Arme Kazan, last van zn edele delen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Moosje

Arme Kazan, last van zn edele delen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 21:55

Vanaf dat ie hier is (nu ruim 2 weken) vind k al dat ie veel drinkt, en dat zn urine vrij donker is in verhouding met hoeveel hij drinkt. Ook ruikt/stinkt t behoorlijk. K dacht dat t aan de slechte voeding (imo) lag die hij kreeg bij zn vorige bazinnetje. Dat was erg zout, dus ja, dan drink je veel. Maar het is nog niet minder geworden. K ben gewoon n zeikerd met voer.
Toen k uit mn werk kwam vanmiddag lagen er (verse) druppeltjes donker vocht op de vloer in de woonkamer. Na inspectie van beiden honden en kat kwam ik erachter dat t bij Kazan vandaan kwam. Bij zn penis. T was donkerbruin. Hij heeft verder niet echt pijn (geeft t iig niet aan) als je eraan zit (schoonmaken), dus dat is gelukkig wel positief.
Ben vanavond ff bij de DA (eigen DA is op vakantie, had n bitch nu, raar mens, k mag r niet, maar goed) geweest, urine laten onderzoeken. Is nog steeds erg donker en stinkt enorm. K ben niet gauw misselijk, maar hiervan ga k af en toe bijna over mn nek...
Er zat dus bloed en veel eiwitten in zn urine, wat duidt op een ontsteking zei ze. Ze dacht eerst aan n voorhuidontsteking maar dan zou er geen bloed in zn urine zitten. Hij drinkt wel veel (nog steeds), dus dat is wel positief. Ook eet en snoept ie gewoon.
Hij is buiten (binnen ook wel) nog wel vrolijk, speels en energiek, maar binnen slaapt ie eigenlijk alleen maar. Dat is gelukkig nog niet echt verandert, maar k vind hem toch wel iets lustelozer binnenshuis.
Heb nu AB meegekregen voor n week, volgende week zaterdag moet k weer urine inleveren, en dan moet t beter zijn. Zo niet, dan wordt ie uitgebreider onderzocht. T kan n blaasontsteking zijn, maar ook n prostaatontsteking. Dat laatste vind k nogal eng, omdat Dorus zn eerste hond daar binnen 24 uur aan overleden is...
Dus maar duimen dat de AB aanslaat en t niks ernstigs is.

poes

Re: Arme Kazan, last van zn edele delen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 03:10

Ik had al lang een bloedje laten trekken... de onze had het ook en we hebben hem laten inslapen voor niervergiftiging...

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 12:31

Hij is verder niet ziek ofzo, t is alleen wat afscheiding en stinkende donkere urine. Zodra ie zich ziek gaat voelen ga k ook zeker direct terug naar de DA.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 12:35

gaat het nu om een hond of kat? ik snap het ff niet. Als het om een hond gaat die niet gecastreerd is zou het aan zijn prostaat kunnen liggen

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 19:45

T is n ongecastreerde reu van 10.

Black2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 19:48

Is het geen suikerziekte, dan stinkt urine ook en drinken ze veel!

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 19:54

Voordat ze de urine ging onderzoeken dacht ze aan n voorhuidsontsteking. Nu kan t van alles zijn. Ik wacht even af hoe t morgen gaat. Hij heeft iig geen koorts, meet k 2 keer per dag even op. Als zn urine morgen nog zo donker is en ik duidelijk bloedsporen zie ga k terug. En dan maar hopen dat mn eigen DA er weer is, maar denk t niet...
En zn penis en omgeving maak k 2 keer per dag schoon met n gaasje en afgekoeld gekookt water.

Suiker zal k zeker onthouden!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 20:04

Ik denk ook dat bloed afnemen je heel wat verder helpt, zeker bij een hond op leeftijd.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 20:32

Wilawander schreef:
Ik denk ook dat bloed afnemen je heel wat verder helpt, zeker bij een hond op leeftijd.

Gaat ook gebeuren, sowieso als k n 'nieuwe' hond heb.
Maar nu eerst ff afwachten of de AB aanslaat.
Morgen sowieso ff bellen weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 08:38

Stomme vraag, maar wat voor hond is het? Herders krijgen soms op latere leeftijd prostaatproblemen, met verschijnselen die lijken op een blaasontsteking.
Het enige wat je eigenlijk echt kunt doen is laten castreren (maar dan moet je wel weten wat het is).

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 21:20

T is n Dobermann.
Hij wordt komende vrijdag gecastreerd, zn prostaat is iets vergroot, maar niet heel veel, voor zover de DA kon voelen gisteren. Hij plaste gisteren puur bloed, dus ben gister maar even langsgegaan. Meteen ook maar even laten enten, is dat ook weer gebeurt. Op t moment is ie nog steeds lekker vrolijk, speels en energiek, en zn urine zag er al minder bloederig uit, dus k denk dat de AB aan begint te slaan. Alleen drinkt ie nu ipv heel veel juist heel erg weinig. Dus maar even aankijken nog.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 21:24

Ik dacht altijd dat zieke honden niet geent werden, vooral als je niet weet wat ze hebben??? Hij kan als er echts iets anders aan de hand is best eens een redelijk verzwakte weerstand hebben.
Maarja als je denkt dat de AB helpt dan zal er inderdaad wel ergens een ontsteking zitten.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 21:24

He een vervelend probleem he, ik hoop erg dat het weer gauw goed komt.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 21:33

liedje89 schreef:
Ik dacht altijd dat zieke honden niet geent werden, vooral als je niet weet wat ze hebben??? Hij kan als er echts iets anders aan de hand is best eens een redelijk verzwakte weerstand hebben.
Maarja als je denkt dat de AB helpt dan zal er inderdaad wel ergens een ontsteking zitten.

De DA stelde t voor, k denk omdat ie denkt dat t de prostaat is.
K heb gevraagd of t geen kwaad kon, vanwege zn klachten. Nou ja, hij is verder 'gezond'. Speelt, rent, ziet er niet ziek uit, is vrolijk en eet en drinkt normaal.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 13:42

Het is in geen geval raadzaam een hond te enten als je niet 100% zeker weet wat het probleem is. Bloed plassen kan meerdere oorzaken hebben. Vindt het dus heel vreemd dat een DA een dier wat al niet topfit is ook nog eens bloodsteldt aan een enting en dan ook nog eens vlak voor een castratie. Beetje teveel van het goede imo.

Ook lijkt me bloedafname voor de OP heel belangrijk, als de lever en de nierwaardes niet oké zijn dan kan hij de narcose ook niet optimaal verwerken. Iets wat bij ons in de kliniek standaard is voor een OP en zeker bij een oudere hond en als die dan ook nog niet helemaal fit is...... Zou daar toch nog even over nadenken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 08:56

Moosje schreef:
T is n Dobermann.
Hij wordt komende vrijdag gecastreerd, zn prostaat is iets vergroot, maar niet heel veel, voor zover de DA kon voelen gisteren. Hij plaste gisteren puur bloed, dus ben gister maar even langsgegaan. Meteen ook maar even laten enten, is dat ook weer gebeurt. Op t moment is ie nog steeds lekker vrolijk, speels en energiek, en zn urine zag er al minder bloederig uit, dus k denk dat de AB aan begint te slaan. Alleen drinkt ie nu ipv heel veel juist heel erg weinig. Dus maar even aankijken nog.

Zou het dan idd maar even aankijken, mijn hond dronk erg veel na het krijgen van AB.

Wat Wilawander zegt snijdt wel hout trouwens, goed om idd een bloedje te trekken :)

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 12:36

Maar heeft dat bloedonderzoek wel zin nu, vanwege de AB die hij nu krijgt?
Hij drinkt de laatste 2,5 dag trouwens extreem weinig...
K snap er niks meer van, raar beest. ;)
K meng t water nu met n heel klein beetje magere melk, en dan drinkt ie wel goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 12:46

Zou ik even aan de DA vragen :j

Geef hem vette koffiemelk en dan 50/50. 50% water en 50% room. De hond hier vindt het heerlijk, hij krijgt het altijd als hij misselijk is, en dan niet wil eten oof drinken. Helpt goed :j

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 12:55

Yamcha schreef:
Zou ik even aan de DA vragen :j

Geef hem vette koffiemelk en dan 50/50. 50% water en 50% room. De hond hier vindt het heerlijk, hij krijgt het altijd als hij misselijk is, en dan niet wil eten oof drinken. Helpt goed :j

Vind k toch n beetje eng omdat t erg vet is, en als t wel iets met zn nieren ofzo is lijkt me t niet erg slim. Dus vandaar de magere melk. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 13:00

Als de lever goed is (gaat om de galblaas eigenlijk) moet hij dat gewoon kunnen verwerken :)

Maar ik snap jouw bezorgdheid, zou ik zelf ook hebben :j