Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
tantjeuh schreef:Als je het nodige wil doen om je hond goed op te voeden, dan zelf ik volmondig: Duitse herder. Ideale waakhond en geweldig met kinderen... Het zijn ook honden die gewoon graag willen leren, dus moeilijk in opvoeding zijn ze meestal niet.. Maar ze moeten wel opgevoed worden, dominantie ligt altijd op de loer
zydeco schreef:wat dacht je dan van een bull terrier
ziet er imposant uit is waaks maar over het algemeen een doetje
een hele leuke familie hond maar niet met kleinere kinderen
daar zijn ze te speels en enthousiast voor
en een groot pluspunt voor jou denk ik : ze gedijen erg goed in een warm klimaat
het enige minpuntje aan een bull is dat ze wat moeilijker samen gaan met andere dieren maar als je een hond van pup af aan wil dan lijkt me dat dat wel goed komt
ze zijn ietwat hardleers maar als je op cursus wil moet dat ook wel goed komen
je moet er alleen wel van houden
http://www.breederretriever.com/photopo ... errier.jpg
Solide schreef:Ik ken iemand die op Curacao woont en die heeft Rotweilers in zijn tuin rondlopen. Daar zijn ze wel bang voor. Tenminste dat zei die bekende van me. En Rotweilers zijn goede waakhonden, maar kunnen ook erg lief zijn. Men blijft op Curacao dan wel op een afstand, tenminste wat me verteld werd. Pas wel op met puppy's want die wil men nog wel over het hekwerk wegnemen. Dat had hij ook meegemaakt, toen ze nog pup waren, was hij ze in 1x kwijt. Maar eenmaal volwassen, vinden ze deze honden niet leuk.
zydeco schreef:hou je er rekening mee dat een (officieel) perro de presa canario een hele waakse hond is
een hele leuke hond voor zijn eigen mensen , maar niet zo'n lieverd voor buitenstaanders
maar goed ook daar heb je zelf een beetje een hand in als eigenaar zijnde wat betreft opvoeding
en tuurlijk kan je ze niet allemaal over 1 kam scheren want ook daar zitten doetjes tussen
ik zelf vind ze echt geweldig en lijkt me ook een mooie kruising
voor ik het vergeet in het ras komen vrij veel ziektes voor