Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
m_ichelle schreef:Ik heb een kat met een allergie voor vlooienmiddel. Ik laat hem enten bij de dierenarts dan is hij voor een half jaar beschermd.
Succes
ThePast03 schreef:Pas op met knoflook, helemaal bij kleinere honden:
Ui, bieslook, prei en knoflook zijn rijk aan zwavelhoudende verbindingen. Deze verbindingen worden gemakkelijk opgenomen door het maagdarmstelsel. In het lichaam worden ze omgezet tot zeer snel reagerende vebindingen. Koken, bakken of andere keukenbewerkingen hebben geen invloed op het potentieel schadelijk effect van de verbindingen voor de hond. De zwavelhoudende verbindingen uit de uienfamilie en knoflook reageren in de hond (en de kat) met rode bloedlichaampjes. Deze raken beschadigd (vorming van zgn heinz lichaampjes) waardoor zuurstoftransport minder goed plaatsvindt en bloedarmoede ontstaat. Vanaf 15 gr. opname per kilo hond bestaat er risico, ook hier geldt dat er verschil is in individuele gevoeligheid tussen honden. Zowel een hoge dosis in een keer als langdurige verstrekking in kleine hoeveelheden zijn schadelijk. Gebruik knoflookpillen uitsluiten voor uzelf.
Zelf ben ik zeer tevreden over Defendog.
Liezel1 schreef:Er zijn toch speciale knoflooktabletten voor honden?
ThePast03 schreef:Liezel1 schreef:Er zijn toch speciale knoflooktabletten voor honden?
Geen idee, maar zelfs als daar een lage dosis knoflook in zit is dat dus gevaarlijk op lange termijn.
Overigens is aangetoond dat knoflook absoluut niet werkt tegen vlooien, dat is uitgebreid onderzocht dus waarom zou je het risico nemen?