Mijn opvoedhamstertje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Juangi

Mijn opvoedhamstertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 20:11

Als je het kort wil houden lees dan pas na de streepjesregel! ;)

Een hele tijd geleden ben ik weer aan een hamster begonnen, was dus naar de DW (dierenwinkel :D ) geweest en had een hele leuke uitgezocht. Mijn voorkeur ging uit naar een syrische hamster. Zag toen een klein nestje syrische hamster liggen, heb daar een witte van uitgezocht en dus meegenomen.

Toen ik thuis aankwam en ik hem uit zijn doosje haalde om in zijn nieuwe kooi te zetten begin hij te schreeuwen en sprong van mijn hand af. Heb hem gauw weer gepakt en als de wiede weer in zijn kooi terug gezet. Probeerde hem later weer te pakken en toen verstijfde hij letterlijk van angst, ik dacht dat hij dood was.

Ben toen naar een Hamsterforum gegaan en heb het probleem uitgelegd en hulp gevraagd. Heb al veel vaker hamsters gehad maar nog nooit zo erg als deze, dus als ik langsliep begon hij al te gillen. :(:)

Na veel geduld en zonnebloempitten heb ik hem eindelijk tam gekregen en kan ik hem oppakken en uit zijn kooi halen. Het is nog steeds geen makkelijke, maar vind het al heel wat als je hem vergelijkt met eerst. (is hamster uit profiel
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Vrijdag hoorde ik dat een kennis van ons een hamster had gekocht (groot langharig mannetje) die precies hetzelfde had. Ook gillen en verstijven van angst. Ze wisten echt niet wat ze er mee moesten. Wouden hem zelfs te koop zetten. Toen ik ervan hoorde heb ik ze opgebeld en gezegd dat ik wel wil proberen om hem tam te maken, omdat mijn hamster dit ook had. Dus puntje bij paaltje, ik heb hem net opgehaald en Project EHBO begint nu, Eerste Hulp Bij Opvoedingshamster :D

Zo, dit wou ik jullie even vertellen ;)

tessyke

Re: Mijn opvoedhamstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:21

wat vreemd :')

ik hbe ook syrische hamsters en al vaak nestjes gehad maar gillen heb ik nog niet meegemaakt :+

bijten daarintegen :P

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 20:23

Deze komen dan waarschijnlijk van een broodfokker. Geen aandacht gekregen, nooit geaaid en dan worden ze er ineens uitgehaald.:S

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:31

MET RUST LATEN.

Zo'n diertje moet eerst wennen. Laat het eerst maar eens een weekje acclematiseren en wennen aan alle nieuwe geuren, geluiden etc. :)

Bovendien zijn hamsters van dierenwinkels afkomstig van broodfokkers en zijn dus nog nooit in haden geweest. Logisch dat ze dus bang zijn.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 20:35

Wuis schreef:
MET RUST LATEN.

Zo'n diertje moet eerst wennen. Laat het eerst maar eens een weekje acclematiseren en wennen aan alle nieuwe geuren, geluiden etc. :)

Bovendien zijn hamsters van dierenwinkels afkomstig van broodfokkers en zijn dus nog nooit in haden geweest. Logisch dat ze dus bang zijn.

Ja dat was ook het plan,, maar dat plan is veelstegroot om hier op bokt.nl te zetten ;) Mijn vorige hamster heeft een maand in zijnhok gezeten voordat ik hem eruit haalde, voeren deed ik alleen wanneer hij sliep en zijn kooi is gedurende die maand niet verschoond. Na die maand weer voorzichtig geprobeerd, alleen hand in de kooi gelegd en weer gillen en verstijven van angst.

Ligt er dus niet aan dat hij geen rust heeft gehad ;)