Wat doen jullie bij Vlooienallergie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Diaz

Wat doen jullie bij Vlooienallergie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 16:34

Zoals de vraag zegt. De ramp bij mijn hond is hij hoeft maar een vlo bij de kat van de buren te ruiken, en hij bijt zichtzelf 'hotspots'.
Het erge is nog dat hij tegen het meeste anti-vlooien niet kan. Frontline spray kreeg hij blaasjes, pukkeltjes en compleet rode uitslag.
Een vlooienband is te sterk (word ziek, hondje van 4 kilo). Die druppels zijn niet sterk genoeg. Druppels in zijn eten 'mot meneer niet'.
Het enigste wat echt lekker werkt is dure anti vlooien shampoo. Maar dit kan maar 1x per week als het warm genoeg is.

Wat doen jullie ertegen?

Laika

Re: Wat doen jullie bij Vlooienallergie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:26

Hier geen vlooienallergie, maar ik geef mijn hondjes de frontline druppels in de nek. Jack russel van 6 kg, en yorkie van 2,5 kilo.
Heb iig nooit last van vlooien. Katten behandel ik ook met frontline druppels.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 18:29

Die druppels werkten hier dus niet. De vlooien werden misschien iets minder, maar het ging niet weg..

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:30

Hier ook een vlooienallergie...
Knoflooktabletten door zijn voer om het van binnenuit te bestrijden...
Vaak laten zwemmen...
Goed voer geven...
Elke maand ontvlooien (hier werkt Frontline ook niet en van sprays gaat hij schuimbekken) met Advantage of Exil...
Alle kapotte plekjes meteen behandelen met betadinezalf...

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 18:32

Knoflook ga ik proberen!
Ik krijg hem met geen stok het water in :P
En de plekjes behandel ik met hotspot creme, IDEAAL spul. het rode trekt direct weg, en de jeuk stopt meteen!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:33

waar koop je die hotspotcreme?

Tja, ik heb een labrador, dus die hoeft maar water te zien en hij springt erin....
knoflooktabletten kun je gewoon bij de dierenwinkel kopen... In een stukje leverworst verstoppen doet wonderen ;)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 18:36

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:40

Een vlooienmiddel kopen wat speciaal werkt tegen vlooien dermatitis, daarmee kan je denken aan bv..Advocate en Stonghold. (Staat op de verpakking) werkt perfect.
Frontline is bende, zijn de vlooien resistent tegen dus niet aan beginnen bij zo'n heftige allergie.
Daarnaast gebruik ik heel soms flea relief, dat is een homeopatisch middel tegen di e allergie, dr hoeft maar één vlooi te zitten.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 18:44

thanks ;)

m_ichelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:46

Ik heb een kat met een allergie voor vlooienmiddel. Ik laat hem enten bij de dierenarts dan is hij voor een half jaar beschermd.
Succes

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:46

Chiqa, waar haal je Stonghold en wat zijn de kosten daarvan?
Frontline hoef ik inmiddels niets meer van te weten...
Exil ken ik, Advantage ken ik en Bolfo (zelfde als advantage)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 18:55

Stronghold is toch met dat goud? ietsjes duurder dan frontline, maar niet belachelijk duurder, en die druppels werkte al iets beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:58

Ik haal de Stronghold bij de DA Liezel ik weet eigenlijk niet wat ik er voor betaald heb....heb nu Advocate staan, die is veel goedkoper (Scheelt de helft)en werkt net zo goed (Ik ben nogal kritisch hierin durf nooit snel een ander product te nemen)
Maar sinds die flea relief heb ik geen vlooienmiddelen meer gebruikt! (Zie dat het doosje een jaar oud is)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 19:16

Ik ga eens even naar die producten kijken.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 19:44

Pas op met knoflook, helemaal bij kleinere honden:

Ui, bieslook, prei en knoflook zijn rijk aan zwavelhoudende verbindingen. Deze verbindingen worden gemakkelijk opgenomen door het maagdarmstelsel. In het lichaam worden ze omgezet tot zeer snel reagerende vebindingen. Koken, bakken of andere keukenbewerkingen hebben geen invloed op het potentieel schadelijk effect van de verbindingen voor de hond. De zwavelhoudende verbindingen uit de uienfamilie en knoflook reageren in de hond (en de kat) met rode bloedlichaampjes. Deze raken beschadigd (vorming van zgn heinz lichaampjes) waardoor zuurstoftransport minder goed plaatsvindt en bloedarmoede ontstaat. Vanaf 15 gr. opname per kilo hond bestaat er risico, ook hier geldt dat er verschil is in individuele gevoeligheid tussen honden. Zowel een hoge dosis in een keer als langdurige verstrekking in kleine hoeveelheden zijn schadelijk. Gebruik knoflookpillen uitsluiten voor uzelf.

Zelf ben ik zeer tevreden over Defendog.

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 19:54

Stonghold is goed. Weet alleen prijzen (per 3 pipets) hond 10-20 kg 27,36 hond 20-40 kg 31,79 euro bij da. Kan ietwat verschillen natuurlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 19:56

Is een erg duur middel maar helpt tevens tegen wormen, bedankt voor je toevoeging ThePast03 dat wist ik niet. Niet dat ik mijn hond knoflook geef maar heb dit wel ontzettend vaak voorbij zien komen dat mensen dat hun hond geven.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:04

@ Chiqa: Pas wel op, Stronghold werkt niet tegen alle wormen! De lintworm, die wordt overgedragen door vlooien, gaat er niet dood van. Als het goed is heeft het dier geen lintworm, als ik zo de vlooienallergie hoor, maar is wel iets om rekening mee te houden.
Meest complete bescherming tegen wormen is Milbemax.
Met vlooien heb ik erg goede ervaringen met Advantage (evt in overleg met DA vaker geven dan elke 4 weken).

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:10

Behalve een goed vlooien middel op je hond, vooral niet vergeten om ook je huis, de auto etc. te behandelen.

Dus je huis sprayen, stofzuigen alles wat gewassen kan worden wassen etc.
Met alleen druppels kom je er doorgaans niet.

merken zijn hier al wel genoemd, goedkope zijn er helaas niet.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:13

m_ichelle schreef:
Ik heb een kat met een allergie voor vlooienmiddel. Ik laat hem enten bij de dierenarts dan is hij voor een half jaar beschermd.
Succes

Programm gok ik zo, probleem is wel van dit middel dat de vlo eerst moet bijten, voor er wat gebeurt.
Vlooien explosie kan je er allicht mee voorkomen, echter, middel voorkomt bijten niet.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:13

ThePast03 schreef:
Pas op met knoflook, helemaal bij kleinere honden:

Ui, bieslook, prei en knoflook zijn rijk aan zwavelhoudende verbindingen. Deze verbindingen worden gemakkelijk opgenomen door het maagdarmstelsel. In het lichaam worden ze omgezet tot zeer snel reagerende vebindingen. Koken, bakken of andere keukenbewerkingen hebben geen invloed op het potentieel schadelijk effect van de verbindingen voor de hond. De zwavelhoudende verbindingen uit de uienfamilie en knoflook reageren in de hond (en de kat) met rode bloedlichaampjes. Deze raken beschadigd (vorming van zgn heinz lichaampjes) waardoor zuurstoftransport minder goed plaatsvindt en bloedarmoede ontstaat. Vanaf 15 gr. opname per kilo hond bestaat er risico, ook hier geldt dat er verschil is in individuele gevoeligheid tussen honden. Zowel een hoge dosis in een keer als langdurige verstrekking in kleine hoeveelheden zijn schadelijk. Gebruik knoflookpillen uitsluiten voor uzelf.

Zelf ben ik zeer tevreden over Defendog.

Er zijn toch speciale knoflooktabletten voor honden?

diana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 00:05

mijn malthezer heeft het ook,en ik gebruik advantge geen vloooien en geen bulten

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 02:18

Liezel1 schreef:

Geen idee, maar zelfs als daar een lage dosis knoflook in zit is dat dus gevaarlijk op lange termijn.

Overigens is aangetoond dat knoflook absoluut niet werkt tegen vlooien, dat is uitgebreid onderzocht dus waarom zou je het risico nemen?

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 05:25

bedankt voor alle tips en merken!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 08:41

ThePast03 schreef:
Liezel1 schreef:

Geen idee, maar zelfs als daar een lage dosis knoflook in zit is dat dus gevaarlijk op lange termijn.

Overigens is aangetoond dat knoflook absoluut niet werkt tegen vlooien, dat is uitgebreid onderzocht dus waarom zou je het risico nemen?

Ik voerde het wel, juist omdat er speciale tabletten waren voor honden, nota bene gewoon in de dierenwinkel verkrijgbaar.... Waarom ik dat deed? Met een hond met een vlooienallergie zit je op een gegeven moment met je handen in het haar, ik hoorde iemand die gewoon rauwe knoflook voerde, die zei dat het hielp. Nu wilde ik me niet aan rauwe knoflook wagen, dus heb ik die tabletten gehaald...
Ik zal er eens achteraan gaan, even meer info opdoen...