij ons hebben ze vorig jaar ook het rieten dak van onze boerderij vernield, echt veel schade geweest. Dus steeds als we ze zagen, stil met het geweer naar buiten, beetje jammer alleen dat die beesten super slim zijn en allang weg waren. Dus toen op een gegeven moment kregen wij de tip van een jager dat we een lokkooi moesten neerzetten met een nestje (kippen)eieren erin, en dat heeft gewerkt.

Ging trouwens wel om eksters bij ons bedenk ik me net.

Over roofvogels erbij, zou ook kunnen werken, bij ons helaas niet. Er broeden al jaren Valken in een kast achter onze boerderij, maar toch zaten er ook eksters.

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 10:54

Eentje schieten en ophangen.
Reken maar dat de rest weg blijft.

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 10:58

Indd 1 vangen in een lokkooi week laten zitten dan gaat die krijsen en jaagt hij de rest weg of 1 dood ophangen aan de nok dier vriendelijk werkt egt NIET bij die krengen !

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 11:00

Paar dagen terug zat er een vast in de schoorsteen bij ons en daarna in huis. De hond vond dat erg leuk...Maar hier komt vandaag ook iemand voor het riet weer in ere te herstellen.

Ophangen waar ze komen of in de buurt? (Want ik geraakt never nooit bij de nok van de schoorsteen en vindt het maar een griezelig iets)

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 17:55

Kraaien mag je wel schieten, roeken en kauwen niet. Bovendien vind ik er eentje dood op hangen echt te wreed voor woorden. Dat je ze afschite, oké, maar hem ophangen slaat nergens op. Bovendien werkt het vaak niet. Hier bij de boerderijen doen ze dat ook, maar dan zie je de volgende dag weer net zoveel vogels als dat er zaten. Ik zou er idd eentje vangen en die flink laten schreeuwen. Later dan natuurlijk wel loslaten. Werkt ook lang bij ratten..

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 20:43

Nja het helpt wel bij ons thuis hangen ze dr ook 1 op als er een zwerm komt ! en komen echt niet ze gaan naar boerderij verderop haha !
En hijs dood volet het egt niet meer vin dat minder erg als in een kooi stoppen en lekker laten krijsen wat ze hier ook veel doen...

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 20:48

Pluttersput, als je het dan over wreed hebt, vind ik er een vangen en die flink laten schreeuwen nog een tikje wreder dan een dode ophangen.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 22:28

Nee vind ik niet.. Die laat je uiteindelijk vrij. Ik vind zo'n beest daar ophangen en laten hangen tot hij wegrot vreselijk respectloos. Zo'n vogel laten schreeuwen hoeft misschien maar een kwartiertje, half uurtje max... Maar dan leeft hij tenminste nog..

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 23:36

Een kwartier laten schreeuwen? Met een beetje pech heeft ie dan door de stress het loodje gelegd.......

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 00:28

Precies :=
Om een kraai/kauw/roek een kwartier lang aan een stuk door te laten gillen moet je hem in je handen houden. Het zijn nogal stressgevoelige beesten, dus tel uit je winst.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 00:33

en respectloos? om een dode kraai op te hangen
liever dat dan hem opsluiten en laten krijsen

van dat ophangen voelt ie niks meer hoor, als die al dood is...

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 10:17

Nou ja goed, het is ieder zijn eigen natuurlijk :) Denk dat hierop doorgaan geen nut heeft, want daar ging het topic niet over, anders kon ik nog wel even doorgaan waarom ik het niet vind kunnen. Maar nogmaals, ieder zijn eigen ding, toch?

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 10:20

_x_Vace_x_ schreef:
Indd 1 vangen in een lokkooi week laten zitten dan gaat die krijsen en jaagt hij de rest weg of 1 dood ophangen aan de nok dier vriendelijk werkt egt NIET bij die krengen !

dit trekt ze alleen maar aan. := enige manier is schieten.of vangen en doden.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 16:31

Of je een dode vogel nu in de bak gooit of ophangt, maakt volgens mij niet uit wat betreft respectloosheid. Eentje ophangen is wel effectief, en diervriendelijk voor de rest want die hebben verder nergens last van.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 21:12

Een dode kraai ophangen helpt inderdaad ook, reken maar dat de rest dan wegblijft. Ze zijn super slim.