Morgen gaan ze onder het mes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wendel

Morgen gaan ze onder het mes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 12:17

Tja morgen moeten ze er aan geloven. Mijn 2 schatten worden gesterreliseerd. Pfff vindt ze nu al zielig.
Zelf hebben ze er nog geen weet van uiteraard.

Ik heb 2 zusjes uit het zelfde nest en een van de 2 was anderhalve week terug voor het eerst krols.
( lente heerlijk :+ )
Kon niet hoesten of geluid maken en mevrouw lag direct met de kont omhoog.
Ze werd een tiran tegenover de andere poes dus had direct de keuze gemaakt. En ja dan direct alle twee maar.

Wie heeft tips voor een zo makkelijk mogelijke thuiskomst. Wat kan ik verwachten?

fjordjes

Re: Morgen gaan ze onder het mes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 12:20

Het is een hele simpele ingreep. ;) Als het goed is mag je je katten ophalen als ze goed uit de narcose zijn. In het begin kunnen (soms) ze nog wel wat zwalken. Zorg ervoor dat je een lekker warm en zacht plekje hebt. Met eten zou ik een beetje voorzichtig zijn, begin met een lepeltje recovery voer, kan je meestal kopen bij de DA. En dan de volgende dag een beetje meer geven tot ze weer hun normale portie krijgen.

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 13:09

En niet vergeten dat ze sochtends niet mogen eten, mijn kat word volgende week gecastreerd, dus lees de tips even mee ;)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 13:18

Houd ze vanacht binnen :P

Onze kat heeft het gepresteerd tot 2x toe 'gevlucht' te zijn en doodleuk een uur 'te laat' aan te komen wandelen. Toen hebben we met de dierenarts afgesproken dat we de kat kwamen brengen op het moment dat ze er thuis was :P. Overigens was het bij ons echt geen doen de kat binnen te houden in de nacht (poezel gaat altijd in de nacht naar buiten..en probeer ze dan maar eens binnen te houden :P)

Overigens was onze kat helemaal een rare (soms onhandelbaar zeg maar :P) en heeft waarschijnlijk iets teveel narcose gehad waarna onze kat een nachtje moest blijven en we de kat de volgende dag maar op moesten komen halen om hem zelf te activeren en wakker te maken. Met gevolg dat we dus echt een half onder narcose kat hadden (maar wakkerder werd ze daar niet). Doel van mijn verhaal, zorg voor een veilig en lekker plekje voor je kat als deze thuis komt :j. Die van ons lag heerlijk op de bank, maar stond op een gegeven moment half dronken op (poezel was echt nog half van de wereld) en donderde er op een onbewaakt moment zo vanaf (op het harde richeltje van de kachel). Toen heeft hij maar de nacht in een doos gelegen in de hal, met een barricade zodat poes de trap niet op kon (en vooral niet er vanaf vallen :P).

Maar dit is wel een extreem geval hoor (net als onze kat een extreem geval is :P) bij onze andere kat liep het allemaal heel voorspoedig :j.

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 13:27

Jeetje wat een verhaal zap. Ik hoop dat het morgen bij mij niet zo gaat.

Ik moet van de Da vanavond al het voer weg halen en ze morgenvroeg tussen acht en half negen brengen. Als ik de eerste ben kan ik ze om 2 uur weer ophalen ( mits alles goed gaat)
Oja en mijn katen komen niet los buiten. Ze zitten in een kattenren, dus ontsnappen kunnen ze niet.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 13:34

Ach en dan heb je nog niet eens het verhaal van het verwijderen van de hechtingen gehoord :P. Dierenarts, assistente, mijn moeder en mijn zus kwamen er aan te pas en nog kreeg de dierenarts de hechtingen er niet uit. Uiteindelijk met vele ondergekraste handen verder hebben we besloten de kat met hechtingen en al weer mee naar huis te nemen (uiteraard in overleg met de DA), ze moest ze er zelf maar uitpulleken (is ook gelukt)

Onze kat is echt een extreem geval hoor :j. Ze kan superlief zijn, maar ook een aanvallende tijger. Er zit me een kop op..pff, je moet er mee om leren gaan :j. En zo je truukjes kennen (catmilk maakt poes lief :j :P)

Gelukkig kunnen ze niet ontsnappen bij je, scheelt al een hoop! Komt vast goed hoor morgen!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 13:35

Bij thuiskomst ze een lekker rustig warm plekje aanbieden, de d.a. vertelt je wel wanneer ze weer eten mogen etc

O en even goed op de hechtingen letten, bij poezen is de ingreep toch wat zwaarder dan katers is mijn ervaring

Wat betreft nog half onder narcose, zo kreeg ik mijn jongste katertje ook mee. Die heeft zo'n beetje de hele verdere middag bij me op schoot gelegen. Lekker warm en veilig.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 13:41

Die van mij zijn pas ook gecastreerd geloof ik (weet niet precies hoe het heet)
Heel de baarmoeder is verwijderd.. ze waren helemaal mager ingevallen en konden de eerste 2 dagen niet springen, heeeel veel slapen maar na 3 dagen begonnen ze weer wat te miauwen en op te knappen.
Verder valt het opzich wel mee, ze hadden alleen behoefte aan rust

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 13:50

Tja de rust krijgen ze hier wel gelukkig. Heb maandag de hele dag en dinsdagmiddag vrij genomen. Moest helaas dinsdagmorgen wel even aan het werk. Dit is van 9 tot ong. 13.
Maandagmiddag moet ik ook even weg maar dan komt mijn moeder even oppassen.
Woensdag moet ik gewoon weer de hele dag werken maar smiddags gaat mijn moeder ook even op controle. Die kijkt even hoe ze er bij lopen en als ze het niet vertrouwd blijft ze tot ik thuis ben.

Had bij de afspraak maken al gevraagt om onderhuidse hechtingen, dit omdat ik dinsdagmorgen en woensdag gewoon weer aan het werk moet. Kleine kans zeiden ze dat ze de hechting er uit konden krijgen, maar we zullen zien. Ze zijn nu de hele ochtend al strondvervelend. Alsof ze alvast wraak nemen }>

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 14:08

Ze kunnen ook best even flink lelijk tegen elkaar doen: ze ruiken immers naar da en niet meer naar zusje :D

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 14:12

Oja dat is ook zo. Je gaan nu ruiken naar Da en batadine/jodium :r
IK vondt dat met de sterrelisatie van de hond van mijn ouders ook zo verschrikkelijk ruiken. Jee -O- ik was het even vergeten

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:42

Mijn poesjes, ook 2 zusjes, moesten niks meer van elkaar weten na de ingreep. Heeft echt maanden geduurt voor ze weer iets samen deden. Nu spelen ze weer samen, maar elkaar wassen zoals voor de operatie is er niet meer bij. Heel jammer. Ik heb geen idee hoe je dat kan voorkomen, of kan oplossen.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:43

Mijn katten zijn dan geen zusjes, maar ze waren voor de operatie heel hecht (altijd samen slapen, elkaar aflikken, samen muizen vangen en ga zo maar door), en na de operatie nog steeds precies hetzelfde :j

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 22:15

Zo dit was me het dagje wel.
Vonmorgen om 7 uur van bed en om 20 voor 8 in de auto poezen weg gebracht.
Om 14 uur kon ik ze weer ophalen.
Nu was de een weer goed bij, de ander was nog ver weg.
Mijn moeder was om 3 uur even gekomen omdat ze later toch even moest oppassen.
Ik om 4 uur weg ben om half 6 weer terug.
Nog steeds geen verandering in poes 2.
Lag er als een dood vogeltje bij. Kon niet op de benen staan, en was ijskoud.
Ben meteen weer met poes 2 naar de Da gereden.
Bleek dat ze een dubbele narcose had gekregen, en hier kon ze zelf niet redelijk uit komen.
Prikje gehad om de narcose extra op de heffen.
Was om half acht weer thuis.
Poes kwam redelijk snel weer bij.
Poes 1 is weer op en top. Zeurde alweer om eten.
Poes 2 is nu zwaar aan het bijkomen.
Zwalkt nog door huis. Valt nog op de gekste plekken in slaap en is nog koud.
Pffff ben wel even geschrokken, dat echt dat ze het loodje zou leggen. Ze igt nu lekker warm bij mij op schoot. Heb de kachel op 22 graden en we worden langzaamaan weer een beetje warm

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 17:51

Arme poes2 :(:) (mooie naam :P)
Hopelijk herstelt ze snel

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 18:59

Hoe gaat het met de dames? updeetje graag :P

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 21:08

Hier een update. Izzy is weer helemaal op en top (poes 1)
Je merkt niets aan haar hoor dat ze geopereerd is.
Lexie ( poes 2) is een ander verhaal.
Ze heeft tot vanmorgen lopen wankelen, heeft gisteravond en vanacht 4 keer overgegeven. Ze is nu nog erg moe, kijk nog ontzettend duf uit haar ogen, derde ooglid half over de ogen. Nog niet genoeg willen eten. Ben haar nu aan het paaien met blikvlees.
Kreeg vanmorgen nog telefoon van de Da. Hij wilde toch even informeren hoe het ging. Hij was namelijk gisteren behoorlijk geschrokken omdat ik terug kwam met een poes die niet bij wilde komen.
Mocht ik het niet vertrouwen kon ik haar brengen en dan gingen zij een oogje op haar houden.
Ach lief bedoelt hoor maar in dit stadium kan ik haar prima in de gaten houden. En ze is vanavond erg goed opgeknapt.

We hebben poes wel voor iets ergs weg gehouden. Ze was bijna onderkoeld en kon niet wakker worden. Ben ik blij dat ik direct bij thuiskomst in de auto ben gestapt

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 21:31

Nou, gelukkig maar. Dat zal zeker schrikken geweest zijn.
Hopelijk knapt ze heel snel wat op!