Waakhond in Curacao

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Diaz

Waakhond in Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 16:27

Wie o wie heeft tips! Wij hebben Chihuahua's maar uiteindelijk moet er een grote hond bij als wij op Curacao gaan wonen (tussen september en november mocht alles doorgaan)
Het is hier (curacao) heel normaal als je een waakhond hebt, iedereen heeft er een.

Wat wij zoeken:

- Een grote hond (vanaf boven de knie)
- Een hond die aanslaat als er iemand aan het hek zit/stilstaat voor het hek.
- ABSOLUUT! geen aggresieve hond! Hij mag dus NIET bijten, liefst nieteens grommen!
- Een hond die goed tegen de warmte kan (uiteraard met schaduw en genoeg water..)
- Een hond die goed met kleine hondjes en straks kinderen kan.

Dus eigenlijk geen waakhond, maar een leuke gezinshond die wel waaks is.
(even als voorbeeld, mijn chihuahua's geven geen kick als er aan de deur gerommeld word (brievenbus enzo) en als de bel gaat, lopen ze eens stilletjes naar de deur)

Wat voor Ras zoeken wij?

Anoniem

Re: Waakhond in Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 16:29

amerikaanse stafford, rotweiler en je zegt die goed met kinderen en kleine hondjes kan...dat heb je zelf in de hand

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 16:31

herdershond?
meestal erg waaks, maar je moet ze goed africhten.. anders kunnen ze vals worden.. maar zoals hier boven al gezegd.. dat heb je zelf in de hand..

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 16:31

ik heb een staffordkruizing(vermoedelijk), andere helft is bordercollie, echt een aanrader, maar zij kan niet met kinderen(maar dat is door een trauma met kids)

maar hoe zit het trouwens met entingen enzo( volgens mij heb je daar veel meer te maken met hondsdolheid)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 16:36

Enten is hetzelfde als hier ;)

enneh.. een rottweiler komt er onder geen voorwaarde in, dat ben ik er vergeten bij te zetten.

Ik dacht inderdaad misschien ook aan een amerikaanse stafford. Zien er eng uit, maar schijnen erg lief te zijn voor hun baasjes/roedel

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 16:46

wat is jouw ervaring zelf met honden ?
ik bedoel hoeveel ervaring heb je

stafford's etcetera zijn geen honden waar je als ''beginner'' mee moet beginnen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 16:47

Misschien eens langs het asiel gaan? Zij kennen hun honden goed daar en welk potentieel ze hebben.
En krijg je er ook meestal ééntje mee die bij je past.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 16:50

moet de hond er verder ook erg waaks uitzien?
want als blaffen als er iemand komt je enige eis is wat waken betreft kan je alle grote honden haast wel nemen toch?
de meeste honden die ik ken blaffen wel als er iemand aan de deur komt...

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 16:56

@zydeco: alleen met kleine honden. Maar ook hier heb je puppycursus en dergelijke. en we willen de hond uiteraard goed opvoeden. Maar mocht zo'n ras niet geschikt zijn zonder hele strenge opvoeding en heel streng toezicht bij kinderen dan ga ik toch liever voor het wat 'betrouwbare' ras ;)

@katiavi: Wij willen geen hond uit een asiel, omdat ze wegens hun achtergrond soms toch onverklaarbare reacties hebben. Als ze vanaf pup bij kleine hondjes zitten, weten ze iniedergeval zeker dat het geen eten is ;)

@siskeh, is wel handig inderdaad.. want als er een labrador blaffend naar het hek komt rennen denk ik dat mensen denken dat hij wil spelen.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 17:00

Als je het nodige wil doen om je hond goed op te voeden, dan zelf ik volmondig: Duitse herder. Ideale waakhond en geweldig met kinderen... Het zijn ook honden die gewoon graag willen leren, dus moeilijk in opvoeding zijn ze meestal niet.. Maar ze moeten wel opgevoed worden, dominantie ligt altijd op de loer

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 17:09

wat dacht je dan van een bull terrier
ziet er imposant uit is waaks maar over het algemeen een doetje
een hele leuke familie hond maar niet met kleinere kinderen
daar zijn ze te speels en enthousiast voor

en een groot pluspunt voor jou denk ik : ze gedijen erg goed in een warm klimaat

het enige minpuntje aan een bull is dat ze wat moeilijker samen gaan met andere dieren maar als je een hond van pup af aan wil dan lijkt me dat dat wel goed komt
ze zijn ietwat hardleers maar als je op cursus wil moet dat ook wel goed komen

je moet er alleen wel van houden
http://www.breederretriever.com/photopo ... errier.jpg
Laatst bijgewerkt door Zappa op 08-03-09 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 17:12

tantjeuh schreef:
Als je het nodige wil doen om je hond goed op te voeden, dan zelf ik volmondig: Duitse herder. Ideale waakhond en geweldig met kinderen... Het zijn ook honden die gewoon graag willen leren, dus moeilijk in opvoeding zijn ze meestal niet.. Maar ze moeten wel opgevoed worden, dominantie ligt altijd op de loer

Zou dat goed gaan met zo'n lange vacht?
Maar buiten dat heb ik bij mijn 'eisenlijstje' dus geen korthaar gezegd, maar dat is ook een gewenste ;) ook mede doordat ik denk dat langhaar toch weer een tikkie warmer is! ;)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 17:14

zydeco schreef:
wat dacht je dan van een bull terrier
ziet er imposant uit is waaks maar over het algemeen een doetje
een hele leuke familie hond maar niet met kleinere kinderen
daar zijn ze te speels en enthousiast voor

en een groot pluspunt voor jou denk ik : ze gedijen erg goed in een warm klimaat

het enige minpuntje aan een bull is dat ze wat moeilijker samen gaan met andere dieren maar als je een hond van pup af aan wil dan lijkt me dat dat wel goed komt
ze zijn ietwat hardleers maar als je op cursus wil moet dat ook wel goed komen

je moet er alleen wel van houden
http://www.breederretriever.com/photopo ... errier.jpg

Hihi, ik was er niet op gekomen omdat ik weet dat het doetjes zijn :P maar aanslaan is al voldoende inderdaad.

Ik heb al een leuk aanbod voor een kruising bordeauxdog pup voor over een tijdje.. lijkt me ook super!

Meer surgesties altijd welkom! Ik begin al zeker op de goede weg te komen! en met de omschrijving lijkt me de bordoux met wat presacanario een erg gave! (en de bullterrier komt inderdaad even op het lijstje! thanks!)

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 17:20

Ik ken iemand die op Curacao woont en die heeft Rotweilers in zijn tuin rondlopen. Daar zijn ze wel bang voor. Tenminste dat zei die bekende van me. En Rotweilers zijn goede waakhonden, maar kunnen ook erg lief zijn. Men blijft op Curacao dan wel op een afstand, tenminste wat me verteld werd. Pas wel op met puppy's want die wil men nog wel over het hekwerk wegnemen. Dat had hij ook meegemaakt, toen ze nog pup waren, was hij ze in 1x kwijt. Maar eenmaal volwassen, vinden ze deze honden niet leuk.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 17:25

hou je er rekening mee dat een (officieel) perro de presa canario een hele waakse hond is
een hele leuke hond voor zijn eigen mensen , maar niet zo'n lieverd voor buitenstaanders

maar goed ook daar heb je zelf een beetje een hand in als eigenaar zijnde wat betreft opvoeding
en tuurlijk kan je ze niet allemaal over 1 kam scheren want ook daar zitten doetjes tussen

ik zelf vind ze echt geweldig en lijkt me ook een mooie kruising

oja voor ik het vergeet in het ras komen vrij veel ziektes voor
Laatst bijgewerkt door Zappa op 08-03-09 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 17:29

Solide schreef:
Ik ken iemand die op Curacao woont en die heeft Rotweilers in zijn tuin rondlopen. Daar zijn ze wel bang voor. Tenminste dat zei die bekende van me. En Rotweilers zijn goede waakhonden, maar kunnen ook erg lief zijn. Men blijft op Curacao dan wel op een afstand, tenminste wat me verteld werd. Pas wel op met puppy's want die wil men nog wel over het hekwerk wegnemen. Dat had hij ook meegemaakt, toen ze nog pup waren, was hij ze in 1x kwijt. Maar eenmaal volwassen, vinden ze deze honden niet leuk.

Rotweilers komen er niet in ;)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 17:30

zydeco schreef:
hou je er rekening mee dat een (officieel) perro de presa canario een hele waakse hond is
een hele leuke hond voor zijn eigen mensen , maar niet zo'n lieverd voor buitenstaanders

maar goed ook daar heb je zelf een beetje een hand in als eigenaar zijnde wat betreft opvoeding
en tuurlijk kan je ze niet allemaal over 1 kam scheren want ook daar zitten doetjes tussen

ik zelf vind ze echt geweldig en lijkt me ook een mooie kruising

voor ik het vergeet in het ras komen vrij veel ziektes voor

De moeder en vader hond schijnen echt ontzettende lieverds te zijn, dus dat is al fijn.
Wat voor ziekten/gebreken? Wel fijn om te weten natuurlijk ;)

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 17:37

in de irema curto lijn komt epilepsie vrij vaak voor
ook al word hier nog wel over gedicussieerd
deze honden zoals veel ''vechthonden'' worden veel doorgefokt

daarom raad ik je ook aan om niet zomaar een pup te halen maar toch echt eentje met stamboom waar deze lijn niet inzit
maar helaas vind je in dit wereldje veel bonafide ''fokkers''

als je de vader en moeder kent zou je de gok nog wel eens kunnen wagen

kom anders eens kijken op http://www.gladiatordogsforum.nl

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 17:42

Wat dacht je van het asiel? Ik heb op aruba gewoond en daar waren verschrikkelijk veel straat honden en zaten asiels overvol. Ik verwacht niet dat dat op curacao veel anders is.

Wij hebben onze hond daar als pup gehaald uit het puppenhok ( waarvan elke dag meerdere pups worden afgemaakt puur door overbevolking..).

Zo'n jonge hond kun je zelf nog opvoeden en doordat het geen doorgefokte huishonden zijn (ze hebben nog roedeldrang en verdedigen hun territorium), zijn ze waakser van nature. Onze hond is super lief en gehoorzaam, maar heeft daar zeker ons huis goed bewaakt!

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 17:46

sjah ik dacht gelijk aan een rottweiler, bevalt ons in ieder geval goed.
Maar dat word hem dus niet (mag ik vragen waarom?)

Herders ben ik niet zo'n fan van, blijven in mijn ogen te onbetrouwbaar met kinderen. Dus dan zou ik persoonlijk ook uitkomen bij een stafford achtig iets of een eventuele sennehond (denk dan aan de appenzenner, die waken ook goed)

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 17:49

Boerboel, Superhond.
Oorspronkelijke herkomts een Brabantse bullenbijter, daarna veelal gebruikt in afrika om de slaven op de boerderij te houden en vreemden weg te houden.
Een super gezinshoud, houd super van zn familie en zal ten alle tijden voor jou allert zijn.

Hmm mijn chihuahua slaat voor elk geluidje aan :D

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 17:50

kijk inderdaad eens op het eiland zelf...het voordeel van die honden is dat ze aan het klimaat gewend zijn...
ik toch wel een grote hond uitkiezen....dat vinden de meeste mensen toch wel eng,en dan hoeft hij nieteens te blaffen.

Ik heb ook z'on groot model er tussen zitten...dog/herder kruising...een konijn in hondenkleren maar niemand durft mijn pad op te komen als hij achter het hek staat te blaffen...
Nou ja...de rest blaft,hij kijkt toe...

ik zou gewoon gaan voor een grote bastaard....

rooz1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 17:54

Hallo,
Dat aanbod kwam van ons.
De vader en moeder zijn vrij van de ziekte!!
en hun heupen/andere gewichten zijn ook goedgekeurt!
Omdat het een 1/3 presa is houdt je er eigenlijk niets van over.
De moeder is een half preesa en daar is eigenlijk alleen het uiterlijk van terug te vinden. wij hebben 3 kinderen en heb 3 kleine nichtjes en daar doen ze ook niets op. Voor buitenstaander(vreemde) moet je gewoon tegen der zeggen dat het goed is en dan doet ze niets verder.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 17:59

hallo rooz

ik heb het idee dat je je aangevallen voelt
is nergens voor nodig hoor ik wou ts alleen adviseren
ik zelf ben een fan van deze honden (alle''krachtige''rassen trouwens) en wat ik al zei je kan niet elk ras over 1 kam scheren
opvoeding speelt een grote rol
ik wou alleen voor deze beruchte lijn waarschuwen

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:02

Een stafford bij kinderen? Niet erg slim denk ik.
Ookal zeggen liefhebbers dat ze verschrikkelijk lief zijn als je ze goed opvoedt, blijft het feit dat de honden sneller bijten dan bijvoorbeeld een labrador (extreem voorbeeld misschien) en dat daarbij bij een stafford de kaak op slot schiet. Daar krijg je een kinderarmpje echt niet zomaar tussenuit. Pas er dus alsjeblieft mee op. Toen wij op Curacao waren zag je veel 'vuilnisbakken' als superwaakhond en heel lief voor kinderen. Misschien moet je gewoon eens op het eiland zelf kijken en op die manier via via aan een hondje komen. Het lijkt me belangrijker dat het een goede, kindvriendelijke waakhond is dan een rashond voor een modeshow.