Konijnen dipje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

miekelover

Konijnen dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 23:57

Kunnen konijnen een dipje krijgen
ik heb 3 konijnen had er 4. 1 is er weggegaan.
Ze aten allemaal super goed. Ze aten hun brokjes op, hun hooi en de winterpenen
Sinds 1 week eten ze niet alles op. Ze zijn meestal razend op eten namelijk.
De tanden kunnen het niet zijn, die zijn pas nakeken.
Ze laten nu de brokjes staan, hooi eten ze ook niet goed.
ik neem alijd hooi en wortels van de paarden mee. Zou het een dipje kunnen zijn. Ze zijn wel levendig, niet mager en zien er gezond uit. misschien vinden ze het hooi niet lekker. De brokken zijn niet veranderd en wortels eten ze altijd op.
Brood eten ze wel gelijk op

zal eens ander hooi meenemen, misschien helpt dat

groetjes anouk

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 15:13

Als ze aan het verharen zijn kunnen ze daar last van hebben, mijn voedster had daar in de herfst ook last van. Houd het wel in de gaten dat het geen echte verstopping wordt.
Hoe zijn de tanden bekeken? Het gaat wel eens mis omdat de achterste kiezen eigenlijk alleen onder narcose goed te bekijken zijn en dat gebeurd niet altijd.

miekelover

Re: Konijnen dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 18:25

De volgende dag is wel al het voer op en het hooi enz. misschien hebben ze niet veel trek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 22:58

Bij mij eten ze (de 2 buitenkonijnen) ook wat minder dan anders hoor. De andijvie en de wortels gaan wel op, maar ze doen er wel wat langer over. Ook de brok gaat trager, waar ze normaal 1 dag mee doen, daar doen ze nu 2 dagen over. Het hooi blijven ze altijd wel wat aan knabbelen. Ze zitten ook maar wat, 2 konijnen zijn door ouderdom en ziekte dood gegaan, maar das al weer 6 en 4 weken geleden. Ze zijn de winter zat. Ik heb ze vandaag een nieuw stuk gras er bij gegeven en op eens waren ze weer aan het rennen, grazen en huppelen. Dus ik gok winterdip. Mijn 2 konijnen die nog in huis zitten hebben nergens last van, die eten en doen het goed.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 23:30

Goed in de gaten houden! Misschien is het een verstopping. Mijn konijn had eerst een zware dip toen haar hok te klein werd (ze had 10 jongen gekregen!). Wou het hok niet meer uitkomen en bewoog niet meer. Na haar buitengezet te hebben fleurde ze weer op.

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 23:36

Hee wat raar...die van mij eet ook al minder...niet haar biksjes (Mindim- wel grappig- die van mij krijgt echt zwaar beperkt "kracht"voer anders zou ze alles in één keer opeten, dus de opmerking dat ze twee dagen doen over het voer van één dag gaat bij mijn vreetschuur niet op :)), die eet ze nog net zo snel als normaal- en de komkommer-andijvie etc ook. Maar ze eet haar hooi minder dan normaal

Vind het fijn dat ze niet de enige is...ik dacht ook dat het aan het hooi lag, maar heb al meedere ladinkjes van stal meegenomen en waar ze daar normaal niet om verblikt of verbloost is ze nu kieskeurig...

Dat idee van de rui is natuurlijk wel een optie...die verstopping maar in de gaten houden inderdaad. Ga ik ook doen.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 23:39

gelukkig ben ik niet de enige haha. ze zitten lekker buiten in een grote ren. misschien vinden ze het hooi niet zo lekker, maar de volgende dag is het op. Ach wij hebben ook niet iedere dag even veel trek toch. We houden het in de gaten.

als ze echt niet willen eten neem ik ze snel mee naar mijn werk maar dat is nu niet nodig, binnenkort krijgen ze weer hun jaarlijkse inentingen

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 23:45

Manou schreef:
Als ze aan het verharen zijn kunnen ze daar last van hebben, mijn voedster had daar in de herfst ook last van. Houd het wel in de gaten dat het geen echte verstopping wordt.

Inderdaad! Mijn konijn was altijd een week of twee helemaal uit zijn doen van het ruien. Niet eten, slechte keutels enz! Wij gaven hem dan extra vitamientjes, werkte erg goed. Hij is 12 geworden ;)

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 23:49

ze zitten nog niet in de rui, ze hebben goede keutels en drinken goed. ze zijn levendig en ook lekker lui. hopenlijk als het beter weer wordt dat ze gelijk hun eten opeten net zoals ze altijd doen