Help mij poes.........

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Westerntrail

Help mij poes.........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 13:25

Plast in huis.....

Nou ja de bijkeuken dan.
Ze doet dit al geruime tijd, en dan telkens op het zelfde plekje.
Vindt dit niet fris en wil er wat aan doen maar weet niet wat.
Maak het dus telkens wel schoon, maar dit schijnt niet te helpen , wie weet raad, tips zijn heel erg welkom.

Weet niet of er al een soortgelijk topic is, anders verplaatsen jullie het maar ;)

Wildgirl

Re: Help mij poes.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 13:26

beetje aluminiumfolie op de plek leggen

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 13:54

Ik heb er zelf geen ervaring mee (al poepte onze oude kat wel soms naast de kattenbak, maar dat was waarschijnlijk uit ouderdom). Maar ik heb even voor je gezocht op google, vroeg me namelijk zelf ook wel af hoe je zoiets oplost ;)
Deze site is denk ik wel erg nuttig: http://www.kattenplaza.nl/page/infoonzindelijkheid.php

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 14:01

ze plast nu steeds daar omdat ondanks dat je het schoonmaakt ruikt ze nog steeds haar urine, meestal krijg je het redelijk weg met biotex. En anders zou je bij de dierenarts spray kunnen halen wat vaak werkt.

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 14:29

_Tara_ schreef:
Ik heb er zelf geen ervaring mee (al poepte onze oude kat wel soms naast de kattenbak, maar dat was waarschijnlijk uit ouderdom). Maar ik heb even voor je gezocht op google, vroeg me namelijk zelf ook wel af hoe je zoiets oplost ;)
Deze site is denk ik wel erg nuttig: http://www.kattenplaza.nl/page/infoonzindelijkheid.php

Bedankt voor de tips ga ze zeker uitproberen.
En die site is zeker nuttig, bedankt.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 14:30

het schijnt dat je poezen in hun eigen plas moet duwen met hun neusje. Ik heb er zelf totaal geen ervaring mee, maar ik heb wel gehoort dat het werkt

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 14:33

Wat Alexxx zegt is niet waar, niet doen want dit werkt bij een kat niet !!

Schoonmaken met azijn zorgt dat de lucht weggaat, en citroenolie druppelen op die plek zorgt ervoor dat de kat er niet graag meer zijn plasje zal doen.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 14:35

Had ook wel is klanten met dit probleem in de dierenwinkel heb je spray's wat goed helpt. gewoon even bij een dierenspecialzaak het probleem voorleggen vaak kunnen ze goed helpen.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 14:55

crossmonster schreef:
Wat Alexxx zegt is niet waar, niet doen want dit werkt bij een kat niet !!

Schoonmaken met azijn zorgt dat de lucht weggaat, en citroenolie druppelen op die plek zorgt ervoor dat de kat er niet graag meer zijn plasje zal doen.

oke := sorry :P

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 14:57

Bij honden (mits direct na ongelukje) schijnt het wel te helpen.

Een kat is veel te hooghartig, die weet echt niet waarom ie op zijn flikker krijgt.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 14:58

oke, heb ik ook weer wat bijgeleerd. Dank je! :)

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 15:04

Vaak wijst dat toch op een lichamelijk probleem, of dat de kattebank niet schoon genoeg is naar de zin van de kat.
Wat ik zou doen:
- plas een x opzuigen in spuitje en laten controleren op ontsteking/gruis
- kattebak vaker verschonen en evt meer bakken neerzetten ( als kan 1 op de plaats waar zij plast). Ik weet niet of er nog meer katten aanwezig zijn, maar sommige katten willen hun bak niet delen.
- evt feliway spuiten op de plek nadat je schoongemaakt hebt.
- nagaan of er dingen verandert zijn in huis/omgeving, kan soms ook aanleiding zijn (ongenoegen aangeven)
-drinkt ze ineens meer? Kan op nierafwijking/suikerziekte duiden.
Dit waren de dingen die wij bij de dierenarts adviseerden.(be 7jr d'arts assistente geweest)

Veel succes

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 15:05

Het kan nooit kwaad om alles uit te sluiten, maar als het steeds op een specefieke plek is, is het meestal een gedragsprobleem en geen lichamelijk probleem, bij lichamelijk probleem moet je op meer plekken plasjes vinden.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 15:07

Dat hoeft dus niet,ik ken een voorbeeld van een kat die zodra hij blaasproblemen had, altijd in de wasbak ging plassen.
Zou je ook denken gedrag, maarwas toch echt zijn blaas(gruis)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 16:02

1 kat in huis betekend 2 kattenbakken in huis...

een kat plast en poept van nature niet op dezelfde plek, ze vinden dit dus vies...

met als resultaat plas "ongelukjes" in huis...

wat ook wel helpt is de voerbak van de kat op de plasplek zetten en kat plast niet bij zn eten in de buurt..

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 17:01

crossmonster schreef:
Bij honden (mits direct na ongelukje) schijnt het wel te helpen.

Ook bij honden werkt het niet, het is echt een achterhaalde methode. Bovendien vind ik het ook zeer dieronvriendelijk, een dier met zjin neus in zijn eigen urine drukken.....

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:47

Alexx schreef:
het schijnt dat je poezen in hun eigen plas moet duwen met hun neusje. Ik heb er zelf totaal geen ervaring mee, maar ik heb wel gehoort dat het werkt

Nou fouter dan fout kan dus niet, maar dit moet je dus echt nooit, maar dan ook nooit doen. Met geen enkel dier!

Zeker als de poes eerder altijd netjes zindelijk was is er een ander probleem. Verder sluit ik me aan bij bovenstaande tips.

Oh, en zeker niet met chloor of bleekmiddel schoonmaken, dit nodigt juist uit voor een kat om er te plassen, want dat vinden ze heerlijk!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 23:05

is de plek waar ze plast vlakbij een buitendeur waar andere (buur) katten zouden kunnen langslopen? dan zou het ook nog territorium afbakening kunnen zijn.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 23:53

Ik heb van de dierenarts begrepen dat je plasplekken met glassex en een sopje van groene Biotex moet schoonmaken. D

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 00:00

sexy_back schreef:

een kat plast en poept van nature niet op dezelfde plek, ze vinden dit dus vies...

wat ook wel helpt is de voerbak van de kat op de plasplek zetten en kat plast niet bij zn eten in de buurt..

Zeker wel. 1 van mijn katten plast in de brokjes en in het water zodat de rest er niet meer bij komt.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 00:35

*poes to the rescue*

:')

neen serieus ik heb hier al zo vaak zo veel over gepost, en die vind je allemaal in de linkjes terug die chiqa postte en op de site van kattenplazaa :j

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 10:42

cissy schreef:
is de plek waar ze plast vlakbij een buitendeur waar andere (buur) katten zouden kunnen langslopen? dan zou het ook nog territorium afbakening kunnen zijn.

Nee het is wel in de bijkeuken, maar niet zo dicht bij de buitendeur ongeveer 5 meter er vandaan.

Chiqa schreef:

Ga ik eens goed doorlezen.

Bedankt voor de tips allemaal.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 11:52

Lyonesse schreef:
sexy_back schreef:

Zeker wel. 1 van mijn katten plast in de brokjes en in het water zodat de rest er niet meer bij komt.

steekje los?? :D
over het algemeen werkt het wel , hoor ik ook van onze klanten die wij dit advies wel eens geven

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 12:49

Lyonesse schreef:
sexy_back schreef:

Hihi, heeft ze je dat verteld? ;)