Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cath_16 schreef:Ja maar deze kennen de grenzen wel redelijk en zijn meestal moe als ze komen en niet heel erg speels. Daarom vind ik het vreemd gedrag van mijn hondje.
XoNo schreef:Das toch wel een heel vreemd verhaal. Honden horen in mijn ogen altijd normaal te doen tegen pups, hoe irritant zo ook kunnen zijnDa's volgens mij hond-eigen.
XoNo schreef:Ik zou haar de pups wel laten corrigeren als de pups dat nodig hebben, maar als ze gromt of blaft zonder reden, zou ik dat toch straffen.
Diablo schreef:XoNo schreef:Das toch wel een heel vreemd verhaal. Honden horen in mijn ogen altijd normaal te doen tegen pups, hoe irritant zo ook kunnen zijnDa's volgens mij hond-eigen.
Dat hoeft helemaal niet. Een hond heeft geen bijtrem als de andere hond niet tot de eigen roedel behoort.XoNo schreef:Ik zou haar de pups wel laten corrigeren als de pups dat nodig hebben, maar als ze gromt of blaft zonder reden, zou ik dat toch straffen.
En ook dit klopt niet helemaal. Jij kunt wel denken dat grommen of blaffen zonder reden gebeurt, maar wij zien alles niet wat een hond ziet, wij lezen een hond niet zoals ze elkaar lezen. Een hond gromt of blaft praktisch nooit zomaar. Je moet het dus ook zeker niet afstraffen. Het enige wat je de hond hiermee leert is dat hij niet meer moet waarschuwen door te grommen, want dat mag hij niet. Hij zal dan misschien meteen maar gaan bijten.
Of hij wacht zijn kans af en doet het als de baas er niet bij is.....
Diablo schreef:XoNo schreef:Das toch wel een heel vreemd verhaal. Honden horen in mijn ogen altijd normaal te doen tegen pups, hoe irritant zo ook kunnen zijnDa's volgens mij hond-eigen.
Dat hoeft helemaal niet. Een hond heeft geen bijtrem als de andere hond niet tot de eigen roedel behoort.XoNo schreef:Ik zou haar de pups wel laten corrigeren als de pups dat nodig hebben, maar als ze gromt of blaft zonder reden, zou ik dat toch straffen.
En ook dit klopt niet helemaal. Jij kunt wel denken dat grommen of blaffen zonder reden gebeurt, maar wij zien alles niet wat een hond ziet, wij lezen een hond niet zoals ze elkaar lezen. Een hond gromt of blaft praktisch nooit zomaar. Je moet het dus ook zeker niet afstraffen. Het enige wat je de hond hiermee leert is dat hij niet meer moet waarschuwen door te grommen, want dat mag hij niet. Hij zal dan misschien meteen maar gaan bijten.
Of hij wacht zijn kans af en doet het als de baas er niet bij is.....
Cath_16 schreef:Ik zorg wel dat er geen druk op de situatie komt hoor, maar het viel me gewoon op. Ze zien elkaar ook niet heel vaak.
We gaan ook kijken op neutraal terrein hoe ze dan reageren.